Het grote DRACHTIGE MERRIE topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:54

ik ben trouwens ook al helemaal uit de namen gekomen! Lachen

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:36

Vertel vertel vertel Haha!.

hellgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:11

wij hebben nu 4 merries die drachtig zijn,
2 hebben krack c als vader, 1tje heeft royal diamond
ze zijn allemaal uitgerekend rond april-mei.
met de veulens van vorig seizoen, zal het een veulenboel worden, we hebben dan van verschillende vaders veulentjes zitten,
royal diamond 2 maal dan ,krack c, dream of glory, flemmingh...

de merries zijn nu bijna 6maand ver ongeveer en ze zijn nog niet zoveel verdikt in vergelijking van hun vorige drachten.
wel leuk al die kleintjes te hebben Lachen

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:19

goede vrienden weten de namen al..maar ik ga ze nog niet direct op internet zetten Lachen

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:34

Haha, ok Haha!. Ben benieuwd Lachen.
Ik was d'r ook al vroeg bij met namen Tong uitsteken. Voor een hengstje ben ik er al uit, voor een merrie nog niet helemaal...

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:09

Mijn merrie kan elk moment bevallen, ik kan dus een kerst veulentje krijgen Haha!
De veearts heeft haar in september opgevoeld toen ik het vermoeden had dat ze drachtig was (zo gekocht) de veearts zei dat het veulen tussen half oktober en begin januari komt.
Ze heeft al wel een uier en je ziet het veulen schoppen. Ze werd ongeveer een week of 2 na het opvoelen steeds humeuriger en vrij agressief (vooral naar vreemden of als je aan haar buikje wilde zitten) De laatste 2 weken is ze harstikke lief en een echte kroelkip. Ze is niet echt superdik van het veulen, van de zijkant ziet ze er nog geen eens drachtig uit Verward Maar als ze dan recht van voren op je af komt draven lig je helemaal dubbel, zo'n grote, dikke puntbuik die alle kanten opzwabbert Haha!

Spannende tijd dus voor mij, ik zal hier op bokt wel een verslagje doen als het veulen er is. En ik hoop dat het nog wel in 2003 komt
Ik weet ook al namen, maar dat houdt ik nog eventjes geheim Knipoog

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:18

Rachel is nu bijna 7 maanden drachtig (nog 10 dagen), dus ongeveer 25 april is ze uitgerekend. Ze is gedekt door de ggk appaloosa fewspot hengst Chewano van de Langenieuw. Daar heeft ze al een keer eerder een veulen van gehad, een merrietje. Op 5,5 maand begon het veulen te schoppen, maar ze begint nu pas een beetje dik te worden, vooral van voren is het goed te zien. Ik rijd haar nog steeds, alleen niet meer dagen na elkaar. Als het allemaal goed is is het de bedoeling om het veulen te houden. Ik heb ook al een aantal namen verzonnen, maar die houd ik liever ook nog even voor me Knipoog

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:20

Hihi..ik heb het veulen vandaag weer gevoelt!! Je ziet heel haar buik op en neer gaan!! schitterend!!! Nu heb ik echt het idee, dat het leeft!! We hebben het nu ook maar een naam gegeven...omdat je het anders over zoiets onzijdigs hebt he? het heet nu guppie!! Tong uitsteken

Als er nog mensen zijn die namen met de Q hebben!! Haha! Mag je geven hoor... ik heb nog helemaal geen namen!! Tong uitsteken

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:25

Dolly is 23 december 8 maanden drachtig Lachen ze is dus begin april uitgerekend. Ze is al superdik, maar een paar keer gescant en als het goed is geen tweeling dus...

ik weet nog geen namen dus als iemand inspiratie heeft: mama is Freckles Docs Dolly en papa is Whiz Me Luck.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:45

Ook ik maak de namen nog niet wereldwijd bekend Haha!
Er moet voor jullie ook nog iets zijn om naar uit te kijken

hellgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:02

ik zou graag namen bedenken voor onze veulentjes op de fokstal, maar aangezien ze voor de verkoop zijn kan ik me niet permiteren een naam te geven, wat ik wel zeer jammer vind. Boos!

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:22

dus yessy? jij rekent 11 maanden?
hebben trouwens al meer mensen het birth alarm gereserveerd?
de mijne komt 10 maart! Haha!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 00:46

Ik reken eigenlijk gewoon 11 mnd. vanaf de laatste dekdatum.Dat is voor Kim dan 26 mei.Bij haar eerste veulen was ze op 6 dagen na een jaar drachtig. Daar vanuit gaand zou het dan 20 juni komen.
Voor het gemak ga ik dus maar van 20 juni uit,dan kan het alleen maar meevallen Haha!
Ik neem geen Birth Alarm,maar hopelijk ben ik er toch wel bij.Wat kost dat eigenlijk?Misschien toch wel een goed plan.
Ik heb al wel een merrie naam,maar voor een hengstje ben ik er nog niet uit.Nog iemand ideetjes voor een (noorse) naam met een A?

