[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:53

Ben er ook weer bij....

Met Jill alles goed, gister hebben we n plak stro bij d'r in de stal gegooid en daar knabbelde ze wat aan tot ze n berg hooi kreeg... Toen was het stro ineens niet meer interessant :D

Wat foto's van gisteren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:58

Dat gaat voorspoedig! :):)

Vanaf wanneer merkten jullie verandering in de uier?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:19

Jeej nieuw topic! :)
Ik lees mee maar jullie gaan zo hard!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:31

Ik kom zo nu en dan ook weer even een opmerking, felicitaties of vraag er in gooien!

BianCatjeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:42

Na lang afwezig te zijn geweest (maar wel fanatiek meegelezen) ga ik mijn best doen hier ook weer mee te lezen en te reageren..
Ik heb wat knopen doorgehakt en hoop nu weer wat rust in mijn lijf te krijgen.
Alhoewel ik nu hondsberoerd rond loop, maar ga zo toch echt aan het werk lekker de buitenlucht in :)

Oh gelijk maar even een update van maquavinci ze gaat super goed! Heb het veulen van het weekend weer gevoeld, zo leuk! <3 komend weekend de camera installeren dan kan ik haar in de gaten houden overal waar ik ben ;)
Laatst bijgewerkt door BianCatjee op 16-02-16 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:43

Mijn merrie staat er niet tussen maar weet de precieze datum niet wanneer ze uitgerekend is.

Ga uit van 17 april.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:00

Dat dit topic maar veel gezonde merries en veulens mag brengen!
Zelf lees ik op het moment wel regelmatig mee maar heb nog weinig te melden met een laatste merrie die pas 2e helft van april uitgerekend is.
Met de 2 geboren veulentjes gaat het prima en met de 2 merries die hun veulen verloren hebben gaat het gelukkig ook goed.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:03

Whis der uier veranderd al een beetje nu 307 dagen drachtig.

Afbeelding

Ze is nu eerder kwa uier dan bij de vorige dracht.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:04

Ik wil me ook weer melden in dit topic, hoop het vanaf nu toch echt bij te houden!
Mijn Haflinger is drachtig van Tinkerhengst Fortune's Pride, en uitgerekend op 13 April!

Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:06

Toop vandaag op dag 247 :D denk dat het veulen pas in deel 4 komt als het zo snel gaat als het eerste deel hahaha

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:17

Dat is goed nieuws Marije. Kun je goed genieten van de 2 stuiterballen?

Hier maar eens wat foto's gemaakt van 't drachtige spul :D

Bonneke: nog 59 dagen te gaan
Afbeelding

Sjirkje: nog 60 dagen
Afbeelding

(En tja, waar Sjirkje staat, staat mijn dochter Lynne :D)
Afbeelding

Sonneke: 78 dagen af te tellen
Afbeelding

Bibian (rechts; 86 dagen te gaan) en Candora (links; 88 dagen)
Afbeelding

Candora:
Afbeelding

Lonneke: nog 128 dagen te gaan
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:40

*\o/* Ik heb jullie weer gevonden :) en ik zal eens even een bijleespoging doen;

Tinnie, oeh dat gaat hard ineens.

Woggy, dat oranje-vos kleurtje vind ik echt prachtig <3

Sara, wil je Marley laten testen? ach ja dat kan altijd. Wat is de uitslag van de test van Maylin eigenlijk? Die moet je al lang hebben inmiddels...

Tjinta, :j ja dat kan! minimaal appaloosa is ook appaloosa.

Aniek en Neon, klopt hoor "mensenoog" kan bij meer dingen vandaan komen, maar bij mijn merrie is het en, en, en ;)

Cynthia, ben jij eigenlijk al uit je hengstenkeuze? of ging je nog iets bekijken? Ik ben de draad even kwijt :o

Annelies, is Alec eigenlijk Splash getest? Ik geloof niet meer zo in splash paardjes als ze alleen Sabino en Frame getest zijn :') hahaha je kent mijn test-verhaal :')

Hannekebosch, welkom.

Fotsy, ik vind het wel vriendelijk om de discussie even te verplaatsen over vos genetica enzo :o :)
Niet dat ik het niet interessant vind, maar ik kan het allemaal niet meer bijhouden hier ;) haha

KBK, wat leuk dat je het veulentje weer gespot hebt.

butengeweun, prachtig uitgegroeid dat veulentje!! erg gaaf!

Inowa, gefeliciteerd met de 300-dagen mijlpaal van Pepper :D

kiki, lekker in eigen box houden, komt echt wel goed :)

Chimello, ook al een vermoeden wat het word. Ik heb ook zo zo'n idee van wat het word, en dat matcht niet helemaal met waar ik stiekem op hoop :o ;) haha

Annelies, mooie dikke buikjes!! Charlie mag je afleveren hoor <3

Cynthia en inowa, ssssstttt ik heb Dr.Pol opgenomen, nog niet gekeken :')

Jolanda, goh nu is het een andere combi met Glowy, misschien heeft deze hengst er wel een merrietje "ingeschoten" ;) je weet nooit.....

Suffie, ik heb geen ervaring met koeien, maar toen ik hier in dit topic hoorde dat kalfjes direct bij de moeders weggehaald werden, vond ik het best wel cru hoor :o sorry als ik nu iets aanwakker.... Maar omdat WIJ (wij mensen) die koeien bedrijfsmatig in willen zetten en ook nog eens willen voortplanten, trekken wij de kalfjes zo maar bij de koeien weg omdat het beter is....
Maar nogmaals... ik heb er ook geen verstand van, maar dit is/was mijn eerste gedachte en ik ga ook verder geen discussie aan ofzo want ik ben hier niet echt om over koeien te praten :') haha

Oke eerste topic en het koeiengedeelte achter ons gelaten.... op naar deel twee :D
Op naar een hoop gezonde en mooie veulentjes :D
Waar blijven ze eigenlijk...... ? :(

Mariellev89, dat is al een mooi gevuld uier...

CL, knappe Jill <3

KBK, bvorig jaar begon mijn maiden merrie rond 260 dagen met het aanmaken van uier.
maar dat ging wel heeeeeel langzaam, die is heeeel gestaag blijven vullen tot aan dag 330 (veulentje geboren op dag 331)
Star zit vandaag op dag 285, maar ik merk nog niet veel aan haar uier, wel merk ik dat ze niet graag meer naar buiten gaat....

Biancatjee, welkom terug dan :)

Marije, fijn dat het goed gaat met de reeds geboren veulentjes, en met de merries die hun veulentjes verloren hebben... :(:)

Patrick, hihi roze tieten... :')

Bubbleee, welkom (Terug?)

Arianne, leuke foto's! Sjirkje heeft een puntbuik :') hihi

Zo !!! en nu ben ik weer helemaal bij :D Jemig wat een paar dagen afwezig allemaal kan doen. haha!

Ik gaf het net al even aan, ALS iemand de moeite heeft genomen om alles te lezen tenminste :') haha! Bij star nog geen verandering in uier, haar buik was al topzwaar dus daar valt ook niet veel meer aan te zien. Baby is nog altijd lekker actief <3 Star gaat alleen iets minder graag naar buiten en ik merk aan haar rug dat ze meer voedingsstoffen nodig heeft dus ik denk dat ik dit weekend over ga op merriebrok...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:49

Zo Linda,jij hebt je best gedaan met bijlezen. :D Ik zeg hier op ja en amen want zie het niet zitten bij te reageren van de 2 topics,ging hard ineens.
Star dus aan de merriebrok! Kan ze maar baat bij hebben als ze te erg inlevert. :j

Arianne ja eindelijk je dames op de foto! *\o/*
Wat een buiken al!! Die zijn echt nog dikker dan die van mij hehe. Maar wel knap met hun dikke buikjes. <3

Whiz ook al wat verandering in de uier.

Mariëlle zo hé dat zijn al serieuze boobies. Heel lang gaat dat niet meer duren toch.

Met mijn dames gaat het ook voorspoedig,ze gaan wel allemaal nog graag buiten maar ook weer graag binnen. :+

Dit zijn de uiertjes van vanmorgen.

Nikita

Afbeelding

Karin

Afbeelding

En ik wou een fotootje van hun vanmorgen maar mijn groot paard wou geen plaatsmaken. :+
Karin links en Nikita uiterst rechts. Karin haar buik lijkt iets te zakken zie ik net op de foto.

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:53

Sjirkje! :oo Baby zette zich schrap tegen de wind zo lijkt het :D

Linda bedankt voor de mooie samenvatting! Nu ben ik helemaal bij en kan ik het hopelijk weer gaan bijhouden met bijlezen :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:41

_O- hahaha Nicole, jij misbruikt mijn tekst _O-

Pretty, zijn nog kleine tietjes... Karin lijkt wel iets te gaan vullen, of ligt het gewoon aan hoe de foto's genomen zijn? Ik kan ook niet naar de foto's gaan staren op mijn werk :')

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:51

Jeetje wat gaan jullie hard! Gewoon al een tweede topic :)!

Dat het allemaal maar voorspoedig mag verlopen tijdens dit topic met al onze merries en veulens.
Ik lees actief met jullie mee maar krijg helaas niet de tijd gevonden om ook echt actief te reageren.

