[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

floripori17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:46

Ik meld mij ook :Y)
Dit jaar mijn eerste eigen fok. Mijn 5 jarige merrie Belle du petit moulin X Cr Superman Sugar Pep. Heel benieuwd wat hieruit gaat komen.

Ze is 28 maart geinsemineerd. Wat nog best een gedoe was gezien mijn vaste dierenarts (faculteit Utrecht) opeens geen paarden meer wilden insemineren. En in hoop een volledige lockdown voor te zijn dus zsm geinsemineerd. Liever een wat vroeger veulen dan geen veulen dacht ik toen. De 16de vind ik uit of het gepakt heeft of niet. Vind het erg spannend allemaal. Vorig jaar ook een veulen gehad maar dat was dus een verassingsveulen dus toen had ik de zorgen van het drachtig krijgen niet. :') Maar het is allemaal een mooi leerproces.

Ik ben benieuwd naar alle combinaties!! *\o/*

Belle
Afbeelding

Cr Superman Sugar Pep
Afbeelding

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:49

Ik meld me ook weer, ik weet nog niet zeker of ik Mis weer laat dekken. Hangt ervanaf hoe alles nu gaat met het veulen.

Maar ik kan natuurlijk altijd alvast de voorpret hebben met het uitzoeken van een hengst! Ik vind het best lastig om een passende pony hengst te zoeken, dus mocht iemand daar in thuis zijn met wie ik wat kan sparren dan hoor ik het graag! :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:02

_Liv schreef:
Ik meld me ook weer, ik weet nog niet zeker of ik Mis weer laat dekken. Hangt ervanaf hoe alles nu gaat met het veulen.

Maar ik kan natuurlijk altijd alvast de voorpret hebben met het uitzoeken van een hengst! Ik vind het best lastig om een passende pony hengst te zoeken, dus mocht iemand daar in thuis zijn met wie ik wat kan sparren dan hoor ik het graag! :D

Wat voor pony hengst zoek je?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:09

Oh zoveel bekenden al aanwezig. Wat leuk zeg.
Ik meld me ook maar. Ik weet nog niet hoe of wat en wie maar ik weet wel dat ik dat gehuppel heel erg heb gemist dit jaar dus misschien doen we in 2021 terug mee.
Alleen is de dierenkliniek in Merelbeke wegens de coronamaatregelen gesloten. Ik moet midden april nog eens terugbellen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:25

Yess ik meld me ook.
Ik had er vorige week al een naar het KI station gebracht maar was niet goed hengstig dus we wachten even en spuiten straks hengstig.

Gaat om deze dame

Afbeelding

Afbeelding

En rietjes van deze man

Afbeelding

Afbeelding

Dan staan dit jaar deze 4 dames ook nog op de planning.

SD Big Berta. Ik zit op haar hengstigheid te wachten dan kan ze bij de hengst :j
Afbeelding

SD Charisma
Afbeelding

SD Jolene
Afbeelding

SD Big Style
Afbeelding

Zij worden allemaal gedekt door onze eigen SD God of Thunder ofwel Thor
Niet de beste foto, hier is hij 2.5.
Momenteel is hij enorm aan het groeien dus niet zo fotogeniek 8-)
Afbeelding

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:33

Jeej ik kan me ook melden!! Super leuk *\o/*

Mijn merrie Davino x Ronaldo is 3 april geinsemineerd met Milford <3

Ze had 2 eitjes zitten, dus word ze wat eerder gescand.

Wij hebben 20 april de 17 dagen scan, heel spannned maar dus nog even afwachten nu _O-

Afbeelding

En dankzij deze foto, heb ik er veel hoop in dat ze in 1 keer drachtig is,. (Of ik wil dat gewoon te graag :') := )

Weten of voelen paarden dat ze wat hebben zitten als het gepakt heeft? >;)

Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:44

Ook ik meld me.
Dinsdag wordt mijn merrie geïnsemineerd met For Ferrero. <3

Enchelina Halieda (Dutch Dormello x Kennedy)
Afbeelding
Afbeelding

For Ferrero (For Romance x Don Crusador)
Afbeelding
Afbeelding

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:45

Leuk ik ga ook weer mee doen
Vandaag onze 1 merrie drachtig gescanned

Altingshof Whispering WhyKiki
X
Shamrocklake Oliver Twist
17 februari 2021

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 00:26

Jeeh nieuw topic *\o/*

Aantal hele leuk combinaties al voorbij zien komen!

