Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esther28 schreef:Silvana: Vera is gedekt door Henkie (Gelders) en ze is zelf Gronings.
Mijn stalgenoot had gedroomd dat het een zwarte hengst wordt. Het staat inmiddels 5-1 in stand (hengst-merrie). Ik ben nog de enige die denkt dat t een merrie wordt..maarja wishfull thinking he![]()
Is jouw merrie ook 13 april uitgerekend?
Esther28 schreef:Vera wisselt echt per dag qua energie..gisteren helemaal moe en vandaag stuiter de stuiter met wandelen..
Is dat normaal dat t zo per dag wisselt?
Esther28 schreef:Oke jij doet op basis van dagen tellen? Veearts hier op basis van dekdatum: vrijdag 13 mei geïnsemineerd dus 13 april een veulen.
En wat is je merrie qua ras?
Manda schreef:Ja ik ben er ook weer bij, mijn merrie's nog niks spannends dus ik lees nog lekker mee met jullie en geniet van jullie veulentjes
![]()
Polleman, wat vreemd dat dat advies dan ook van de paardendrogist kwam... maar misschien is er nu meer bekend dan vroeger en blijkt het toch te kunnen met brandnetel en kleefkruid? Ik had recent een merrie met al wat zucht dacht ik, en daarvoor zocht ik juist een natuurlijke vochtafdrijver: [MD] Drachtige merrie vroeg in de dracht al zucht, ervaring? daarvoor de paardendrogist om advies gevraagd voor beide en kon gewoon bij drachtige merrie's zeiden ze. Uiteindelijk had ik het toch niet nodig want het verdween vanzelf, maar ik had het wel gebruikt als ze de zucht nog zou hebben en neem aan dat ik na het advies van hun dat veilig had kunnen gebruiken.
AlaskaTorrie schreef:Deel 2 alweer!
Zag trwns mijn merrie er nog niet bij staan (22 mei uitgerekend)... Papa is Nizar VS, moeder Promises Fading Senses (Faith), haar vader is QS Sensation.
Silvana...helemaal herkenbaar, vind 't ook zo enorm spannend...
Citaat:Daira zit nu op 309 dagen ... dus het mag maar hoeft niet, maar ja ongeduldig he ... zeker bij deze combien ow ja !! Merrieveulens mogen nog niet op zijn !!
mooney schreef:Leuk een nieuw deel! Ik lees trouw mee, leef ook mee met de vreugde en het verdriet in het topic. Hopelijk neemt de vreugde de overhand in deel twee.
ML en Tiniiie nog gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten, mooie merrietjes!
Harmony en Pepper maken het spannend!
Jupi begint ook een beetje met de uier, is ze vaker wel vroeg of doet ze er lang over om van het opstarten van de uier tot veulenen te komen?
En Kabayo gefeliciteerd met het winnen van de dekking die je graag wilde! Knappe hengst.
Ik kom ook weer even om de hoek zetten om wat wijze woorden. Mijn merrie zit nu op 266 dagen en is al aan het rommelen met haar uier. Het is een maiden, normaal heeft ze ook echt theezakjes. Wel heeft ze in de eerste maand van de dracht ook opeens random een grote uier gehad, was waarschijnlijk hormonaal en was na anderhalve week weer weg. Toen was het de hele uier+spenen die groot werden en nu is de groei alleen in de basis van de uier. Ze krijgt ook al merriebrok (mocht dat effect hebben).
Ik maak me wel een beetje ongerust, als het morgen weer verder gegroeid is wil ik eigenlijk even de veearts bellen (ik wil hem over twee weken sowieso laten komen, wil mijn merrie nogmaals ge-ent hebben en ruin moet even tandartsbeurt). Stel ik me aan en is dit acceptabele groei voor een merrie die nog wel even moet of niet?
[ Afbeelding ]
De foto van vandaag is gemaakt in het donker met zaklamp erop, dus oogt iets groter dan het eigenlijk is. Verder geen gekkigheid bij de vulva en qua gedrag merk ik er ook niets aan (veulen verbouwt de buik ook nog gewoon zoals anders).