een moeilijke keuze

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:31

oei,oei, Ik geloof niet dat je zoiets op Bokt moet vragen.... Geef het beestje een kans. De meeste paarden met 1 oog (of blinde) zijn paarden die voor je door het vuur gaan...Succes met de beslissing.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:36

Laat je nog weten wat de uiteindelijke beslissing wordt?
En heb je misschien foto's, niet zozeer voor dat oog dat hij mist, al lijkt me dat wel interessant om eens te zien. Maar ik ben gewoon benieuwd hoe hij er verder uitziet!

enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 11:41

Op vraag, hier een foto van als hij een paar dagen oud was.
Hij maakt het goed nu en blijft waarschijnlijk als alles goed gaat.

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:43

enzo schreef:
Op vraag, hier een foto van als hij een paar dagen oud was.
Hij maakt het goed nu en blijft waarschijnlijk als alles goed gaat.

[image]

Foto doet het niet Huilen

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:20

Bij mij dus ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:32

Als het niet erger is dan een oogje missen? Scheve mond

Waarom een mooi, sterk en gezond veulen laten afmaken omdat het maar één oog heeft?! Paarden kunnen prima leven hoor met een oog!

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:40

enzo schreef:
Wat zouden jullie doen in het volgende geval ?
Gisteren nacht is er een hengsteveulen geboren ,pikzwart 4 witte sokken ,mooie lange benen qua bouw een heel edel veulen met een zeer goed papier.
Maar hij mist echter een oogje ,het ooglid is te klein en er is geen oogbol te zien.
Verschillende mensen zeggen nu laten gaan ,want hij heeft toch geen toekomst

Je laat het maar weten, ik ben geinteresseerd als hij voor mij past.
Ik heb voor Thomas Blass gewerkt en die reed met een volledig blind paard tot Intermediare I. Hij staat zelfs op zijn site met Price Rouge, kijk maar eens via google.de => Thomas Blass

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 06:48

Wat belachelijk dat je er zelfs al over nadenkt om dat beestje in te laten slapen Boos!
Hij is misschien wel als sportpaard gefokt (en ik ben ervan overtuigd dat je met veel geduld een heeeel eind moet kunnen komen met een paard met 1 oog) maar je kunt hem toch altijd nog als recreatiepaard verkopen?
En idd zoals de meesten hier zeggen, dat beestje weet niet beter. Wij hebben bij ons op stal ook een paard met 1 oog (die was een paar weekjes oud, toen die daar een klap op kreeg) en ik heb nog op het punt gestaan om dit paard te kopen, gedeeltelijk ook voor de sport. Juist omdat hij het al zo lang heeft, merk je er bijna niks meer van (om andere redenen heb ik het uiteindelijk niet gedaan, maar daar gaat het nu niet om) En nog iemand anders die ik ken, rijd met een merrie met 1 oog in het Z2 dressuur.
Dus ik snap echt niet waar jij het lef vandaan zou halen om dit beestje in te laten slapen Boos!
In het geval je dat echt van plan bent, zou ik zeggen: 'breng het beestje maar naar mij, ik zou me er kapot voor werken om twee paarden te onderhouden, maar ik zou het er wel voor over hebben'

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:14

beste jarrah, het gaat niet om een veulen van haarzelf. en daarnaast is er al besloten het beestje een goede kans te geven.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:17

Merilyn schreef:
beste jarrah, het gaat niet om een veulen van haarzelf. en daarnaast is er al besloten het beestje een goede kans te geven.

Ow, het spijt me, dan heb ik het verkeerd begrepen Schijnheilig
Kan me altijd meteen kwaad maken om dit soort dingen Bloos
Sorry!!!

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:48

BELACHELIJK DIE MENSEN DIE VINDEN DAT DIT ARME DIER MOE AF GEMAKT WORDEN. als je bevallen bent van een kindje jah en dat mist een oog laat je het dan ookaf maken.?
Ik ree op een manege ook altijd op een paard met 1 OOG.
TINKO. en hij was toevallig het beste spring paard van alle paarden van die manege. LAAT DAT DIER NIET AF MAKEN ALSJEBLIEFT

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:02

He, cool down, zonder cap locks kunnen we het ook nog lezen hoor, zeker als je dat in A.B.N doet!

