Pff hoe lang kan een merrie overtijd lopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:09

Nog eventjes (hoop ik voor je Knipoog) en je kunt weer rustig slapen en er loopt een prachtig veulen aan de voet van je merrie Lachen!

Maar heeft de merrie al dikke uiers etc.?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:10

Birth alarm heb je veel aan als die niet af gaat...
Nee hoor, doe mij maar een barncam, ik laat me volgend jaar wel weer vanuit Amerika wakker bellen *LOL*

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:57

irish_lady"]
[quote="alabastro schreef:
Birthalarm is de oplossing voor deze slapeloze nachten en het is nog veilig ook.
Wij doen het enkel nog zo zowel voor eigen paarden als voor klanten die hun paard brengen voor het veulen. Ze zijn trouwens niet zo duur meer en er zijn ondertussen andere goedwerkende systemen op de markt.

Maar dan hou ik het feit dat ik in een tentje moet slapen!
[/quote]
Nee, die kan je laten afgaan op telefoon of gsm!
Dan moet je wel in de buurt slapen.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:59

MarijeR schreef:
Birth alarm heb je veel aan als die niet af gaat...
Nee hoor, doe mij maar een barncam, ik laat me volgend jaar wel weer vanuit Amerika wakker bellen *LOL*

Wij vinden het een zeer betrouwbaar systeem en hebben nog nooit een dergelijk probleem gehad.
Hoe gaat die barncam in zijn werk?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:10

Ik heb zelf al een paar jaar een birth alarm maar dit jaar is het alarm dus 1x niet afgegaan.
De barncam is een videocamera aangesloten op de pc en online gezet. Er zijn in Amerika heel veel stallen die dat doen en er zijn ook aardig wat websites. Je zet gewoon de camera's online en heel veel mensen kijken dus mee.
Dit jaar ben ik bij mijn zwarte merrie wakker gebeld door iemand uit New York en de bevalling van de vosmerrie hebben ook heel wat mensen van bokt live kunnen volgen Lachen
Andersom heb ik ook wel eens iemand uit Amerika wakker gebeld.

Overigens was mijn zwarte merrie al 6 dagen overtijd, liep al weken te kegelen en de laatste 6 dagen liep de melk eruit.
24/7 volgen via de camera was ook niet te doen, uiteindelijk moet ik 's nachts toch echt af en toe een uurtje slapen als er overdag nog gewerkt moet worden.
Om 4 uur 's nachts was ik nog in de stal geweest, alarm zat goed om en had ik een paar uur van te voren nog getest en toch ging om iets over 5 de telefoon en keek ik op de monitor naast mijn bed en zag er een veulentje uit floepen...
Tja, om half 6 zou mijn wekker weer af gaan... Clown

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:15

irish_lady schreef:
Een maand hou ik niet vol!

Dan had je ze moeten wegbrengen! Er zijn genoeg plaatsen waar je je merrie naartoe kan brengen voor het afveulen. Nu is dat toch te laat, dan ga je alleen maar onnodige stress maken.
Veel succes!

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:21

Vroeger stond ik alle 2 uur op. Dat is te doen voor 1 of 2 merries maar de laatste jaren zijn het tot 12 merries per seizoen en als het dan ook nog samenvalt met de drukke tijden in de landbouw, is een birth alarm wel nuttig. Dan krijg je tenminste slaap.
Bij ons werkte het tot nu toe feilloos maar zo´n barncam lijkt mij nog interessanter. Kan misschien ook uitgebreid worden naar de beveiligingscameras.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:28

Ik gebruik ook gewone beveiligingscamera's, van Trust.
2 op de grote veulenbox en nog 1 op de andere veulenbox.
PCI kaart in de pc en met een 24/7 internetverbinding alles online zetten.
Alles draadloos en het werkt prima.
Als ik echt heel erg moe was, meldde ik het even op bokt of op een Amerikaans forum en dan nam iemand anders het waken even over...

