Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
We kijken nu vooruit en ik kijk daarin in de eerste plaats naar wat het beste is voor haar.
Ze lijkt in veel opzichten op mijn ruin: laat zich de kaas niet van het brood eten, is intelligent, zelfredzaam en heel gevoelig. Alleen is mijn ruin geen alpha, hij is graag het tweede paard in een groep. Wel heeft hij een zwak voor sterke en daadkrachtige merries. Zo was hij bij voorbeeld dol op Una van bokker Suelza.
Het is een merrie die veel respect afdwingt. Oortje draaien is wegwezen en daar wordt absoluut naar geluisterd.
De claimende ruin is daar wat volhardender in, maar die is vandaag, toen ik op stal was iig, weinig bij haar in de buurt geweest. Toen ik haar uit het land kwam halen wilde ie haar snel claimen, en dat heeft ie geweten. Een waarschuwing op lichaamstaal negeerde ie, toen moest ie maar voelen en kreeg ie een zeer gerichte karateslag tegen zijn neus van mijn merrie.
Bij het terugzetten wilde ie het toch weer proberen, maar was een waarschuwing voldoende en bleef ie alleen achter in een hoekje. Het is zoals ik al dacht en hoopte: die past wel op haar kleintje. Maar dan nog is dit een onnodig risico en als ze alsnog verwerpt weet ik niet of ik dan nog heel zuiver kan zingen "Let it go, let it gooooooho!"