Speciale gevallen: niet drachtig gescand en toch drachtig?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheyenne26
Berichten: 114
Geregistreerd: 16-03-15
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:28

Ik volg even. Wij hebben vorige week een tinkermerrie gekocht. Toen we haar op gingen halen kregen we te horen dat ze misschien drachtig is. Ze hebben 2 dierenartsen langs laten komen. De eerste heeft opgevoeld, die dacht wel drachtig. De andere heeft 4 weken geleden gescand en zei niet drachtig. Ze zou nu ongeveer 6 a 7 maanden dragend zijn. Het is best we stevige tinker en het zou haar eerste veulen zijn. Gelukkig komt de dierenarts vrijdag en die gaat opvoelen. Ben ook erg benieuwd. Succes morgen!

C2012

Berichten: 380
Geregistreerd: 26-01-07
Woonplaats: België

Re: Speciale gevallen: niet drachtig gescand en toch drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 14:37

Bedankt! Jij ook vrijdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:53

Cheyenne26 schreef:
Ik volg even. Wij hebben vorige week een tinkermerrie gekocht. Toen we haar op gingen halen kregen we te horen dat ze misschien drachtig is. Ze hebben 2 dierenartsen langs laten komen. De eerste heeft opgevoeld, die dacht wel drachtig. De andere heeft 4 weken geleden gescand en zei niet drachtig. Ze zou nu ongeveer 6 a 7 maanden dragend zijn. Het is best we stevige tinker en het zou haar eerste veulen zijn. Gelukkig komt de dierenarts vrijdag en die gaat opvoelen. Ben ook erg benieuwd. Succes morgen!


Ik heb begrepen dat (rectaal) scannen na 3 maanden eigenlijk erg vaak niet betrouwbaar meer is... dus ben ook naar deze uteindelijke uitkomst erg benieuws!

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:02

Ik heb een zelfde soort probleem als jij.

Ik had een topic geopend op "drachtige merries kijken", Maar helaas bijna geen reacties.

[KS-MK] Apart kleurtje verwacht? Twijfel over uitgerekende datum

Misschien wil je mijn topic eens lezen?

Spannende dag voor jou. Ik hoop dat ze drachtig is en er een mooi gezond veulentje komt :)

Kimley

Berichten: 9179
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Speciale gevallen: niet drachtig gescand en toch drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:09

Wat zei de da? :)

C2012

Berichten: 380
Geregistreerd: 26-01-07
Woonplaats: België

Re: Speciale gevallen: niet drachtig gescand en toch drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 09:59

Geen veulen dus, maar echt gewoon uitgezet. Goede nieuws wel beginnend hengstige baarmoeder en 2 follikels van 25, dus ze kan deze week nog naar ki-station!

Dat gaat weer spannend worden, want ze heeft altijd tweelingdracht, waarvan het 5 jaar geleden niet was opgemerkt en ik dus op 8 maanden dracht de veulens gevonden had. Dan was het afnijpen 2x van de eerste keer gelukt en nu vorig jaar dus niet..

Vraag me dan wel af dat als ze nu al zo uitgezet is of je het in haar dracht dan wel effectief gaat zien. Ik wil echt geen 11 maanden in onzekerheid zitten. Vraag me soms af waar ik aan begonnen ben. :') Maar eerst maar eens dragend worden.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Speciale gevallen: niet drachtig gescand en toch drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:02

In iedergeval duidelijkheid :)
Wat onhandig dat ze steeds dubbele eisprong heeft.
Alvast veel succes dit seizoen.

C2012

Berichten: 380
Geregistreerd: 26-01-07
Woonplaats: België

Re: Speciale gevallen: niet drachtig gescand en toch drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 10:05

Ja, ben echt blij dat ik het nu zeker weet, want op deze manier kan je nog gek worden. :+ Ik hield wel even mijn adem in toen ze zei: 'wacht even ik zie iets' :')

Anoniem

Re: Speciale gevallen: niet drachtig gescand en toch drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:06

Ben blij voor jou. Na meerdere veulens is ook gewoon alles al wat slapper en rekt het wat makkelijk :)

Cheyenne26
Berichten: 114
Geregistreerd: 16-03-15
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:21

WildWings schreef:
Cheyenne26 schreef:
Ik volg even. Wij hebben vorige week een tinkermerrie gekocht. Toen we haar op gingen halen kregen we te horen dat ze misschien drachtig is. Ze hebben 2 dierenartsen langs laten komen. De eerste heeft opgevoeld, die dacht wel drachtig. De andere heeft 4 weken geleden gescand en zei niet drachtig. Ze zou nu ongeveer 6 a 7 maanden dragend zijn. Het is best we stevige tinker en het zou haar eerste veulen zijn. Gelukkig komt de dierenarts vrijdag en die gaat opvoelen. Ben ook erg benieuwd. Succes morgen!


Ik heb begrepen dat (rectaal) scannen na 3 maanden eigenlijk erg vaak niet betrouwbaar meer is... dus ben ook naar deze uteindelijke uitkomst erg benieuws!


Ok, dan is het dadelijk echt heel spannend. Ik ben heel benieuwd ook. Zodra de dierenarts is geweest laat ik het weten.
TS jammer dat je merrie niet dragend is. Hopelijk heb je nu wel meer geluk. Succes!

Cheyenne26
Berichten: 114
Geregistreerd: 16-03-15
Woonplaats: Veghel

Re: Speciale gevallen: niet drachtig gescand en toch drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:48

Onze merrie is ook niet drachtig. Daar zijn we stiekem toch wel blij mee.

C2012

Berichten: 380
Geregistreerd: 26-01-07
Woonplaats: België

Re: Speciale gevallen: niet drachtig gescand en toch drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 18:35

Oef dan Cheyenne! Langs ene kant wel jammer, maar als je het niet erg vindt, is het misschien beter zo.

Cheyenne26
Berichten: 114
Geregistreerd: 16-03-15
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:38

C2012 schreef:
Oef dan Cheyenne! Langs ene kant wel jammer, maar als je het niet erg vindt, is het misschien beter zo.


We hebben haar niet met die intensie gekocht, dus ja jammer is het wel een beetje, maar het is wel beter zo. Nu kunnen we haar ook echt goed doorrijden. Ik zal voor je duimen dat jou merrie wel drachtig wordt en er een gezond veulen komt. Na alle ellende die je hebt gehad mag het nu wel goed gaan.

C2012

Berichten: 380
Geregistreerd: 26-01-07
Woonplaats: België

Re: Speciale gevallen: niet drachtig gescand en toch drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 17:24

Dankjewel! Jij veel succes met het doorrijden. Veulentjes kunnen altijd nog natuurlijk.