Voor degenen die hun merrie al drachtig heeft, gefeliciteerd!

Mijn eerste combi <3
Afbeelding
Didi (v. Uphill x Jazz) x Formidable (Florret AS x Ulster x Abgar xx)

Deze ochtend wordt Didi gescand of de ei(tjes) zijn geovuleerd. En dan nog 16 dagen wachten op de dracht scan. Ik heb haar zondag zelf geinsemineerd. Didi is een maiden dus erg benieuwd hoe alles gaat lopen.

Voor mijn Jazz merrie heb ik nog geen hengstekeuze kunnen maken, er zijn zoveel hengsten. Eerst moet ze nog bevallen.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 00:30

Knappe combi!
Gaat esmeralda ook weer onder de hengst dit jaar?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:41

Ik meld me ook weer! Hier al 1 merrie drachtig en 1 geinsemineerd (horen we morgen van of ze drachtig is) en dan nog 2 op de planning :)

Combi 1: Anna Rachel x ZT Marwteyn
Afbeelding
X
Afbeelding

Dit zal haar eerste veulen zijn.

Combi 2: Lady Brown x Azerbeidjan

Afbeelding
X

Afbeelding

Deze combi hebben we nu 2x gedaan, en heel geslaagd, alleen hebben we 2 hengstjes gehad en zouden we er nu graag een merrie van willen hebben zodat we ook door kunnen fokken met die lijn :)

Hengstjes van vorige jaren:
Afbeelding
Afbeelding

Dan nog 2 dames die we nog moeten gaan insemineren, maar dit sperma moet uit Italië komen, dus dat is nog even lastig.

Combi 3: Prganza x SG Labib
Afbeelding
X
Afbeelding

Combi 4: Intissima x Kanz Albidayer
Afbeelding
X
Afbeelding

De laatste 2 zijn dus nog onder voorbehoud van het verkrijgen van sperma. Mogelijk dat we daarin nog iets gaan schuiven.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:49

Ik meld me ook maar al even. Domino is op dit moment nog drachtig, uitgerekend de eerste week van juni, maar veilig vanaf half mei, en dan hopen we haar in de veulenhengstigheid te kunnen pakken met diepvriessperma dat ik nog zitten heb van Ohio Van De Padenborre. Lukt dat niet, dan is de andere optie Foncetti Van De Heffinck.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:58

Ik meld mezelf ook weer. Diva vorige week naar het KI station in de buurt gebracht. Helaas niet hengstig, maar ik heb haar daar gelaten omdat ze thuis wel heel hengstig vertoonde.

Diva wordt dit jaar weer gedekt met Dallas VDL

Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:08

Sanne96 schreef:
Ik meld mezelf ook weer. Diva vorige week naar het KI station in de buurt gebracht. Helaas niet hengstig, maar ik heb haar daar gelaten omdat ze thuis wel heel hengstig vertoonde.

Diva wordt dit jaar weer gedekt met Dallas VDL

[ [url=m/RnWuV3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grappig. Mijn merrie heet ook diva

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:43

Weer een aantal nieuwe combi's erbij *\o/*

Didi moet vandaag weer gedekt. Staat nog super hengstig en een ei wat doorzet. Vorige keer super korte cyclus nu dus heel lang.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:47

Leuk! Ik volg!
Wij gaan volgend jaar ook weer dekken maar wacht eerst even het veulen van dit jaar af voordat ik hier de nieuwe combi laat zien ;)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:30

Brigitte_D schreef:
Leuk! Ik meld mij ook weer, wil mijn Upgrade merrie nog eens drachtig zien te krijgen, vorig jaar na veel pogingen was ze drachtig maar helaas al vrij snel niet meer..
Ik had haar vorig jaar bij poker de Mariposa, maar twijfel nog over de keuze, Highway staat ook hoog in m'n lijstje. As woensdag eens scannen hoe ze ervoor staat

De wereld is klein.. :') *\o/*

De dochter van deze Upgrade is van mij en daar probeer ik dit jaar voor het eerst een veulentje mee te fokken.
Mijn merrie is een Ustinov x Upgrade x Burggraaf waar ik een dressuurhengst op ga zetten om voor mezelf een opvolger te fokken. Ik heb haar vanaf haar derde jaar en nog nooit echt hengstig gezien, Vorige week is ze gescand en was ze hormonaal nog in winterslaap. Volgende week weer scannen. Ben wel benieuwd of ze al ooit uit die hormonale winterslaap is geweest.. Met rijden ideaal, ze is iedere dag hetzelfde qua gedrag, maar met fokken niet zo praktisch natuurlijk.