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 08:38

jeetje dat is wel lang ja Lachen
wel fijn dat ze al eerder een veulen heeft gehad!
Voor joy word dit de eerste, en ben zo benieuwd hoe ze daarop reageerd Lachen
Birth alarm voor 3 weken komt op de 150 euro (zo uit me hoofd *LOL*

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:54

Ik heb 2 jaar geleden een birth alarm aangeschaft. Het werkt super.
Alleen dit jaar kan het zijn dat het wat krap wordt, er zit 10 dagen tussen de merries.
Gelukkig is de merrie die het eerst is uitgerekend, nog altijd op tijd of zelfs te vroeg geweest.
De andere merrie is tot nu toe altijd minimaal een week overtijd geweest.
En anders moet ik maar de camera uit de vrachtwagen halen en bij de box monteren.
Werkt ook wel aardig maar dan moet je alsnog de wekker gaan zetten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:54

Wij verwachten 3 veulens:
2 van Caspar (worden WelshA x Shet)
1 van Harry (Shet)

Voor het veulen van Vera en Harry zijn we al aan het denken...
Vera's baasje wil het veulen Willem Alexander of Maxima gaan noemen.
Ik zit eerder te denken aan Maxim, Bolletje, Puckje, Dropje, Boy, Little Girl/Boy, etc.

Voor de veulentjes van Belle en Fleur weet ik niet of mijn instructrice al namen aan het verzinnen is, wel hebben we het vorig jaar nog eens gehad over Beertje Puk voor Fleurtjes veulen...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:06

Twee veulens volgend jaar.

Mijn tinkermerrie (drachtig van mijn eigen tinkerhengst Baggio) is op 19 mei uitgrekend, je begint nu een klein beetje wat te zien, maar niet echt spectaculair. Ze is wel aanzienlijk aanhankelijker geworden.

Naam van het veulen (ja, ik verklap het wel....)
M: Amaretto di Saronno van de Zuidwerve
V: Sarina di Saronno van de Zuidwerve

Mijn kruising merrie, ook van Baggio,is uitgerekend op 25 juli, een beetje laat maar goed. Vanaf de dag dat ze drachtig is, is ze veranderd van een doodschuwe merrie tot een kroelkop.....

Naam:
M: Amerant Fabio van de Zuidwerve
V: Amerante Fabia van de Zuidwerve

Ben gek op lange namen Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:10

marloes-joy schreef:
dus yessy? jij rekent 11 maanden?
hebben trouwens al meer mensen het birth alarm gereserveerd?
de mijne komt 10 maart! Haha!

11 maanden en 11 dagen ja Knipoog dat schijnt het gemiddelde te zijn dus...
waar dolly heen gaat gaan ze een paar keer per nacht kijken, dus birth alarm hoeft dan niet per see Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:30

Die van mij heeft 2 keer eerder een veulen gehad, bij vorige eigenaren, een merrie en een hengstje. De merrie is een volle zus van het ongeboren veulen en zij was helemaal bruin panterbont. De andere was ook een appaloosa, maar een solid/effen, een vosje.
Spannend wat er nu uit zal komen
Birth Alarm doen wij niet aan, kwestie van goed in de gaten houden, de mensen van stal verwachten ieder jaar wel een aantal veulens dus dat moet goedkomen Lachen

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:36

Naam met een A: Amalia? *LOL*
Nee, sorry, beetje flauw Knipoog.
Uhmz... Akira, Achyria, Arisia, Afyra, Arista, Aranta; Arlando, Andor, Aron, Ardan, Amaro, Ariso.
Heb zelf ook al een paar namen met de A, maar ik twijfel nog een beetje...

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:51

Mijn paardje krijgt eind mei een veulen van coctail`s Whinny. Ze begint nu toch wel buik te krijgen. En lief dat ze is, denk dak dr volgend jaar maar weer laat dekken!!!! Haha! Haha!
Maar goed, de naam, daar ben ik ook al helemaal uit!! Die hoor je in mei wel.

En nu maar hopen dat t geen vosje word!!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 00:37

Dank je Yoline.Er zitten 2 hele leuke bij (ik zeg natuurlijk niet welke) Haha!

