veulen is twee dagen oud en slaat en trapt nu al..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:22

Het is idd een reflex, aangezien ik dit de afgelopen 4 jaar bij alle jonge veulens heb gemerkt.

Een veulen moet overleven en dit is zijn instinct, want een roofdier springt bovenop de rug.

Zo'n jong diertje denkt echt niet van ik ga jou even lekker schoppen!!

Dus niet keihard aanpakken, daar snapt ie waarschijnlijk niks van.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:40

Inderdaad, zijn er dan toch nog mensen met een gezond paardenverstand.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:01

mijn paard corigeerde haar veulen direct als die iets deed ze beet meestal het veulen. Ze doet het nu nog, maar ook als ik iets bij haar doe wat ze niet leuk vind dan gaat ze het veulen bijten als die in de buurt is, i.p.v mij. meestal als ik onder de buik poets of aansingel

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:43

Kendra schreef:
Nou, daar begin ik nog niet mee als ze twee dagen zijn, meestal is het dan toch gewoon een schrikreactie die vanzelf weer overgaat. Edoch........zijn ze eenmaal twee weken dan gaat de voet er wel onder Haha! .

Als het een schrikreactie is kan je inderdaad beter niet van je afschoppen,
maar als ze dan al achterwaarts naar je toe komen stappen en al bokkend je proberen te raken is het andere koek. Ook was ze dan maar 2 dagen, die 1e schop had ze toen al binnen Haha!
(Dit is toch nog toe de enigste schop die ze gehad heeft)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:08

Mijn kleine ( toevallig ook een tinkertje) deed het in het begin ook, dit is idd een reflex. En dit verdwijnt ( ook zonder aanpakken!!) na een tijdje wel weer. Nu kan ik er zelfs overheen hangen.

Raven31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 00:50

Raven is nu ruim 2 weken oud en het gaat erg goed met hem.
Toch blijft het een dominant kereltje, je moet steeds op je hoede blijven.
Het is me inmiddels wel gelukt om hem aan het halstertje te laten lopen, te borstelen, te kroelen, voetjes op te tillen...
De aanhouder wint zegt men, dus we gaan zo lekker door.
Is dit typisch iets voor hengstjes, het ene moment kan alles en het andere moment haalt hij uit Verward
(ik wil wel een foto plaatsen maar ik weet niet hoe...)

TotalMona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:51

wat je kan proberen (wat ik ook heb gedaan); ze weten nog niet echt het verschil tussen pijn, hard en zacht. dus als jij iets liefs doet bij hem en hij doet jouw pijn, dan doe jij lief terug alleenw at harder, dan voelt hij ook dat als je het hard doet, dat het pijn doet. en zo leren ze het snel af hoor!! als hij je pijn doet, terug doen. dan gaat hij het later steeds voorzichtiger doen. succes

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:08

ik zelf zou eerst met me stem straffen , maar niet shoppen en slaan
ik vind dat je een baby ook niet van 3 dagen oud een klap geeft of trapt.
soms kan negeren ook wel is helpen , maar dat heel moeilijk en komt weinig voor. maar goed wat je ook doet ik zal nooit een trap of klap geven. kijk een tiki van correctie is nooit kwaad maar een KLAP nee vind ik niet passend. je moet niet vergeten als je een veulen een goeie trap terug geeft dat hij angst kan krijgen. ik krijg zelf binnekort ook me veulentje ook hengstje nou zo te lezen heb je er heel wat mee door te staan maar dat vind ik geen probleem . nou doeidoei x gr pris