[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:54

Gelukkig is Karin zo opgeknapt. Waar laat je dat vanaf hangen Pretty wel of niet nog laten dekken?

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:58

Hinte, wat een leuke foto's <3

Pretty, fijn dat karin is opgeknapt, wanneer is de eerstvolgende uitgerekend? Extra spannend nu :(:)

Chantall :P

Vulina, ik wist ook dat je iets drachtig hebt, en ik wist nog iets van arabier... maar verder :n nee heb ik het helaas ook niet onthouden :o

Euhm... jupi is ook begonnen met vol laten lopen van uier... :=
Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:59

Pretty....haha dat word een lange dracht voor hum, heb het even veranderd. Waar hangt het vanaf of je karin wel of niet weer laat dekken=

Silly....Hmmm twijfel heeeeel erg. Probleem is dat hum echt wel een lief en fijn paard is maar ik eigenlijk een paard wil met meer kwaliteit. Mocht het veulen dus wel een aparte worden dan word het nog even kijken hoe of wat. Moet toch op een manier dan de kosten drukken hahah . Zoiezo laat ik dan eerst wat kenners r het veulen kijken wat die ervan vinden. Mijn man was iets minder blij toen ik hiermee kwam haha

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:01

ooh zoveel uier al op 296 dagen..of gebeurt dat vaker?
Als ik naar mijn maiden kijk is t af en toe wat voller maar nog niet zo als bij jou geweest..

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:04

Esther28 schreef:
Silvana: Vera is gedekt door Henkie (Gelders) en ze is zelf Gronings.
Mijn stalgenoot had gedroomd dat het een zwarte hengst wordt. Het staat inmiddels 5-1 in stand (hengst-merrie). Ik ben nog de enige die denkt dat t een merrie wordt..maarja wishfull thinking he :')
Is jouw merrie ook 13 april uitgerekend?

Ja ook 13 april als ik het goed ingevuld heb ze is 8 mei gedekt op de gok ik kreeg een dekking cadeau van een vriendin. Door een arabier geweldige hengst ook volledig goedgekeurd.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:05

Oke nu wordt het me echt te gek ! In 1,5 uur weer 2 pagina's erbij ! Jullie gaan als mallen :P

Ook ik ben er weer bij in deel 2! En idd wat juval zegt ! _/-\o_

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:06

Esther28 schreef:
ooh zoveel uier al op 296 dagen..of gebeurt dat vaker?
Als ik naar mijn maiden kijk is t af en toe wat voller maar nog niet zo als bij jou geweest..

Die van mij heeft hele dikke uiers al alleen dat blijkt zucht te zijn miss is dit het ook?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:06

Oke jij doet op basis van dagen tellen? Veearts hier op basis van dekdatum: vrijdag 13 mei geïnsemineerd dus 13 april een veulen.
En wat is je merrie qua ras?

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:08

Kabayo gefeliciteerd met je gewonnen dekking! Echt super leuk dat je hem toch al uit had gekozen! :D

Neonlight gefeliciteerd met de mijlpaal!
Hier ook, de eerste merrie zit vandaag op 300 dagen en de andere is over twee dagen zo ver!

(Het is bijna niet bij te houden hier.. :o)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:10

Haha ja dat begrijp ik Carmuh.
Is natuurlijk altijd lastig omdat je niet weet hoe het uitgroeit

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:11

Jippy deel 2! T gaat wel heel hard hier nu hoor! Was t topic alweer kwijt maar deel 2 gevonden :)

Esther28 schreef:
Vera wisselt echt per dag qua energie..gisteren helemaal moe en vandaag stuiter de stuiter met wandelen..
Is dat normaal dat t zo per dag wisselt?

Hier is t ook erg wisselend hoor, al is ze over t algemeen erg zennn. Hihi

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:13

Jeetje wat gaan jullie hard! Ik moest even vanalles inhalen zeg.
Ik hoop in het nieuwe topic op enkel voorspoed :)

Setteli: hoe gaat het met je merrie?

Kabayo gefeliciteerd met je gewonnen dekking! Wat een toeval!

