Bokt hengstveulen verkiezing 2015! Geef hier je veulen op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:23

Ik wil graag mijn knappe man opgeven. Don Winchester, v. Don Cremello du Bois uit mijn 21-jarige NRPS-stermerrie Lady Liberty.
Geboren op 31 mei.

Afbeelding

Verdere foto's zijn in mijn profiel te vinden :)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 01-11-15 09:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: In overleg aangepast

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:34

Hengstveulen Kings Hill G.W. Geboren 14 mei 2015
Vader de dressuurhengst Fashion Hill en moeder Zirola v. Cabochon.
Kings Hill was reserve kampioen op de lokale keuring.
Afbeelding

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:59

Ik wil graag mijn eerste echte eigen gekochte appaloosa hengstje opgeven! Hij is nog niet echt op bokt gespot, maar ik wilde hem toch opgeven.

Meet G-spot van Stal Schreuders! Geboren op 9 juli 2015, bruin panterbont met schattige zwarte voetjes <3

Afbeelding

Zijn vader is Guppy, mv. Special Efforts Navajo, mmv. NFC Egyptian King Special Effort

Hij was een paar uurtjes oud toen ik hem voor het eerst zag en ik was gelijk verliefd.
Nooit gedacht dat ik twee maanden later ook nog eens kon zeggen dat hij straks bij mij komt!
Ik vond het eigenlijk wel zielig dat mijn andere mini hengstje straks geen maatje meer zou hebben als hij weer naar huis komt, dus bedacht ik mij of deze kleine man niet ons nieuwe maatje kon worden. Zo gezegd zo gedaan, ik kreeg van mijn stalbaas en zijn vrouw de geweldige kans om dit kleine mannetje te kopen *\o/* Na jaren dromen, wordt het nu dan echt werkelijkheid. Mijn eigen echte appaloosa hengstje! Ik heb al een hele waslijst om met hem te gaan doen en heen te gaan, want deze kleine man heeft ook nog eens een gigantische stamboom waar ik dus zeker wat mee wil gaan doen *D
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 26-10-15 05:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek aangepast

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:19

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:24

KA Padrolino, vader Borsalino K en moeder Shani Padrona v. Padron. Geboren op 06-07-2015 :+:

Afbeelding

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:50

Mijn lieve, kleine, doerak, Keyerstone ofwel KAY

Afbeelding

Gekocht op de Limburgse Veulen Veiling, puur gekocht op gevoel, niet op bloedlijnen. :o

We hadden onze pijlen eigenlijk op een ander paard gezet, maar door een speling van t lot (nederlanders noemen het file) waren we te laat voor desbetreffende.

Dus ben ik op z'n "loraine's" door de stallen gaan lopen en gaan zoeken naar dat veulen, dat contact met me legde.
En ja hoor, deze meneer durfde het gelijk aan. Dus wij hebben geboden, en wonder boven wonder, was dit onze hengst.
Nadien mocht ik de stal in, om hem goed te bekijken en lieve kay, legt meteen z'n koppie in m'n nek om te kroelen. <3
Wie geeft er nu wat om bloedlijnen? Al mogen we zeker niet klagen met zijn afstamming... Maar ach, iedereen die hem ziet, professionals, kenners of liefhebbers, zeggen hetzelfde.... Het is een bijzonder hengstje en hij gaat vast nog ver komen..

En waar nu mooier te beginnen als GOUDEN bokt veulen??!! :Y)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:19

Reedhill's Fast 'n Furious, palomino panterbont.
Don Cremello du Bois X Kantjes Ronaldo
Gewoon omdat het zo een geweldig knap en nuchter veulen is.
Hem zien opgroeien tot straks een knappe sportpony maakt me al blij.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:14

[veulen]
Een veulen waarvan we hadden verwacht, dat het misschien wel niet geboren zou worden, daar zijn moeder op 2 maanden dracht een hele zware operatie heeft moeten ondergaan. Maar moeder heeft het veulen goed beschermd gedurende de operatie, stress en revalidatie en 9 maanden later werd dan toch onze
[veulen] geboren! <3
Zijn vader is Don Cremello Du Bois en zijn moeder is een kwpn merrie van [paard] X [paard].

Ons mooie ventje! :+:
Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:24

Kaboom W *\o/*

Geboren; 7 juni 2015
''lang'' op moeten wachten , na 4 bloedplasma infusen de eerste 2 dagen, kan hij nu de hele wereld aan !

vanaf dag 1 mijn grootste vriend, wát een karakter *\o/*

zijn vader Sezuan afgelopen jaar voor de 2e keer wereldkampioen geworden in Verden :)F

Afbeelding

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1828989

in dit topic hebben we met spanning gewacht op hem!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:58

Jacobshoeves Flirt
(Cassius DJ x The Rascals Farm Beau Geste)

Het 12e veulen van onze 21-jarige merrie Florence *\o/*

Afbeelding

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:34

Hierbij geef ik mijn hengstveulen op: Absolutely A Shot Trough The Heart.
Een klein kereltje maar oh zo eigenwijs, een echte praatjesmaker!

Afbeelding

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:12

Katomic S (Atomic x San Remo)

Afbeelding

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:15

Onze kleine pretletter:

SKS Selu's Wicasa Chaske

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:00

Ik wil graag Zimba King opgeven.
Zangersheide hengstveulen van Zirocco Blue geboren op koningsdag <3

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:16

Ik wil graag meedoen met mijn AMHA hengst veulentje Josta Yuma's Sweet Summer Breeze <3

zijn vader is mijn eigen Amerikaanse hengstje SKS Wynns Legacy Yuma en zijn moeder mijn eigen lieve AMHA merrietje NXS Duffys Super Angel Glow

zijn roepnaam is Breeze :D

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:30

Ik wil hierbij mijn hengstveulen Dotan opgeven! Dotan is geboren op 1 juni en is een Don Cremello du Bois x Jazz x Belisar. Nadat zijn moeder vorig jaar was bevallen van een doodgeboren tweeling (ook van Don Cremello) werd dit jaar Dotan geboren. Hij is superstoer, ontzettend lief en heel erg mooi. Inmiddels staat hij bij zijn nieuwe eigenaresse in de opfok!