Kim is al een paar dagen wat kortademig.Als ik heb gereden of gelongeerd,komt ze vrij moeilijk/langzaam weer op adem.
Weet iemand of dat tijdelijk is of blijvend?
Ik doe dus maar wat rustiger aan.
Ze heeft op zich wel erg veel zin om te lopen,dus ze voelt zich verder goed.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 08:55

Aquila is nu 6,5 maand drachtig en begin mei uitgerekend, maar er zullen bij haar wel een paar dagen bij komen daar heeft ze nogal een handje van Haha! . Het veulen van vorig jaar is drie weken te laat gekomen, misrekenen kon niet want ze was maar 1x gedekt. Ik heb de eerste week van mij vrij gevraagd en ik hoop maar dat ik er iets aan heb .

Ze is al wel een stuk dikker, maar dat is niet alleen van het veulen wat erin zit. Toen ze kwam was ze heel mager dus we hebben haar op een dikmaakdieet gezet en nu is ze weer mooi in model. Wel een drachtige merriebuik, maar die heeft Aquila altijd dit wordt namelijk al het 17e veulen en buikjes passen zich daar schijnbaar aan aan Haha! .

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:28

Wij verwachten er 2:

Njadien x Sha Lazio, omstreeks 22 mei, we verwachten een zweetvos merrie. Ze is nu bijna 6 maanden drachtig, het veulen is erg bewegelijk en njadien is al aardig aan de maat. We hebben geen alarmen e.d. bij haar nodig want ze gaat al uren, bijna dagen, van te voren uit gebreid staan puffen en hijgen Knipoog ze werpt iele veulens met een rustig karakter, die eigenlijk allemaal uitgroeien tot mooie stevige dieren, waarbij een aantal bewezen showdieren.

A.F. Shanaya x Biblion, omstreeks 30 mei, in tegenstelling tot njadien, die vaak op tijd of later is, verwachten we shanaya's veulen zo'n 10 dagen eerder. Met een beetje mazzel dus allebei tegelijk Knipoog we verwachten ook hier een merrieveulen, donkerbruin. Shanaya is nu ff voorbij de 5,5 maanden en haar veulen is minder bewegelijk dan haar laatste. Ze is nog wat te mager naar onze zin, maar ze trekt al aardig bij. Ook hier geen alarmen maar puur op de gok en aan de hand van melken, want shanaya slaapt volledig plat tot op het laatste moment.. Ze laat ook niets merken van te voren. Bij haar zullen we er waarschijnlijk (weer) niet bij zijn. Bij haar gaat het in 2 dagen, de uier zet op, begint wat te lekken, de volgende dag is het wit geworden en 's nachts is het raak... Ze was supersnel vorig jaar. De stalhouder ging om 2 uur bij haar kijken, toen lag ze te slapen, om 6 uur kwam hij terug en was alles al voorbij, hij had al gedronken, was al droog en stond al, moederkoek was al opgegeten.... en dat in krap 4 uurtjes.... Shanaya werpt grote, stevige, mooie veulens met veel type. Als je zo'n pasgeboren ding ziet van haar en dan kijk je naar shanaya en geloof me, je vraagt je echt af hoe dat veulen ooit in die merrie heeft gepast... Abu kwam al bijna tot de helft van shanaya toen hij net geboren was...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:03

ShamalArabs schreef:
Wij verwachten er 2:

Njadien x Sha Lazio, omstreeks 22 mei, we verwachten een zweetvos merrie.

A.F. Shanaya x Biblion, omstreeks 30 mei, in tegenstelling tot njadien, die vaak op tijd of later is, verwachten we shanaya's veulen zo'n 10 dagen eerder. Met een beetje mazzel dus allebei tegelijk Knipoog we verwachten ook hier een merrieveulen, donkerbruin.

Het geboortebwijs waar je de datum, geslacht en kleur op moet aangeven is niet het bestelformulier hoor Knipoog Haha!

Zelf verwacht ik dat er 2 bruine veulentjes worden geboren.
bruin x zwart
bruin x vos
Maar het kunnen ook vos en/of zwarte veulens zijn. Op zich interessant omdat ik van beide merries het genotype weet maar van de hengst nog niet.

Bij een vos of zwart veulen is dat dan wel uit te rekenen...

Stiekem hoop ik op merries maar ik heb de laatste jaren al zoveel geluk gehad met alleen merrieveulens op rij...
En hengstjes zijn op zich ook niet verkeerd, die zal ik wat eerder verkopen. Bij merries heb ik nogal de neiging om ze aan te houden en het worden er dus ieder jaar meer... Schijnheilig