Caesar (?): wat fijn dat de pleegmama het veulen al aardig accepteert!
De rest heb ik natuurlijk ook gelezen, ik zag weer een prachtig veulen langs komen! Gefeliciteerd! <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:18

en we doen lekker voort met kletsen en zoals juval zegt, dit deel alleen maar goeds

harmony lijkt me er ook helemaal klaar voor, banden zijn echt weg.

neon nog gefeli met mijlpaal

leuke foto kabayo

linda uiertje vult gestaag, gaat het nog steeds traag voor je? :Y)
blij dat je toch blijft meekletsen

pretty begrijp je keuze met Karin

ben je nieuw carmuh, oeps ik dacht je al langer te kennen _O-

ik probeer eigenlijk veel te lezen zodat ik niet te ver terug moet om te kunnen reageren maar ja soms glipt er dan al eens eentje tussen die je niet hebt gezien omdat die net gepost had zoals DL met spook.
leuk dat je camera hebt

hier gingen ze vrijdag de cams ophangen, mijn trouwe cam heeft het begeven. Dus ik heb al Elsa beeld, en bij Flo hebben ze hem laten vallen en is hij stuk -:(- maar is in garantie dus poging twee binnenkort :P
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 05-03-17 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:20

Ja ik ben er ook weer bij :), mijn merrie's nog niks spannends dus ik lees nog lekker mee met jullie en geniet van jullie veulentjes <3

Polleman, wat vreemd dat dat advies dan ook van de paardendrogist kwam... maar misschien is er nu meer bekend dan vroeger en blijkt het toch te kunnen met brandnetel en kleefkruid? Ik had recent een merrie met al wat zucht dacht ik, en daarvoor zocht ik juist een natuurlijke vochtafdrijver: [MD] Drachtige merrie vroeg in de dracht al zucht, ervaring? daarvoor de paardendrogist om advies gevraagd voor beide en kon gewoon bij drachtige merrie's zeiden ze. Uiteindelijk had ik het toch niet nodig want het verdween vanzelf, maar ik had het wel gebruikt als ze de zucht nog zou hebben en neem aan dat ik na het advies van hun dat veilig had kunnen gebruiken.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:27

Hier ook weer present in dit deel!

Spook tv? Waar?

Hier wel in de KWPN-ers alleen dan de dressuur richting. In springers ben ik ook niet zo thuis.

Sta nu op een stal vol arabieren. Wat een knapperds zijn dat allemaal!

Carmuh, oh twijfels om het veulen te houden. Ik zou ook afwachten wat het word, maakt denk ik alleen je keuze niet makkelijker.

Mijn merrie haar buurvrouw is vanavond bevallen. Ik word er gewoon zenuwachtig van

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:27

Fotsy...haha nee hoor word mijn eerste eigen gefokte veulen maar voel me vereerd :D balen van de camera die ze hebben laten vallen!

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:28

Esther28 schreef:
Oke jij doet op basis van dagen tellen? Veearts hier op basis van dekdatum: vrijdag 13 mei geïnsemineerd dus 13 april een veulen.
En wat is je merrie qua ras?

Ik heb het met die teller die hier in het begin staat gedaan mijn merrie is een barock pinto... mijn 1e grote liefde was trouwens een kruising gelders x tuiger gelders vind ik nog geweldig ...

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:29

Manda schreef:
Ja ik ben er ook weer bij :), mijn merrie's nog niks spannends dus ik lees nog lekker mee met jullie en geniet van jullie veulentjes <3

Polleman, wat vreemd dat dat advies dan ook van de paardendrogist kwam... maar misschien is er nu meer bekend dan vroeger en blijkt het toch te kunnen met brandnetel en kleefkruid? Ik had recent een merrie met al wat zucht dacht ik, en daarvoor zocht ik juist een natuurlijke vochtafdrijver: [MD] Drachtige merrie vroeg in de dracht al zucht, ervaring? daarvoor de paardendrogist om advies gevraagd voor beide en kon gewoon bij drachtige merrie's zeiden ze. Uiteindelijk had ik het toch niet nodig want het verdween vanzelf, maar ik had het wel gebruikt als ze de zucht nog zou hebben en neem aan dat ik na het advies van hun dat veilig had kunnen gebruiken.