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:55

Geen speciaal verhaal, maar wel een speciaal kereltje! <3

Ons zelfgefokte miniatuurpaardje
Spots N Dots Black Apple Jack!
(Jack)
Afbeelding
Bolvero Destiny Allechandro X Sebastopol's Chalalie

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 00:22

LMS I'm Tha Velvet Buck'n Bobby
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:19

Ik wil dit jaar samen met Indi ook een poging wagen voor een van de titels.
Indi is een Amerikaans minipaardje, welke ook geregistreerd is bij het NMPRS.
Indi heet voluit HDs Lovely Coloured By Lightning. roepnaam Indi. Zijn vader is SHM Wild thunder en moeder is WMM magic Flirt of LTDs. Beiden 1e premie. Ook Indi heeft een 1e premie bemachtigd.
Zijn geboorte was een complete verrassing. We hebben uiteindelijk 4 jaar geduld moeten hebben voor hij ter wereld kwam. En dan komt er uit deze combi een bijna wit veulen met een aantal grijze vlekken en twee helder blauwe ogen. Nooit verwacht maar o zo mooi.

Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:26

Hierbij wil ik ons hengstenveulen opgeven Amorati Prince of Elegantia, roepnaam Mo
Vader AVS: AF Montoyo (AF Umoyo x Abakan ) Moeder NRPS: Romy K (Rockefeller x Nooitgedacht)
Geboren: 19-4-2015
Foto datum: 15-08-2015
Afbeelding

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:57

Ik wil graag mijn hengstveulen Fedde opgeven. Fedde is op 5 mei 2015 geboren en ik mag mij sinds 30 september de trotse eigenaresse noemen.
Fedde heeft een volle Fries als vader en een Fries x tinker als moeder. Hij is dus 75% Fries en 25% tinker.
Verdere informatie en meer foto's kun je in het topic lezen wat ik over hem heb gemaakt (de onderste in mijn onderschrift).
Ik vond het lastig om een foto te kiezen, maar ik heb voor een actie foto gekozen, helaas is de kwaliteit niet best.

Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:25

Hierbij geef ik vol trots mijn kleinste grootste liefde en aller eerste eigen gefokte veulentje:

Gonna Be Famous HS <3

Afbeelding

Vele zullen zijn topic wel gevolgd hebben:
[KS-MK] [camera online] Valk welsh merrie x Palomino duitse rijpony (helaas doen sommige foto's het niet meer)

Mijn merrie (volle zusjes van Ald Feart's Special / Keep it Special) heb ik laten dekken vorige jaar door de bewezen duitse hengst Hesselteich's Golden Dream <3
Vol smart hebben 343 dagen op je gewacht en toen jij ter wereld om half 6 in de ochtend, vele mensen hebben mee kunnen kijken via de webcam en dagen je bijna uit Mierela uit zitten staren, mensen hebben gezien hoe charmant we soms uit kunnen mesten en Mierela in de nacht soms de wildste dromen had (galopperend in haar slaap)

Maar op goede vrijdag was het dus ook echt goede vrijdag want daar kwam jij ter wereld! Volgens het boekje! En boven alle verwachtingen en gokjes was jij een totaal andere kleur dan wij zelf gedacht hadden, maar oh jongen ik ben zo vreselijk blij met jou! Uit de testen is gebleken dat jij de kleur Smokey Black hebt <3

Na vele ellende dit jaar (brand) ben jij altijd mijn troost geweest, nu ben je heerlijk in de opfok en mag je kleuter zijn en mag je je vriendjes pesten in plaats je arme moedertje <3

Meer foto's van mijn knappe ventje kunnen jullie vinden in mijn profiel <3
memberlist.php?mode=viewprofile&u=111992

Het is onze aller eerste keer dat we mee doen aan het bokt veulen verkiezing en we vinden het ontzettend spannend!! *\o/*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:53

Ik wilde mijn hengstveulen Lancaro nomineren, een azteca a veulen.
Hij gaat ook in aanmerking komen voor de fokkerij. Hij is heel lief, komt altijd naar je toe, en het viel me dan ook niet mee om een foto van hem te maken want meestal zat hij dan met zijn neus in de camera. Maar het is me toch gelukt om hem er in het geheel op te krijgen.

Afbeelding

Hij is geboren op 23 juni.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 01-11-15 09:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: 1 foto per aanmelding, ik heb er een verwijderd

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:14

Mijn trots mij eerste eigen veulen en wat voor 1 :o
Meet Max Dilly (bijnaam Maxie)
nadat mijn merrie vorig jaar ster werd hebben we haar gedekt met de gedachte ach een veulentje is wel leuk bij der en dan kan ze daarna de sport in.
nooit verwacht dat ik daar zo'n leuk en stoer en knap veulen van zal krijgen!!
het is de grootste held in de wei loopt onder de grote paarden door en komt er keihard aan als ik hem roep en trekt letterlijk alle snoep uit mijn zakken want ja dat is toch voor hem :D
mijn eerste welsh veulen mijn maatje :D

Afbeelding

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:22

Ik wil graag mijn hengst veulen Forelock's Kasanova opgeven.

Afbeelding