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:03

ja sorry maar schrok gewoon erg sorry als het misschin boos of hatelijk ver kwam is niet de bedoeling. maar hoe kun je al denken aan het wordt af maken als het verder gezond is alleen een oogje mist

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:06

Pfff,
er worden elke dag gezonde paarden geslacht hoor, wat een ophef!

En om eerlijk te zijn, ik weet niet of ik hem zou laten leven.
Ik fok niet om alles zelf te houden, daar heb ik de plaats niet voor. Daarom probeer ik paarden te fokken die goed in de markt liggen en zo verzekerd zijn van een goede toekomst. Een paard met 1 oog heeft naar mijn idee niet de kansen van een gezond paard.

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:09

En om eerlijk te zijn, ik weet niet of ik hem zou laten leven.
Ik fok niet om alles zelf te houden, daar heb ik de plaats niet voor. Daarom probeer ik paarden te fokken die goed in de markt liggen en zo verzekerd zijn van een goede toekomst. Een paard met 1 oog heeft naar mijn idee niet de kansen van een gezond paard.[/quote]

Zow jij klinkt hard Boos! Tuurlijk heeft een paard met 1 oog wel toekomst, of voor de sport en zowieso wel voor recratie Verward

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:39

Welcome to the real world, natuurlijk klinkt het hard, maar dit is vaak wel de realiteit. Een gezond paard kost in onderhoud en tijd, vaak minder dan een paard waar iets aan mankeert en waar speciale voorzieningen voor moeten worden getroffen. Dus dat zo'n paard stukken minder in de markt ligt en stukken minder opbrengt lijkt me nogal voor de hand liggend.
En vaak moet je dan nog maar afwachten hoe het verder gaat met zo'n beestje.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:15

Ik zit helemaal niet te wachten op een recreatie paard...
Daarbij, voor ik zover ben moet ik duizenden euro's aan bijvoorbeeld opfokkosten investeren in een paard waarvoor ik dat nooit en te nimmer meer terug krijg.
Dan doneer ik dat liever aan Brookes.

Kitten;
grappige woordkeuze, geloof het of niet, maar ik heb net een pbtje n.a.v. dit topic met exact dezelfde woorden (welcome to the real world) beantwoord Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:27

Hoe heette dat paard dat aan 1 oog blind was, maar wel Grand Prix liep onder ik dacht Ellen Bontje. Was dat niet Larius?

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:51

Margreet schreef:
Hoe heette dat paard dat aan 1 oog blind was, maar wel Grand Prix liep onder ik dacht Ellen Bontje. Was dat niet Larius?

En Price Rouge onder Thomas Blass was geheel blind en liep Inter I

asja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:02

als de natuur dat veulentje zo gemaakt heeft dan komt het echt wel goed...en als hij er geen last van heeft wat geeft het dan zon beesie went daar echt wel aan want hij weet immers niet beter!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:34

iemand die ik ken heeft ook 1 paard die vanaf zijn geboorte aan 1 oog blind is.
er zit geen oog in de oogkas en oogkas is gesloten.
nu heeft hij daar totaal geen moeite mee.
dat meisje springt er nu L mee en m2 dressuur.
dus het is totaal geen belemmering.
mensen die blind geboren worden passen zich ook aan en kunnen normaal funcitioneren.
een meisje van stal is blind rijd paard (altijd alleen in de bak)
ze werkt en woont zelfstandig.
totaal aangepast op haar handicap.
ik heb toevallig dit verhaal aan haar verteld.
en zei zij ook dat paard past zich moeiteloos aan.

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:47

Ik vind het ook niet helemaal kloppen.
Ik ken iemand die heeft ook 1 paard met 1 oog..
Hij weet niet beter en denkt dat het gewoon zo hoort dus stoort zich er niet aan...
Zij rijd er af en toe is dresuur wedstrijden mee... Maar hij loopt ook af en toe in wat lessen...
Hij is gewoon normaal zoals ieder gezond paard...

Geef hem gewoon een kans.. Alles komt goed!