Ik merk dat het bij beweging iets minder word (de zucht) naar je hoeft er niks aan te doen dat heb ik ook nagevraagd

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:32

Leuk een nieuw deel! Ik lees trouw mee, leef ook mee met de vreugde en het verdriet in het topic. Hopelijk neemt de vreugde de overhand in deel twee.

ML en Tiniiie nog gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten, mooie merrietjes!

Harmony en Pepper maken het spannend!

Jupi begint ook een beetje met de uier, is ze vaker wel vroeg of doet ze er lang over om van het opstarten van de uier tot veulenen te komen?

En Kabayo gefeliciteerd met het winnen van de dekking die je graag wilde! Knappe hengst.

Ik kom ook weer even om de hoek zetten om wat wijze woorden. Mijn merrie zit nu op 266 dagen en is al aan het rommelen met haar uier. Het is een maiden, normaal heeft ze ook echt theezakjes. Wel heeft ze in de eerste maand van de dracht ook opeens random een grote uier gehad, was waarschijnlijk hormonaal en was na anderhalve week weer weg. Toen was het de hele uier+spenen die groot werden en nu is de groei alleen in de basis van de uier. Ze krijgt ook al merriebrok (mocht dat effect hebben).
Ik maak me wel een beetje ongerust, als het morgen weer verder gegroeid is wil ik eigenlijk even de veearts bellen (ik wil hem over twee weken sowieso laten komen, wil mijn merrie nogmaals ge-ent hebben en ruin moet even tandartsbeurt). Stel ik me aan en is dit acceptabele groei voor een merrie die nog wel even moet of niet?
Afbeelding
De foto van vandaag is gemaakt in het donker met zaklamp erop, dus oogt iets groter dan het eigenlijk is. Verder geen gekkigheid bij de vulva en qua gedrag merk ik er ook niets aan (veulen verbouwt de buik ook nog gewoon zoals anders).

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:35

AlaskaTorrie schreef:
Deel 2 alweer!

Zag trwns mijn merrie er nog niet bij staan (22 mei uitgerekend)... Papa is Nizar VS, moeder Promises Fading Senses (Faith), haar vader is QS Sensation.

Silvana...helemaal herkenbaar, vind 't ook zo enorm spannend...

Ik ben sowieso een angsthaas ik ben zo bang dat m'n merrie wat gebeurd. Had ook niet meer op de dracht gerekend heb op de gok 1 keer succesvol laten dekken ik twijfelde nog of ze wel hengstig was daarna laten scannen 18 dagen later niet drachtig ene half jaar later toch veel dikker geworden laten opvoelen bij een andere dierenarts en toen werd hij tegen z'n hand geschopt. Ik was zo blij als een kind maar sindsdien nachtmerries dat er wat ergs gaat gebeuren pff gaat nergens over.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:36

Haha daisyjazz, dat dacht ik ook al; nu word het te gek :') had iedereen een relax-dag vandaag ofzo?

Fotsy, neee laten vallen?? Wat balen zeg!! Maar gelukkig nog in garantie ;)

Zo veel uier op dag 296 had ze vorige keer als maiden niet in ieder geval.
Iemand (sorry even kwijt wie het was) vroeg of het zucht kon zijn. Ik heb werkelijk geen idee, dacht dat zucht niet het uier zelf is? Dan zou je denk ik ook voor haar uier moeten voelen denk ik :? Ik wert het niet hoor, maar ik hoop dat ze niet zo vlot door blijft gaan met vullen in ieder geval. Deze foto was ook nog eens na de hele dag buiten lopen :=

Edit; mooney, ziet er goed uit hoor :j
Oh wacht 266 pas? Dan zou ik het even goed in de gaten houden en desnoods DA bellen. Ik vind jupi met 296 al wat vroeg :=
Jupi heeft pas 1 veulen gehad, op dag 331, dus niet extreem vroeg. Ze begon toen ook wel vroeg met vullen van melkbar, maar wel veeeel geleidelijker dan nu.
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 05-03-17 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:37

Fotsy hopelijk komt het snel in orde nu hoor dan slaap je weer geruster.

