Birthalarm werkt niet naar behoren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Birthalarm werkt niet naar behoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:59

Ik had dat ook. Hij leek dan geen bereik meer te hebben. Meest irritante was nog, dat op het moment dat hij moest bellen, hij mij dus ook niet kon bereiken en ik dus alsnog de geboorte gemist heb.
Terwijl ze in de 2 weken daarvoor wel 20x per nacht plat lag te slapen en mij ging bellen en dan kon ik soms wel en soms niet terug bellen. Heel irritant.

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:17

Is er ergens een goede Nederlandse uitleg te vinden. Ik heb nu ook eentje aangeschaft maar ondervindt ook problemen met het sim/bel/ nummer systeem.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:13

Hoe kan ik eigenlijk zien welke versie ik heb? Vanaf wanneer is de 2.0 op de markt?
Op de verpakking staat het niet, in mijn bestelinfo ook niet. Ik heb de mijne in april 2017 gekocht.

Edit: ik zie het aan de handleidingen, ik heb dus een 1.0 versie. -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:16

hooffie schreef:
Is er ergens een goede Nederlandse uitleg te vinden. Ik heb nu ook eentje aangeschaft maar ondervindt ook problemen met het sim/bel/ nummer systeem.

https://birthalarm.com/nl/handleidingen/

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:40

Ze ruilen de birth alarm (alleen alarm, niet de accessoires) om tegen een nieuwe voor gereduceerde prijs.
De prijzen zijn:

Birth Alarm Lite €319
Birth Alarm Mobile €359
Birth Alarm Premium €429

Alle prijzen zijn inclusief BTW.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 08:48

Voor iedereen met een birth alarm; vergeet je voicemail niet uit te zetten. Dit moet door een sms’je te sturen naar je provider. Zo te lezen was dat wss bij veel mensen het probleem. ( bij ons is het begin ook )
Anders doet ie het dus niet.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 00:14

Hier voicemail uit

Nieuwe batterijen

Simkaart met beltegoed

Alarm belt echt laat, na 1 minuut pas, we zette hem dan voor het testen zelf even verticaal en dus laten hem bellen. Nu is het ons onduidelijk,

We hebben SMS gestuurd met die code voor alarm van slaapstand af. Krijg niks terug

Als hij belt, (houden hem zelf verticaal) laat ik hem gaan, en dan word ik direct erna weer gebeld, laat ik gaan.
Hiermee lopen we vast, we snappen niet zo goed hoezo het bellen pas na 1 minuut is. We pakken dus niet op ala hij belt

Lite 2.0
Alleen mijn nummer geregistreerd
Halster alarm

Kan iemand ons helpen? Via pb mag ook :o

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 00:20

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 09:23

RanjaRietje schreef:
Hier voicemail uit

Nieuwe batterijen

Simkaart met beltegoed

Alarm belt echt laat, na 1 minuut pas, we zette hem dan voor het testen zelf even verticaal en dus laten hem bellen. Nu is het ons onduidelijk,

We hebben SMS gestuurd met die code voor alarm van slaapstand af. Krijg niks terug

Als hij belt, (houden hem zelf verticaal) laat ik hem gaan, en dan word ik direct erna weer gebeld, laat ik gaan.
Hiermee lopen we vast, we snappen niet zo goed hoezo het bellen pas na 1 minuut is. We pakken dus niet op ala hij belt

Lite 2.0
Alleen mijn nummer geregistreerd
Halster alarm

Kan iemand ons helpen? Via pb mag ook :o

Pas na 1 minuut is niet zo gek toch? Anders word je tijdens iedere keer rollen of hoofd schuin houden bij hooi eten ook gebeld.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 09:55

Tienus, ja hadden we gevonden, we gaan er dit weekend even mee aan de slag :D

Maar misschien moeten we anders wat meer proberen, het is meer, ik word niet eens gebeld, ik had gedacht dat je toch wel eens een keer gebeld zou worden. Maar ze ligt helemaal niet en ik vraag me af als ze gaat bevallen of het alarm wel af zal gaan :D :')

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:45

Zie je de sensor lampjes wel van kleur wisselen? Kan het zijn dat je simkaart slecht bereik hebt? Ik heb eens een lebara kaart erin gehad en dat werkte ook niet zoals het deed met een KPN simkaart

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:21

Heb je hem al eens gereset en volledig terug ingesteld?

Bij mij ging hij mij bellen, dan moest ik wachten tot hij stopte met bellen en hem terugbellen.
Dan hoor je inderdaad een deuntje en is het weer goed.
Als ik niet lang genoeg wachtte met terugbellen, dan ging hij ook over tot voicemail. Maar als je dan even de schroevendraaier (met dat magneetje) op de juiste plek langs het alarm houdt, reset hij zich weer.

Ik testte daarna altijd even door het alarm weer schuin te houden.

