Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 23:16

Idd, want de mijne is nu 120 dagen heen, en die is net een dagje eerder uitgeteld. Sorry Lowara, dat wordt nog ff iets langer wachten Ach gut

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:39

Mijn merrie is 19 april voor 't laatst gedekt, wanneer zou ze dan uitgerekend zijn? Mocht ze drachtig zijn dan, want ze is niet gescand..
D'r is verder trouwens nog niks te zien... Scheve mond

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:58

damn, ik maar blij tellen... nog maar 120 dagen!! bleg, nog eens een extra 40 dagen erbij... vanaf wanneer denken jullie dat de dikke buiken ook echt dikker gaan worden? ik hou het op December met de mijne Haha!

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 16:51

Die van mij is nu voor haar doen moddervet Clown Maar dat is omdat ik haar zo dik laat worden omdat haar weerstand niet goed is, en de winter er toch weer aankomt. Ik kan aan haar dus niets zien in de trand van, o ze is drachtig. Daar zit simpelweg te veel gras voor in de weg Haha! Maar morgen is ze 4 mnd heen, helemaal leuk natuurlijk en dan gaat ze ook weer rustig in training. Ik verwacht met een maand toch wel eens een beginnetje te zien. Dan is ze ook al bijna op de helft he! In december zit ze (en die van jou ook) al op 7 maand, ik mag hopen dat ze dan al wel een beetje buikje heeft Haha!

Daarom vind ik die dikke buiken foto's ook zo gaaf. Vergelijken, voor jezelf, met eerdere foto's, en met andere paarden.

Dus kom maar op met die foto's! Cheese!

Edit: Mazzel-meid, een merrie draagt 11 maanden. Er vanuitgaande dat ze 19 april ook daadwerkelijk drachtig is geworden, zou ze 19 maart een veulen verwachten Lachen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:56

Ik kan niet wachten tot de merries er weer zo afschuwelijk uit zien Knipoog
Afbeelding
Copper, 10 dagen overtijd, april 2004

Bij mijn merries valt het sowieso niet mee om vroeg wat te zien. Omdat ze alleen als fokmerrie gebruikt worden, blijft die buik aardig zichtbaar na zoveel veulens.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 17:03

O, wat een ragebolletje Bloos! !

Die van jou hebben inderdaad nu al mooie buiken, vooral Macy Lachen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:32

Odess schreef:
O, wat een ragebolletje Bloos! !

Het afschrikwekkende voorbeeld voor iedereen die zijn luxe sportmerrie heeft laten dekken Haha!

Nee hoor, hier lopen ze tot vlak voor het veulenen 24/7 buiten in de kudde.
Er zit dus een aardige wintervacht op.
En mijn merries hebben de vreemde eigenschap om aan het eind van de dracht, als ze 's nachts op stal komen, heel erg met hun kont tegen de muur aan te leunen (veulen terug duwen?) vandaar die pleeborstel-staart...

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:40

Odess schreef:


Edit: Mazzel-meid, een merrie draagt 11 maanden. Er vanuitgaande dat ze 19 april ook daadwerkelijk drachtig is geworden, zou ze 19 maart een veulen verwachten Lachen



Dank je! Dat van 11 maanden wist ik, maar vaak wordt het in dagen gezet, dus dacht dat het misschien iets meer of minder was.. maar ben benieuwd of er wat in zit


Shakyra heeft trouwens wel een buikje, maar ben bang dat dat toch echt een grasbuik is Haha! Ze zou nu 113 dagen drachtig zijn, maar als ik haar buik vergelijk met jullie merrie's ben ik bang dat ze niet drachtig is.. zal van het weekend eens een foto maken!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:44

met 113 dagen zie je nog niets hoor mazzelmeid, dus maak je nu nog geen zorgen Lachen maarre, waarom die 11 maanden in spanning als 1 bezoekje van de DA je kan zeggen of ze drachtig is ja of nee?

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:48

lowara schreef:
met 113 dagen zie je nog niets hoor mazzelmeid, dus maak je nu nog geen zorgen Lachen maarre, waarom die 11 maanden in spanning als 1 bezoekje van de DA je kan zeggen of ze drachtig is ja of nee?


De VA zou eerst komen, maar het komt er steeds niet van Verward
Dus nu had m'n vader zoiets van 'we zien het vanzelf wel' ..terwijl ik het dus ontzettend graag wil weten..

Sambooo
Berichten: 132
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:37

Heey, hier ben ik weer! Maar nu met foto Cheese! !! Deze is gisteren gemaakt, voordat Sam gescand werd... Pling Ik heb het veulentje gezien!!! Pling
Oeewww!! Echt leuk om te zien. Het is eeeh, zwart en wit gevlekt en het beweegt! Verder kon ik er niets van maken Bloos ...

Ow ja, Sam is nu 136 dagen drachtig!

Afbeelding

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 08:45

hihi leuke foto's hoor!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:21

Mijn merrie is best al flink Verward en dat kan volgens mij toch echt niet van de dracht zijn (is nu 76 dagen) zie hier overal staan dat je dan nog niks kan zien. maar ook niet van het eten staat op zaagsel krijgt 2x daags hooi en over 3x verdeeld drieenhalve kilo basibrok daarbij wordt ze gewoon gereden dus niks anders als voor de dracht en zo flink heb ik haar echt nog niet gehad . Maak wel een foto van haar dit weekend.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23589
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:11

ooh men, ik zal morgen foto's maken van Nancy, Polly is helaas niet drachtig meer, maar Nancy lijkt er wel 2 te hebben (bij wijze van spreken)

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:27

Gitta schreef:
Mijn merrie is best al flink Verward en dat kan volgens mij toch echt niet van de dracht zijn (is nu 76 dagen) zie hier overal staan dat je dan nog niks kan zien. maar ook niet van het eten staat op zaagsel krijgt 2x daags hooi en over 3x verdeeld drieenhalve kilo basibrok daarbij wordt ze gewoon gereden dus niks anders als voor de dracht en zo flink heb ik haar echt nog niet gehad . Maak wel een foto van haar dit weekend.