Zooo Linda ze doet lekker door ineens,leuk!
Vera is de volgende eind april ergens maar de rest komt er gestaag achter.

Carmuh ik dacht het al haha.
Het is het tweede veulen dat ze verliest,dus ik moet nog even goed nadenken.

Mooney ik vind het flink voor het aantal dagen..mss toch even bellen ja. Voor je gemoedsrust. :(:)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:43

Zo ik ga ook weer een poging doen om te reageren. Merk wel dat reageren op iedereen op de mobiel niet werkt. Leest ook niet fijn en de foto's moet ik apart openen. Dus meestal houdt ik het bij lezen, maar vergeet ook weer veel. Omdat ik gestoord wordt door kleine kinderen etc. hihihi

Ik snap Linda haar reactie wel een beetje, maar linda kennende is ze soms echt direct en niet genuanceerd. Kan ze niets aan doen hihihi ben het al gewend. Maar kan me ook voorstellen dat de andere partij in de verdediging schiet. Soms voel je je alsof je je moet verdedigen of te verantwoorden. Dat zal niet de opzet zijn.
Dus dames gewoon blijven en gewoon blijven posten.

Zelf meld ik maar heel weinig van Gaya. Er is ook niet veel te vertellen. Ze eet slaapt poept en zondert zich wat af. Ze zit echt in haar eigen wereldje. :) uier foto's plaatsen heeft nog geen zin met al dat haar. en ze heeft ook nog niets. Ik wacht wel tot ergens in april of zo hihihi

Marit wat super dat gwen zo braaf was.

chantall
Citaat:
Daira zit nu op 309 dagen ... dus het mag maar hoeft niet, maar ja ongeduldig he ... zeker bij deze combi <3 en ow ja !! Merrieveulens mogen nog niet op zijn !!

Dat vind ik ook. ik wil ook zoooo graag een merrieveulen. Mag toch ook wel na twee jaar enkel hengstjes. Echter denk ik dan weer aan pretty met haar hengstjes. Dus mag nog niet klagen dat ik er nu drie achter elkaar heb gekregen.

Ml mooi veulentje. Vind enkel haar oren best groot. Ligt dat aan mij of hoort dat bij het ras en trekt het weer bij? Zo'n kleurtje droom ik ook nog van.

Silly ook bijna een veulen.

Ja Vulina waarom praat jij bijna niet over je merries????
Ik snap het al hihihi net als mijn situatie. Maar ik krijg er maar 1.
Begeleidt jij de andere merries ook met de bevalling?

Kabayo ik begrijp dat jij naar een hengstenshow gaat. Heb er eerder vast al iets over gelezen, maar ik ben niet in de grote paarden thuis dus weet ook niet wat waar en wanneer er iets is hihihi. veel plezier daar.

Aaasschaa krijgt het ook al spannend.

Chantall super hulpje heb je. Vanavond heeft mijn zoontje geholpen met voeren. Maar ipv helpen maakt hij er meer een troepje van. Alhoewel is ook niet helemaal zo. Maar kan sneller werken zonder hem hihihi. Hij heeft vanavond de jollybal in een konijnegat gestopt. Kijk mama nu kan er niets meer in en uit. :j

Sultan. Wish is idd gegroeid in uier. En qua dracht toch ook al best ver.

kks ik heb wel al eens posts van je tegengekomen hier. Heb dus wel wat gelezen van jou. Maar zoals sommigen wel eens gemeld hebben. Ik reageer soms ook wel eens in het algemeen. Vooral als er meerdere met hetzelfde komen.

Mjam hinte jou kudde is gelukkig met dat mooie groene gras. Vind je het gek dat er ook nepdrachtige bij lopen??

He'Setteli. Wat jammer. Ik hoop dat jazzy eindelijk grote sprongen vooruit gaat maken.

cynthia mooie collage. Je hebt veel plezier zo en ook veel te zien. mooi hoor.

Linda. *D gezellig blijven kletsen over je /3 /3

silvana ze doet aan een welness behandeling hahahaha

Woogy sorry ken haar niet maar ze ziet er toch erg raaf uit.

