Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maartje1990 schreef:Paard hoort niet in een stal te staan. Dus zie echt niet waar dat in een basisopvoeding hoort?! Mijn, nu 3 jarige, heeft nog nooit in een stal gestaan en zal er ook nooit in komen.

Maartje1990 schreef:Paard hoort niet in een stal te staan. Dus zie echt niet waar dat in een basisopvoeding hoort?! Mijn, nu 3 jarige, heeft nog nooit in een stal gestaan en zal er ook nooit in komen.

haha dat is geen pretje soms !meganx schreef:Hier staat nu mijn veulen van 5 maanden die hier nu een maand is . Ben van de Healthy herbs naar de vitalbix over gestapt ivm de lage suikers en geen troep.
lailapri schreef:Ik probeer ook altijd koppels te houden. Deze stond als veulen met een half zus en met een hengstje. Echter kwam zij wel van een andere fokkerij dus na het spenen. Zij is altijd al wat anders geweest en trok ook niet naar de veulens maar naar mijn aller oudste. Ze heeft denk ik nog altijd behoefte aan een moeder. Misschien te vroeg gespeend (weet ik wel zeker) en anders opgegroeid als veulen als hier thuis, maar kijkend naar het individu wist ik niet dat ik zo een leuke pony had. Dat bedoel ik dus eigenlijk meer. Kijk naar een dier ookal is het net anders als wat je in je hoofd hebt.
Renee_S schreef:Ja... ik vind het altijd erg leuk als mensen het allemaal zelf kunnen maar ik heb er mijn twijfels bij. Hoefsmid heeft niet voor niets een opleiding gevolgd? Laat er liever 1x per 2 maanden een professional naar kijken dan dat ik zelf ga aankloten.
Verder denk ik dat je heel goed op weg bent ts. Aan de stal laten wennen maar verder zo veel mogelijk buiten lijkt me een goed idee.
Kwa leeftijdsgenoten zou bij deze kudde met een 3 jarige er in mijn voorkeur persoonlijk uit gaan naar een twenter.
NatasjavE schreef:meganx schreef:Hier staat nu mijn veulen van 5 maanden die hier nu een maand is . Ben van de Healthy herbs naar de vitalbix over gestapt ivm de lage suikers en geen troep.
Veulen van 5 maanden met een 10 jarige. Vind ik voor het veulen een ongelukkige combi.
Ik zou hem wel mineralen voor veulens bij geven. Op groeiende veulens hebben oa extra koper nodig.
Maartje1990 schreef:Ik heb mijn toen 1 jarige samen gehad met mijn toen 22 jarige. Ik geloof niet dat 1 van de 2 er slechter op is geworden. En zoals ik eerder zei, soms moet je roeien met de riemen die je hebt en heb je niet de mogelijkheid om er (voor iedereen) leeftijdsgenootjes bij te zetten.