Jennyj01 schreef:Maar rust is toch in haar eigen kudde? Het is nu ook rustig.
Kan ik niet zien van hieruit, ik reageer puur op de vraag en dit is dan mijn mening.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
saddledancer schreef:Bij ons is t een keer per ongluk gebeurd, merrie besloot opeens Te vroeg, midden op de dag, hop, in de Wei t veulen eruit Te kieperen. Ze stond met de hengst op dat moment (die niet de Vader was maar hij vond zelf altijd van wel) en die kregen we er dus mooi ook niet Meer bij vandaan. Hebben het dus maar laten gebeuren zo, en het was prachtig
hengst stond erbij als 'bezorgde papa' heeft t allemaal van dichtbij bekeken, en stond erna zelfs samen met merrie het veulen schoon Te likken, daar stonden we wel even van Te kijken!
zouden het waarschijnlijk nooit 'bewust' zo gedaan hebben, toch Meer risico op infectie e.d. En er is altijd de kans dat de kudde jou er niet bij laat als het mis gaat. En bevalt ze snachts, Dan heb je niet zomaar even volle lichten op de Wei. Maar als het zo gebeurd, is het wel bijzonder
Sizzle schreef:Het gaat meestal wel goed, maar het kan dat je merrie weg veel stress krijgt als de hengst opdringerig is.
Ze zal dan niet rustig willen liggen en zo lang mogenlijk proberen 'op te houden'.
Het is aan jou om dat in te schatten.
Denk er om dat je merries 3 weken na de bevalling weer vruchtbaar zijn!