Change of colors:BH With A Twist

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:04

lekker overbouwd he? Haha!. Echt een mooi dier wordt dat .

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:26

Ik vind het een super mooi diertje..
Die kleur ook Knipoog
Wel leuk een toverbal

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:28

Op verzoek van TS verplaatst naar Kraamstal.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:07

was dat voor vaag veulen? Haha!
vind hem wel stoer! zal hem voorlopig maar toverbal noemen!
zo noem ik die van mij ook nog steeds, of ze nu een roodschimmel is of roodschimmel bont? jan mag het weten, maar ze veranderd toch steeds

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:49

Ik kan maar een ding zeggen... ZUCHT>>> wat een mooie bijzondere kleur!

RAGGIE
Berichten: 197
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:21

Het veulen van mij en mijn moeder lijk heeeeel erg op jou paardje
Wij hebben ook geen iedee wat voor kleur hij gaat krijgen zijn neus is heel donker en rond zijn ogen word het ook steets donkerder en hij heeft ook een aalsreep Verward zou het ook een Grullo worden of zou hij dun blijven??

hier een foto van hem hij is nu 5 weken en de foto is vandaag genomen.

Afbeelding

Deze is van een paar weken trug hier zie je zij aalstreep dei heeft hij nu nog.
Afbeelding

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:28

Ik zie wel zebra streepjes op de voorbenen en wat loopt dat wit hoog op zeg! Kan het geen crop-out zijn? Wat ze dan ook is... Ze is echt waanzinnig mooi! Goed hoofdje ook!

Groetjes Debbie...

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:30

Enne... Heb ik wat gemist of is die Palomino merrie ook bevallen, of zie ik dat nou verkeerd op de eerste foto?

RAGGIE
Berichten: 197
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:34

DJQuarter schreef:
Enne... Heb ik wat gemist of is die Palomino merrie ook bevallen, of zie ik dat nou verkeerd op de eerste foto?


Welke die van ons veulen?

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:37

Ik denk niet dat dit een dun/grullo gaat worden. De aalstreep is niet duidelijk genoeg op de schoft aanwezig. Verder zie ik ook geen zebrastrepen op benen/hals etc.
Hier een foto van mijn muppie toen ze net geboren was (1 dag oud) waarbij je duidelijk de strepen op benen etc. kunt zien.
Afbeelding

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:57

Ow ja dat is inderdaad wel heel duidelijk... Ik meen toch een wat streep achtig effect te zien op dat rechter voorbeentje.

Nee sorry RAGGIE niet die van jullie. Ik bedoel die van JessieJanes...

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 21:36

RAGGIE"]
[quote="DJQuarter schreef:
Enne... Heb ik wat gemist of is die Palomino merrie ook bevallen, of zie ik dat nou verkeerd op de eerste foto?
Welke die van ons veulen?
[/quote]
Ik weet niet waar je een palomino met veulen ziet!of bedoel je de foto van Raggie?"onze"palomino bevalt pas eind augustus/begin september,dus ik mag toch hopen dat tie nog even blijft zitten! Haha!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 21:38

ah,nu zie ik het DJ Quarter,op de eerste foto zie je Zanas(voor) en Sugar(cremello)erachter ,op de achtergrond.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38876
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:05

Wat ziet je veulen er lekker uit JessieJanes!!!! De kleur blijft een raadsel en dat maakt het alleen maar leuk!!! Het is jammer dat je niet weet wat voor een kleur mama had bij geboorte!! En dat ze het Greygen draagt maakt het des de moeilijker. Greykleurige veulens laten vaak ook Dunmarkings zien, net als bij jou veulen, zie ik duidelijke markings op de veulen foto's, ik zie ook wat op de update foto's.

Als je op je nieuwe foto's kijkt, vooral die met de aalstreep, zie ik, net als Jeddah, dat de aalstreep niet meer doorloopt tot de schoft, dit wil niet gelijk zeggen dat je veulen niet Dun is, een aalstreep mag, wat vaak verkeerd gedacht word, wel gebroken zijn!!!! Met andere woorden, de aalstreep hoeft niet helemaal door te lopen. Mijn vraag is, heb je gekeken wat er onder de nog 'oude' vacht zit? Zit daar wel aalstreep?

Maar nogmaals, het kan dus zijn dat je veulen niet Dun is maar doordat ze Grey is de Dunmarkings wel laat zien. Ik weet dat Jeddah een Grey veulen heeft gehad vorig jaar, bij hem heb ik de Dunmarkings gezien, ze heeft de moeder nog en die heeft ze ook! Misschien heeft Jeddah nog fotos van haar 2003 veulen waarop je dat kan zien?

Overgens, ik zag het net voorbij komen. Het verschil tussen Buckskin (Valk) en Grullo is dat Buckskin Agouti heeft en Grullo Absoluut niet! Bij de niet Western mensen is Valk een kleur met een Aalstreep en bij Buckskin mag dit niet. Dit ter info op de reakties.

Raggie, van jou ben ik benieuwd wat voor een kleur beide ouders hebben....kunnen we daar ook lekker over bomen!! Haha!