Dit jaar zette ik om de 1,5 uur de wekker als ik tussen 2 en half 7 nog even op bed ging maar zelfs dat is nog te lang, de merrie glipte er toch doorheen...

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:38

De birth alarm in combinatie met telefoonkiezer is een oplossing, maar... Je moet dan wel een telefoonaansluiting op stal hebben, en dat hebben wij dus niet. En als het alarm afgaat,en er al een signaal naar de telefoon gezonden is, blijft de ontvanger piepen, totdat je hem uitgedaan hebt.erg onhandig dus. Ik blijf dus op stal, (achterin de bestelauto van mijn zus, met slaapzakje...) en heb de ontvanger in de auto. Birthalarm om, en ik mis niks!!
Jammer dat de birthalarm maar op 700 meter afstand werkt, vooral als je net als ik ongeveer 2 km van stal woont.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:34

Citaat:
Dan had je ze moeten wegbrengen! Er zijn genoeg plaatsen waar je je merrie naartoe kan brengen voor het afveulen. Nu is dat toch te laat, dan ga je alleen maar onnodige stress maken.
Veel succes!

pfff dit is juist toch het leukste wat er is.. dan ga je je merrie toch niet wegbrengen Verward

Is er niet emand die je even een caravan kan lenen.
Slaapt allicht beter dan in een tentje. Haha!

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:03

Ik hoop voor je dat het niet lang meer op zich laat wachten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:25

alabastro"]
[quote="irish_lady schreef:
Een maand hou ik niet vol!

Veel succes!
[/quote]

Sinds wanneer breng je je merrie weg voor het veulenen??? Dat is toch het mooiste wat er is? De geboorte. En het is dat misschien wel minder stress voor jou, maar een hoogdrachtige merrie verplaatsen, nee dat is slim Scheve mond Verward

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:31

irish_lady schreef:
Maar dan hou ik het feit dat ik in een tentje moet slapen!

Hebben jullie geen kantine?
Wij hebben in de kantine op de bank geslapen.
Dat lag best.Alleen die kippen en hanen 's nachts,he!
KUKELEKUUUUUU!!!!!!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:18

Wat een opmerking zeg. dan breng je haar toch weg... Je brengt je merrie alleen weg naar een "kraamkliniek" als er een zware bevalling verwacht wordt of om medische redenen. Niet omdat je WEL een veulentje wilt fokken, maar NIET de consequenties wil dragen!! je moet er wat voor over hebben, en zo kom je er wel heel gemakkelijk vanaf.

En irish lady, kun je niet net als ik, een auto van iemand lenen, waar je wel gewoon in slapen kan? Slaap je in ieder geval van de grond, dat is al een stuk warmer!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:23

Rachel van Summertje is nu ook al 11 dagen overtijd ! Gaat goed met de drachtige dames Haha!

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:42

alabastro schreef:
Birthalarm is de oplossing voor deze slapeloze nachten en het is nog veilig ook.
Wij doen het enkel nog zo zowel voor eigen paarden als voor klanten die hun paard brengen voor het veulen. Ze zijn trouwens niet zo duur meer en er zijn ondertussen andere goedwerkende systemen op de markt.

Merrie is ondertussen nog maar (als ik de andere reacties zo lees) 5 dagen over tijd en we zijn gisteren een birth alarm gaan huren. alabastro je spreekt van niet meer zo duur maar nieuw zijnde vroegen ze er bij ons toch 995 euro voor, incl. singel (daarom dat we het nu eerst huren om te kijken of het goed werkt). Hoeveel koste het bij jouw dan?
Welke zijn andere goede systemen?

We hebben ook een camera van trust staan maar het nadeel is dat de stal een 80 m van het huis staat zodat we de beelden niet ontvangen. We moeten dus aan de stal gaan slapen. De birth alarm reikt echter wel tot thuis.
Als je trouwens de camera via de PC aansluit dan moet die PC toch ook vrij dicht bij de camera staan denk ik zo. Of heb ik het mis Marijer.
Is er eventueel ook een mogelijkheid om het zendbereik van de camera te verhogen?