Rowan doet ook aan big brother. Spook lijkt idd erg schraal. Heb ook een paar keer gekeken. Veulen kom er maar snel uit...

Jaaaaa wat super kabayo. Van harte gefeliciteerd. Wat een bofferd.

Pagina 500!!
Tinnii jade heeft echt een puntbuikje. Ben beniewd of ze morgen gaat of nog even wacht.

Nu stop ik even. Ga bzv kijken.
En ik kon geen reactie meer plaatsen... haha dus ik begin dan maar gelijk hier.

Vind dat de buik van harmony nog iets ronder is nog. Maar ook al mooi laag idd.

Btreft de kruiden wat wel en niet mag. Het is allemaal maar erg onduidelijk. De een zegt dit de ander dat. Soms weet ik het even niet meer.... ;(

Woogy jullie heben dus met tara al heel wat meegemaakt. Snap de twijfels soms wel.

Neonlight kan nu ook aftellen van 100.

Faline gefeliciteerd met je pupbaby. Heel leuk hondje.

Esther dat idee heb ik ook bij mijn merrie. Maar dan met name in eten. hihi. Gelukkig aan haar omvang te zien blijft ze wel goed eten. Vond haar vandaag al weer best rond tonen. :o

Pretty waarom twijfel je om nog te fokken met karin?

Ja jupi vordert al mooi. Hopelijk stagneert dat straks een beetje. Je weet wel waarom hihihi
Of ze moet ineens lekker doorgaan en voor 1 april bevallen...

O jee carmuh. Hihihi groot gelijk. soms moet je keuzes maken.

Fotsy dat is balen. Gelukkig nog garantie.

Zo dat was het weer.
Ook ik hoop op nu veel positiefs en niet meer zieken en pech.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:43

ML echt wat een heerlijk kleurtje!

Ceasar hoe gaat het verder met koetje?

Pretty ik snap wel dat je twijfelt met Karin maar laat het je niet teveel tegenhouden.

Voor de rest ik ben nieuw hier. Ik ben vooral een meelezer en probeer af en toe te reageren. Heb ook meestal weinig tijd om regelmatig te controleren. Het gaar hier dan ook ontzettend hard.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:45

mooney schreef:
Leuk een nieuw deel! Ik lees trouw mee, leef ook mee met de vreugde en het verdriet in het topic. Hopelijk neemt de vreugde de overhand in deel twee.

ML en Tiniiie nog gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten, mooie merrietjes!

Harmony en Pepper maken het spannend!

Jupi begint ook een beetje met de uier, is ze vaker wel vroeg of doet ze er lang over om van het opstarten van de uier tot veulenen te komen?

En Kabayo gefeliciteerd met het winnen van de dekking die je graag wilde! Knappe hengst.

Ik kom ook weer even om de hoek zetten om wat wijze woorden. Mijn merrie zit nu op 266 dagen en is al aan het rommelen met haar uier. Het is een maiden, normaal heeft ze ook echt theezakjes. Wel heeft ze in de eerste maand van de dracht ook opeens random een grote uier gehad, was waarschijnlijk hormonaal en was na anderhalve week weer weg. Toen was het de hele uier+spenen die groot werden en nu is de groei alleen in de basis van de uier. Ze krijgt ook al merriebrok (mocht dat effect hebben).
Ik maak me wel een beetje ongerust, als het morgen weer verder gegroeid is wil ik eigenlijk even de veearts bellen (ik wil hem over twee weken sowieso laten komen, wil mijn merrie nogmaals ge-ent hebben en ruin moet even tandartsbeurt). Stel ik me aan en is dit acceptabele groei voor een merrie die nog wel even moet of niet?
[ Afbeelding ]
De foto van vandaag is gemaakt in het donker met zaklamp erop, dus oogt iets groter dan het eigenlijk is. Verder geen gekkigheid bij de vulva en qua gedrag merk ik er ook niets aan (veulen verbouwt de buik ook nog gewoon zoals anders).

had mijne ooj rond die tijd..na een weekje was t weer weg.