Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Odess schreef:O, wat een ragebolletje!
Odess schreef:
Edit: Mazzel-meid, een merrie draagt 11 maanden. Er vanuitgaande dat ze 19 april ook daadwerkelijk drachtig is geworden, zou ze 19 maart een veulen verwachten
lowara schreef:met 113 dagen zie je nog niets hoor mazzelmeid, dus maak je nu nog geen zorgenmaarre, waarom die 11 maanden in spanning als 1 bezoekje van de DA je kan zeggen of ze drachtig is ja of nee?
Gitta schreef:Mijn merrie is best al flinken dat kan volgens mij toch echt niet van de dracht zijn (is nu 76 dagen) zie hier overal staan dat je dan nog niks kan zien. maar ook niet van het eten staat op zaagsel krijgt 2x daags hooi en over 3x verdeeld drieenhalve kilo basibrok daarbij wordt ze gewoon gereden dus niks anders als voor de dracht en zo flink heb ik haar echt nog niet gehad . Maak wel een foto van haar dit weekend.
Gitta schreef:Mijn merrie is best al flinken dat kan volgens mij toch echt niet van de dracht zijn (is nu 76 dagen) zie hier overal staan dat je dan nog niks kan zien. maar ook niet van het eten staat op zaagsel krijgt 2x daags hooi en over 3x verdeeld drieenhalve kilo basibrok daarbij wordt ze gewoon gereden dus niks anders als voor de dracht en zo flink heb ik haar echt nog niet gehad . Maak wel een foto van haar dit weekend.
pril85 schreef:wat leuk om te zien al die merries met nu nog geen of n een klein buikje
even een vraagje tussendoor, aangezien de meeste hier wel ervaring mee hebben: wat zou het kosten om te kijken of een merrie drachtig is?
ik heb een shetlandmerrietje van 1,5 jaar maar ze heeft tot juli bij dr vader gestaan en dr is een kans dat ze dus door dr vader is gedekt![]()
maarja om het zekere voor t onzekere te nemen wil ik het wel weten, en zou zoiets dan "ongedaan" gemaakt kunnen worden? of zou het dan te laat zijn? want als het zo is is ze minimaal 3 maanden al!
Odess schreef:Volgens mij is het erg ongebruikelijk dat een merrietje van 1,5 jaar al drachtig wordt. Het is toch zo dat in het wild merries van 2 jaar ook wel een drachtig worden maar dan verwerpen? De kans lijkt mij dus vrij klein dat er iets inzit.
Odess schreef:Volgens mij is het erg ongebruikelijk dat een merrietje van 1,5 jaar al drachtig wordt. Het is toch zo dat in het wild merries van 2 jaar ook wel een drachtig worden maar dan verwerpen? De kans lijkt mij dus vrij klein dat er iets inzit.