SugarMiss, Dit zegt heel weinig, somige Dun veulens worden prakties zonder markings geboren, met vaak alleen een aalstreep en somige, zoals die van jou, zijn heel rijk bedeeld.....en ik heb nog extremerder (spelling?) gevallen gezien dan die van jou!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 00:52

@ Ods, voor westernmensen is Valk = Buckskin, en Isabel = Dun? Wat ik zo begrepen heb komt ook bij Valk geen aalstreep voor...

En Grullo is net als Dun een wildkleur, daarom Dominant. Buckskin/Palomino is de aanwezigheid van het cremegen. Een Dun kan ook het cremegen bij zich dragen, en beide genen kunnen tot uiting komen, met als gevolg de kleur Dunalino. Voorbeelden: Hollywood Gold, of in Nederland: Waiting on Dunit.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38876
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 06:22

Cassidy schreef:
@ Ods, voor westernmensen is Valk = Buckskin, en Isabel = Dun? Wat ik zo begrepen heb komt ook bij Valk geen aalstreep voor...

En Grullo is net als Dun een wildkleur, daarom Dominant. Buckskin/Palomino is de aanwezigheid van het cremegen. Een Dun kan ook het cremegen bij zich dragen, en beide genen kunnen tot uiting komen, met als gevolg de kleur Dunalino. Voorbeelden: Hollywood Gold, of in Nederland: Waiting on Dunit.


Dit was mij duidelijk! Overgens noemt men de Haflingerkleur Isabel en dat gaat niet gepaard met Dun.

Bij een Dun met Creme en Agouti, spreekt met van een Dunskin. Dus Buckskin met Dun.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 07:58

Ik heb gehoord dat met Fjorden Isabel noemt. En dat is toch een Dun? Nou weet ik het niet meer hoor!

En ik denk dat een Dunalino voor het oog makkelijker te herkennen is dan een Dunskin Lips are sealed

RAGGIE
Berichten: 197
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:11

De moeder van Smart is volgens mij een sooty dunalino, geregistreerd als palomino. Ze is zeker dun net als haar vader Really Rugged Kid.
En de kleur van zijn vader is Bay.
Zijn moeder heeft trouwens ook een aalstreep en zebra strepen op aar benen

Groetjes RAGGIE Haha! Tong uitsteken

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:40

Isabel is met aalstreep, wordt ook wel valse valk genoemd.
Haflingers zou ik niet Isabel noemen, eerder blond.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:38

Onecht Isabel, zo noemden "ze" vroeger de Fjorden kleur! Tenminste als ik me dat goed herinner!

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:37

Kleurenbabylon Haha!
Iedere provincie zijn eigen kleurenbenaming Lachen

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 12:51

Ja ,en zo kunnen we nog eindeloos door gaan,ik denk dat "we"maar vooral gewoon moeten afwachten wat het veulen van Raggie en mijn veulen gaan worden van kleur!
Er zijn dus nog mogelijkheden zat,dus het blijft spannend en als de uiteindelijke kleur er is kan je zo wel "terugrekenen"waar deze kleur vandaan komt.
Ik (en Raggie ook misschien) blijven gewoon updaten en dan zullen we uiteindelijk wel zien wat het wordt!!!(we kunnen er ook een poll van maken,natuurlijk!!En wie wint ,mag het veulentje persoonlijk komen aaien!!! Haha! Clown )

Ik vind mijn veulen trouwens heel erg lijken op het eerste veulen van deze link,de silver grullo 2 weeks:
http://grullaorgrullo.homestead.com/FOALGALLERY.html
Zo was ze precies toen ze geboren was en ook toen ze 2 weken oud was.
Haar aalstreep loopt trouwens wel nog een stuk door op haar rug,onder haar veulenhaar en zover we kunnen zien.In de zon heeft ze echt zo'n rozige gloed op het egale muisgrijze kleurtje.
Veulen van de site:
Afbeelding

Mijn veulen:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 16-04-04 13:03, in het totaal 3 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:54

Oh ik dacht houden Haha!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 12:57

Sugarmiss schreef:
Oh ik dacht houden Haha!

Yeh,right!!! Haha! Haha! (wel "ruilen" tegen een zak met heel veel genoeg geld,ok!)

LadySmile

Berichten: 111
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:40

Cassidy schreef:
@ Ods, voor westernmensen is Valk = Buckskin, en Isabel = Dun? Wat ik zo begrepen heb komt ook bij Valk geen aalstreep voor...

En Grullo is net als Dun een wildkleur, daarom Dominant. Buckskin/Palomino is de aanwezigheid van het cremegen. Een Dun kan ook het cremegen bij zich dragen, en beide genen kunnen tot uiting komen, met als gevolg de kleur Dunalino. Voorbeelden: Hollywood Gold, of in Nederland: Waiting on Dunit.


Toevallig heb ik net deze week een zoon van Hollywood Dun It gekocht, een 2 jarig ruintje...en raad eens !? Ja hij is red dun !! Hihi !!
Weet jij trouwens waar hij staat ofzo !? Zou hem wel eens in het echt willen zien !!