schijndracht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TjintaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:41

Wat een twijfel he?
Je schrijft in het voorjaar drachtig gescand en in augustus leeg?
Daar zit dus meer dan 40 dagen tussen?

Zou dus betekenen dat het vruchtje al wat groter geweest moest zijn tijdens de 2e scan?
Mmmm dan zou je toch zeggen die kan zich niet meer verstoppen en over het hoofd gezien worden.

Lastige twijfel.
Maar voor alle zekerheid zou ik toch niet afwachten Murosch, alleen al vanwege het voeren.
Drachtige merrie op het eind heeft toch een ander voerschema dan een bol gevulde niet drachtige merrie. _/-\o_
En lessen lopen op het allerlaatste is ook niet dramatisch maar toch.....
Wat wel belangrijk zou kunnen zijn als ze drachtig is en je wilt haar nog verhuizen dan is het optimaal om dat zo snel mogelijk te doen omdat de merrie dan nog aan het bacterie milieu thuis kan wennen.
Dan is het infectierisico minder bij geboorte.

Ik zou dus even da laten opvoelen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 15:59

Heb al eens zelfde meegemaakt. Drachtig gescand en op zes maand zag ik bloed aan haar kling, kon ader zijn die gesprongen was, veel te laat dan gemerkt dat ze het toen toch verloren had.
Laat ze nog eens opvoelen dan kan je ze vlug op een streng dieet zetten als ze leeg blijkt te zijn, want als je van plan bent ze dit jaar terug te laten dekken dan zal dit niet evident worden zo, allez was toch bij mijn merrie zo, terwijl dit jaar bijna tachtig kilo later, ze van de eerste keer drachtig is, alleen hopen dat ze het nu wel uitdraagt. Maar nu gaan we ze extra opvolgen in kliniek.
Heb je in het DBT 2015 andere merrie die gedekt wordt of gaat het ook over deze?
Veel succes ermee.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 17:28

Ik ben er vanmorgen weer geweest en als ik haar op het land zie lopen, dan denk ik echt dat ze gewoon leeg is hoor. Ik zag er weinig bijzonders aan en ik mag me al sterk vergissen maar volgens mij is ze zelfs hengstig aan het wezen, dus het zal toch wel iets met de hormonen te maken hebben.

Fotsy, dit jaar laat ik één van mijn KWPNers dekken, niet deze pony :)