Ja leuk Gitta....wil ik graag zien,.... maar sommige merries (net zoals bij vrouwen) zetten iets eerder uit dan de andere....daar zul je toch ook wel verschillen in hebben!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:27

Ok wel of niet van de dracht maar toch al een buikje. Knipoog
Hier dan op ehh 78 dagen dracht!!
Afbeelding

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:43

Gitta schreef:
Mijn merrie is best al flink Verward en dat kan volgens mij toch echt niet van de dracht zijn (is nu 76 dagen) zie hier overal staan dat je dan nog niks kan zien. maar ook niet van het eten staat op zaagsel krijgt 2x daags hooi en over 3x verdeeld drieenhalve kilo basibrok daarbij wordt ze gewoon gereden dus niks anders als voor de dracht en zo flink heb ik haar echt nog niet gehad . Maak wel een foto van haar dit weekend.




de mijne heeft precies hetzelfde, ze is van der leven nog niet dik geweest en nu zet ze heel erg aan, ze is ook rond de 75 dagen dracht....

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:42

wat leuk om te zien al die merries met nu nog geen of n een klein buikje Lachen

even een vraagje tussendoor, aangezien de meeste hier wel ervaring mee hebben: wat zou het kosten om te kijken of een merrie drachtig is?
ik heb een shetlandmerrietje van 1,5 jaar maar ze heeft tot juli bij dr vader gestaan en dr is een kans dat ze dus door dr vader is gedekt Nagelbijten / Gniffelen
maarja om het zekere voor t onzekere te nemen wil ik het wel weten, en zou zoiets dan "ongedaan" gemaakt kunnen worden? of zou het dan te laat zijn? want als het zo is is ze minimaal 3 maanden al! Bloos!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:55

Gitta schreef:
Ok wel of niet van de dracht maar toch al een buikje. Knipoog
Hier dan op ehh 78 dagen dracht!!
[image]



Wat een mooi buikje heeft Jasmijn zeg!! Ze ziet er prima uit! OK dan!

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 12:16

pril85 schreef:
wat leuk om te zien al die merries met nu nog geen of n een klein buikje Lachen

even een vraagje tussendoor, aangezien de meeste hier wel ervaring mee hebben: wat zou het kosten om te kijken of een merrie drachtig is?
ik heb een shetlandmerrietje van 1,5 jaar maar ze heeft tot juli bij dr vader gestaan en dr is een kans dat ze dus door dr vader is gedekt Nagelbijten / Gniffelen
maarja om het zekere voor t onzekere te nemen wil ik het wel weten, en zou zoiets dan "ongedaan" gemaakt kunnen worden? of zou het dan te laat zijn? want als het zo is is ze minimaal 3 maanden al! Bloos!


Volgens mij is het erg ongebruikelijk dat een merrietje van 1,5 jaar al drachtig wordt. Het is toch zo dat in het wild merries van 2 jaar ook wel een drachtig worden maar dan verwerpen? De kans lijkt mij dus vrij klein dat er iets inzit.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:18

Ik heb net wat foto's van Shakyra gemaakt, het blijft spannend of ze wel of niet drachtig zal zijn. Mocht het wel het geval zijn, dan is ze vandaag precies 4 maanden en 1 dag drachtig (124 dagen)..

Hier 2 foto's, ze heeft wel een (hang)buikje.. maar dat kan net zo goed een grasbuik zijn Vork

Afbeelding

Afbeelding

ben benieuwd wat jullie ervan denken Lachen

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:46

Odess schreef:
Volgens mij is het erg ongebruikelijk dat een merrietje van 1,5 jaar al drachtig wordt. Het is toch zo dat in het wild merries van 2 jaar ook wel een drachtig worden maar dan verwerpen? De kans lijkt mij dus vrij klein dat er iets inzit.


ja maar een jaarling kan ook al hengstig worden, en ze heeft tot juli bij dr vader gestaan in de wei, dus er is een kans dat ze drachtig is ik hoop natuurlijk van niet
maarja ik wil het wel zeker weten

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:25

Odess schreef:
Volgens mij is het erg ongebruikelijk dat een merrietje van 1,5 jaar al drachtig wordt. Het is toch zo dat in het wild merries van 2 jaar ook wel een drachtig worden maar dan verwerpen? De kans lijkt mij dus vrij klein dat er iets inzit.

dit doen ze wel eens bij 2 jarige merries die al heel erg aan de maat zijn.de drachtigheid verminderd de groei.maar erg gezond is het denk ik niet.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:53

vandaag even buikfotos van mijn merrie gemaakt. Vandaag op 73 dagen dracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de meeste mensen zullen haar wel slank vinden, maar ze is echt al voller geworden, ben heel benieuwd hoe dat buikje er straks uit gaat zien....

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:22

echt grappig, door de maanden heen gaan we al deze (nu nog slanke.. soms dan..) buiken in dikke megabuiken zullen veranderen Haha!