Laatste vraagje. Kegelt (komt er melk aan de uier) een merrie altijd? Bij ons heeft ze immers nog geen melk maar de uier staat wel dik gespannen.

Charlot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:48

kan je niet in je eigen bedje slapen, en dan om 4 uur 's nachts je auto pakken, en snel ff naar stal crossen, kijken of er al wat gebeurd en dan weer snel terug naar je eigen bedje? Of is dit nog erger dan de slapeloze nachten die je al hebt?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:50

haha toevallig dat mijn merrie de 8e mei is uitgerekend..
en wat ligt er 8 mei een veulen Haha!

*sorry ik pest je niet hoor*

veel succes met het wachten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:44

davy schreef:
We hebben ook een camera van trust staan maar het nadeel is dat de stal een 80 m van het huis staat zodat we de beelden niet ontvangen. We moeten dus aan de stal gaan slapen. De birth alarm reikt echter wel tot thuis.
Als je trouwens de camera via de PC aansluit dan moet die PC toch ook vrij dicht bij de camera staan denk ik zo. Of heb ik het mis Marijer.
Is er eventueel ook een mogelijkheid om het zendbereik van de camera te verhogen?

De camera wordt niet aangesloten op de pc maar de ontvanger van de camera wordt op de pc aangesloten. Dus zo'n 75/100m moet wel haalbaar zijn bij het systeem van Trust.
Ik heb in huis dan een monitor (soms ook nog op de tv aangesloten) en een andere ontvanger gaat naar de pc.
Of je het zendbereik kan verhogen weet ik niet. Ik heb zelf voldoende aan een zendbereik van nog geen 10m Lachen

christiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:48

jeetje ze laat wel op zich wachten he...
veel sterkte met je tentje...... lijkt me nou niet echt lekker liggen...

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:55

MarijeR"]
[quote="davy schreef:

De camera wordt niet aangesloten op de pc maar de ontvanger van de camera wordt op de pc aangesloten. Dus zo'n 75/100m moet wel haalbaar zijn bij het systeem van Trust.
Ik heb in huis dan een monitor (soms ook nog op de tv aangesloten) en een andere ontvanger gaat naar de pc.
Of je het zendbereik kan verhogen weet ik niet. Ik heb zelf voldoende aan een zendbereik van nog geen 10m Lachen
[/quote]

Bedankt voor je reactie Lachen . Probleem van de trustcamera bij ons is dat het in een hoek geplaatst is met een electriciteitskast langst (zijn storende elementen), en er staat ook nog een huis (boererij die we aan het renoveren zijn) tussen de stal en mijn thuis. Gevolg is dat het zendbereik maar een 40 meter is.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:34

Een Tinker die ik ken is sinds 22 april uitgeteld en heeft nog steeds niets...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:37

SpLaSh_ schreef:
Rachel van Summertje is nu ook al 11 dagen overtijd ! Gaat goed met de drachtige dames Haha!

Jaha! Haha!
Die van ons komt nog niet, zowiezo vannacht niet.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:54

Summertje"]
[quote="SpLaSh_ schreef:

Jaha! Haha!
Die van ons komt nog niet, zowiezo vannacht niet.
[/quote]

Huh ??? 11 dagen overtijd en je weet zeker dat het vannacht niet komt ? Lachen Krasse bewering moet ik zeggen. Is de merrie het daar ook mee eens of zo Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 07:52

Grrr ze staat me 's nachts echt aan te kijken van He baas, wat kom je doen? Verder is ze helemaal knettergek en loopt ze 's ochtends bij het naar buiten gaan alleen maar te rennen! Vanochtend ontsnapt en een ere rondje over de camping (7.00 uur) pffffffffff ben blij dat er niemand wakker is geworden. Rare bok!