Mijn merrie:
Afbeelding

De hengst (Desperado N.O.P.):
Afbeelding

Ik hoop dat Desperado iets meer maat, lengte, front en beweging kan toevoegen. Al ben ik met een kopie van de merrie ook heel blij, het is niet het meest makkelijke en gunstige dressuurpaard (niet heel gek met zo'n afstamming :P), maar wel echt een gouden dier.

annvdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:00

Ik ga meelezen, ik meld mij volgend jaar waarschijnlijk aan :D

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:19

Imaginaerum schreef:
Brigitte_D schreef:
Leuk! Ik meld mij ook weer, wil mijn Upgrade merrie nog eens drachtig zien te krijgen, vorig jaar na veel pogingen was ze drachtig maar helaas al vrij snel niet meer..
Ik had haar vorig jaar bij poker de Mariposa, maar twijfel nog over de keuze, Highway staat ook hoog in m'n lijstje. As woensdag eens scannen hoe ze ervoor staat

De wereld is klein.. :') *\o/*

De dochter van deze Upgrade is van mij en daar probeer ik dit jaar voor het eerst een veulentje mee te fokken.
Mijn merrie is een Ustinov x Upgrade x Burggraaf waar ik een dressuurhengst op ga zetten om voor mezelf een opvolger te fokken. Ik heb haar vanaf haar derde jaar en nog nooit echt hengstig gezien, Vorige week is ze gescand en was ze hormonaal nog in winterslaap. Volgende week weer scannen. Ben wel benieuwd of ze al ooit uit die hormonale winterslaap is geweest.. Met rijden ideaal, ze is iedere dag hetzelfde qua gedrag, maar met fokken niet zo praktisch natuurlijk.

Mijn merrie:
[ Afbeelding ]

De hengst (Desperado N.O.P.):
[ Afbeelding ]

Ik hoop dat Desperado iets meer maat, lengte, front en beweging kan toevoegen. Al ben ik met een kopie van de merrie ook heel blij, het is niet het meest makkelijke en gunstige dressuurpaard (niet heel gek met zo'n afstamming :P), maar wel echt een gouden dier.

Gaaaaaf Charlotte! Die winterslaap zal ze wel van d'r moeder hebben die zit ook in eeuwige winterslaap whaha. Ik laat haar denk ik woensdag maar hengstig spuiten

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:42

Na al twee jaar als stille meelezer gefunctioneerd te hebben wil ik nu proberen actief mee te praten.

Voor dit jaar gaat mijn Elite merrie van Valdez bij Glocks Victorio.

Vorige week gescand. Veel eitjes maar geen hengstigheid.
In de week van 20 april weer een keer scannen.

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:43

Ik meld mij hier ook weer. Wel op de achtergrond.

Ik ben nu met ronde 2 bezig met diepvries van Uldrik 457 (is geruind). 14 april hebben we de 18-dagen scan

Zilver fan sweltsjes state
Pier 448 x Wikke 404
Afbeelding

En
Uldrik 457
Dries x Tsjerk
Afbeelding

Dit is haar veulen van vorig jaar. Vader is Bartele 472Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:01

Ik kom me dit jaar ook weer melden!

Eind deze maand laat ik mijn Davino x Jazz merrie insemineren met Bordeaux.

Afbeelding
Afbeelding

Leuk om weer allemaal bekenden tegen te komen in dit topic!

Sanne, leuk dat je met Dallas dekt! Ik heb daar nu een twee jarige van staan! Uiteraard uit een andere merrie dan bovenstaande _O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:12

Oh ben benieuwd hoe dat gaat mirthee. Mijn da waarschuwde me voor Bordeaux. Slecht sperma.
Maar goed er zijn zat nakomelingen van.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:14

Wat spannendddd. Super leuk om alle combi's te zien zo. Ik ga duimen voor iedereen die nu op het wachtbankje zit of nog gaat zitten. Op naar allemaal gezonde 2021 babies <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:17

Ik heb maar even de geplande combi's neergezet. Ze hebben nu allemaal veulen aan de voet.
In mei dus beginnen, laat het dit keer thuis door mijn eigen DA doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding