opfok voor tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_vA

Re: opfok voor tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 17:26

Veldhuisen komt inderdaad weer veel naar boven. denk dat ik daar eerdaags dan ook weer eens ga kijken (laatste keer kijken is 2,5 jaar geleden geweest. Toen wilde ik dat niet voor onze pony omdat we hem niet even voor poetsen ofzo uit de groep mochten halen.. Is dit ondertussen al veranderd of is het echt van de groep afblijven? (de reden dat wij dit willen, is omdat dit voordelen heeft gegeven met onze pony wat betreft respect, vertrouwen en omgang)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:53

Nee dat is niet veranderd.

maar daar zit zo'n jong dier ook heel niet op te wachten.

Mijn jonkie heb ik er ook nooit uitgehaald.
En hij is echt enorm op mensen gericht en super braaf.
En hij en zijn moeder zijn echt dominante paarden.

Wat ik fijn vond dat ze problemen daar snel signaleren en gepaste actie ondernemen. Ze letten er gewoon echt goed op de paarden. Zijn er zuinig op.
Dat is wat je nodig hebt.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 20:06

Je kan hem er inderdaad niet uithalen, maar je mag wel de groep in, zowel in stal als wanneer ze in de paddock staan. Daardoor heb ik gewoon al halstertje, voetjes en kleine stukjes meelopen geleerd

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 21:00

agerbscheid schreef:
Je kan hem er inderdaad niet uithalen, maar je mag wel de groep in, zowel in stal als wanneer ze in de paddock staan. Daardoor heb ik gewoon al halstertje, voetjes en kleine stukjes meelopen geleerd

Ja dat is ook het enige wat ik wel wil kunnen doen (poetsen, knuffelen, halstertje om). Bij Santos hebben wij wel veel profijt gehad met ook wandelen, maar dat was een leuke extra. Maar ik hou er zeker niet van om mijn veulen voor 3 jaar weg te stoppen en alleen een aai Door het hek te mogen geven. Dan had ik beter een gelijk een 3 jarige kunnen kopen hahaha (heb ik bewist niet gedaan, omdat ik dit niet wou na het overlijden van mijn paard). Ik vind goed opgroeien heel belangrijk, maar moet hem wel kunnen bezoeken en kunnen poetsen/knuffelen.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:00

Als je besluit naar Veldhuisen te gaan, is de appaloosa van mij :D

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 20:17

30 december ga ik kijken bij lindenhoeve en equus (iemand ervaring met equus?).
Veldhuisen heb ik ook een bericht gestuurd.

Ik loop een beetje tegen de bezoekmomenten van lindenhoeve aan, gezien je in de winter alleen langs kan komen op de woensdag en zaterdagen. Ik heb een verschrikkelijk wisselend rooster. Dit kan betekenen dat ik hem mogelijk een maand niet kan bezoeken terwijl ik hem nu wekelijks zie (maar dat is meer een dingetje voor mij _O- , zal mijn paard niks van merken hahaha).

Equus vond ik de website erg fijn om te lezen qua omgang, maar vrij weinig info over huisvesting/weide (foto's/impressies). Ook is de laatste update bij 'nieuws' van 2012.. Wat ik erg fijn vond om te lezen is dat de jonge paarden (indien mogelijk qua weer) ook 's winters de weide in konden.

Ik ben heel erg benieuwd :) ! voor een mening, zal je het toch echt eerst met eigen ogen gezien moeten hebben.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 20:17

agerbscheid schreef:
Als je besluit naar Veldhuisen te gaan, is de appaloosa van mij :D

Haha wat leuk! Veldhuisen staat zeker hoog in mijn keuzelijstje :)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:18

Ik was een half jaar geleden bij stal equus en mij viel de kwaliteit voordrog tegen. Het was echt kuil... Verder wisten ze nog niet zeker of de veulen deze winter wel dag en nacht naar buiten kunnen omdat ze misschien twee hengstengroepen hebben. Dus of over dag of s'nachts de paddock in. Ik was opzoek naar een plek met 24/7 paddock en heb toen voor iets anders gekozen.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 18:46

carika schreef:
Ik was een half jaar geleden bij stal equus en mij viel de kwaliteit voordrog tegen. Het was echt kuil... Verder wisten ze nog niet zeker of de veulen deze winter wel dag en nacht naar buiten kunnen omdat ze misschien twee hengstengroepen hebben. Dus of over dag of s'nachts de paddock in. Ik was opzoek naar een plek met 24/7 paddock en heb toen voor iets anders gekozen.

Wat had jij toen gevonden?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 06:57

carika schreef:
Pensionstal de Oshaar in koekange, ze fokken zelf fjorden en hebben gemengde groepen van alle leeftijden, het hele jaar rond in de wei met hooi/voordroeg. De merries staan natuurlijk apart van de ruinen/hengsten.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 07:18

carika schreef:
carika schreef:
Pensionstal de Oshaar in koekange, ze fokken zelf fjorden en hebben gemengde groepen van alle leeftijden, het hele jaar rond in de wei met hooi/voordroeg. De merries staan natuurlijk apart van de ruinen/hengsten.

Ow sorry haha. Had ik inderdaad gelezen..

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 16:04

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken. Ik heb de keuze gemaakt voor stal equus in Zwolle :) .

Lekker veel naar buiten, altijd paddock, goed hooi en brok, niet te massaal. En alles rondom hun huis qua weide Enzo. Goed toezicht, leuke mensen.