Je ziet het geloof ik ook aan de lampjes op het birthalarm. Welke kleur die hebben? (is al een jaar geleden dus kan zijn dat het niet met kleur maar frequentie te maken heeft)

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 20:58

Ik zal de lampjes zo even goed bekijken, die knipperen wel in de kleuren zoals slaapstand. Maar we hebben lebara, misschien is het dan toch het bereik wat niet goed is. We gaan dit weekend even knutselen dankjewel allemaal :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:00

De provider maakt een wezenlijk verschil!
Wij gebruikten altijd kpn of Vodafone.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:09

De lampjes zijn 2x snel groen, slaap stand dus :) had even gekeken, maar gezien ze helemaal niet languit slaapt is het eraf halen misschien fijn.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 00:18

RanjaRietje schreef:
De lampjes zijn 2x snel groen, slaap stand dus :) had even gekeken, maar gezien ze helemaal niet languit slaapt is het eraf halen misschien fijn.

Ik bedoelde de sensorlampjes wanneer je hem test door hem zelf even te kantelen, wanneer de sensor de kanteling detecteert veranderen de lampjes van kleur en dan gaat hij over op bellen naar het geprogrammeerde telefoonnummer.
Zit natuurlijk altijd wat vertraging op maar een minuut is wel veel, 20-30sec is prima.
Ivm lebara simkaart misschien toch ook kijken naar een andere provider, kan echt veel schelen!

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:26

Dankjewel Kim,
Als we hem op de kant houden zien we andere lampjes knipperen uiteindelijk. Vanmiddag ben ik op stal en gaan we het proberen, als ik het zo hoor denk ik inderdaad dat het meer ligt aan de provider dan aan de instellingen

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:31

We gaan dan toch maar een andere simkaart kopen, hij staat nu wel in de gewone stand, niet in slaapstand, maar hij belt niet. Terwijl hij qua lampjes de kleuren zeg maar aangeeft dat hij goed ontvangst heeft. Hij is gereset. Morgen proberen we wel weer :O

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:40

RanjaRietje schreef:
We gaan dan toch maar een andere simkaart kopen, hij staat nu wel in de gewone stand, niet in slaapstand, maar hij belt niet. Terwijl hij qua lampjes de kleuren zeg maar aangeeft dat hij goed ontvangst heeft. Hij is gereset. Morgen proberen we wel weer :O

De mijne heeft het uiteindelijk op het moment supreme laten afweten. 2 weken lang mij zitten bellen en wanneer het echt nodig is, had hij geen bereik. Ik had zelf wel een aantal alarmen gezet die nacht, dus zodoende zagen we het veulen erachter liggen met de neus al uit het vlies, maar hij was er dus al wel.
Pfffff… dierenarts had trouwens ook moeite met röntgenfoto’s maken in die stal. Iets met de kooi van faraday? Dus ik weet ook niet wat wel goed gaat werken dan? Dikke antenne op het paard :j

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 23:11

Misschien is een antenne van een meter dan wel een goed idee :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:26

Hier ook gedoe met het birth alarm. Vorig jaar geen veulen gehad en nu moet ik dat kastje opnieuw instellen met een nieuwe simkaart. De oude is verlopen omdat hij te lang niet is gebruikt.

Nou staat er op de nieuwe kaart 9,80 beltegoed (20 cent verspeeld voor een test belletje?). Alleen Birthalarm zegt dat er minstens 10 euro op moet staan. Is dat alleen een advies? Of doet dat apparaat het niet als er te weinig tegoed op staat?

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:44

Hier werkt dat ding nog niet

-Nieuwe sim kaart, kwp €10

-is van slaapstand af

-lampjes geven alles goed aan zoals beschreven

-birt alarm verticaal maar word niet gebeld.
Geeft wel alle lampjes aan die hij moet geven, wat een prutsen werk :')

Morgen anders even bellen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:52

Heb je hem al getest met een simkaartje met abonnement?

Als het eindelijk werkt en je hebt de slaapstand van je paard in de gaten is het een ideaal ding.
Maar je leert er ook van vloeken.
Je merrie staat onder een camera toch?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 21:08

Bij mij was het probleem: Sim kaart vroeg om sim code invoeren. Dat moet je uit hebben staan, ook geen code 0000, maar helemaal uit.

Ook moet de voicemail uitgeschakeld zijn.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 21:43

MizzMontana schreef:
Bij mij was het probleem: Sim kaart vroeg om sim code invoeren. Dat moet je uit hebben staan, ook geen code 0000, maar helemaal uit.

Ook moet de voicemail uitgeschakeld zijn.

Dit doen we nu! Ook code eraf en voicemail van mijn nummer en alarm nummer eraf.

Wat nu gebeurd

Hij belt! Dan wil ik terug bellen maar is de lijn bezet, de lampjes blijven oranje branden dan