Mijn merrie (maiden) wordt langzaam dikker, echt gaaf om te zien *\o/* ! We moeten nog 96 dagen tot de uitgerekende datum, begint echt al op te schieten.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:20

wow linda , das pas een bijleespost :oo maar inderdaad, je weet maar nooit wat billy er in "geschoten" heeft :+ , het eerste veulen van glowy was een merrietje, bruin bont van winselot, de tweede was van caluka en een vos hengstje, de derde was ook een vos hengstje van caluka, de vierde was breeze een bruin tovero hengstje van Yuma en nu dus billy erop gehad, dus heel spannend, grote kans op valk of bruin :j
Yuma heeft trouwens ook een merrie gegeven, maar natuurlijk bij een merrie van iemand anders haha, een prachtig zwart bont merrietje <3

pretty je dames groeien ook lekker door hoor :j

arianne , wat heb je toch leuke pony's , echte knapperds en zo lief met je dochter erbij

vandaag zit camille op 290 dagen en glowy op 190 dagen, het schiet lekker op hier, uierfoto's plaats ik nog maar niet, is echt nog 3x niks

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:28

Linda, nee. De splash test was toen nog niet beschikbaar in UK... Hij geeft wel vreemde kolletjes en snebjes door, dus kans is wel reëel dat is iets in zit dat voor dat blauwe oog en vreemde aftekening zorgt. En om hem nu nog te laten testen, pffff :P

Ik lees heel trouw bij, maar ik merk echt dat mijn oerinstinct over begint te nemen en mijn brein helemaal naar mijn eigen buik zakt. Niet veel puf en energie en blabla om echt goed te reageren. Maar af en toe krijg ik wel een stuiptrekking om wat te posten :')

Arianne, geweldig al die kleintjes! En haha! Die buik van Sjirkje, alsof het veulen wou gaan lopen met buik en al!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:35

Kelly vandaag 310 dagen. *\o/*
Zal vanavond weer eens een uierfoto maken.
Het is iets aan het veranderen.( Dacht ik. :D )

Mariëlle Dat zijn al echte tietjes.
Pretty Karin heeft meer tiet dan Nikita.
Hannekebosch wees welkom.

Suffie Hier ook koeien maar gewoon voor de lol. Wij laten het kalf wel gewoon erbij lopen.

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:52

Hoi allemaal!

Ik wil me hier ook graag melden. Ben een actieve meelezer maar niet zo'n actieve poster. Maar ga wel proberen om jullie bij te houden!

Ik heb een bijna 6 jarige shetlander merrie die voor het eerst een veulen krijgt. Het word mijn 3e veulen maar dit veulen is toch wel iets specialer. Heb Diva al van veulen af aan en heb de hengst zelf uitgekozen. (Andere merries drachtig gekocht)
Diva is drachtig van de zwarte grote maat hengst Levi vd Schaapshoeve.

Diva is vandaag 223 dagen drachtig en is 1 juni uitgerekend.
Afbeelding
Op de foto 200 dagen drachtig

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:34

Dr Pol nu op radio 2 bij gijs staverman

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:49

Flinke buik hoor Golizz.

Knolselder ha jouw oerinstinct liet nog lang op zich wachten. :') Begrijpelijk hoor.

Jolanda benieuwd wat je dit jaar zal krijgen,nu moeten er toch echt eens merrietjes geboren worden.

Linda inderdaad nog bescheiden tietjes hoor,ze waren iets gegroeid bij de vorige keer.. Ik ga nu stellig wachten tot het echt verandert eer ik er weer post. :')

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:55

Dr pol was gister ook bij RTL late night, hij praat echt nog super goed nederlands!

Linda ik zeg amen op jou bijleespost, ik kan t allemaal niet bijhouden en amper bijgelezen krijgen..
Jullie gaan zo vlug..

Wusiena, eind mei uitgeteld
Afbeelding

Upona, begin mei uitgeteld
Afbeelding

En samen, zoals jullie zien ook lekker modderig
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:15

CubaLibre: ze zet goed door hoor! Redelijk wat zucht ook zeker? Hoelang moet ze nog?

_Patrick_ : Ze begint ook al uier te krijgen

Bubbleee: Heb je een foto van de hengst? Ik ken hem niet.

Arianne: Zijn al mooie buikjes. Lieve foto van je dochter.

linda2008: Heb de test nog niet binnen, maar is kwijt geraakt in de post. Dus hoop die van maylinn snel terug te hebben. Marley doe ik wel weer eens als de grote kosten rond Luna rond zijn.

Pretty: die hebben echt giga buiken zeg!

GoLizz: Diva is knap. Vind haar heel mooi van kleur.

Joyceee86: ziet er gezellig uit zo aan die hooibaal.

hoeveel dagen voor uitgerekende ontwormen jullie? Marley moet nog 110 dagen tot de 320

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:17

Leuk zo'n topic, ik wil graag mee kletsen als dat mag :)

Mijn New Forestmerrie Greenfield Beau Chance (Burley Phantom x Brummerhoeve's Boss) is op 19 april 2016 uitgerekend van de NF hengst Reekamp's Slogan.

Deze foto's zijn gemaakt op 21 januari 2016
Afbeelding

Afbeelding