Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar als ze dan recht van voren op je af komt draven lig je helemaal dubbel, zo'n grote, dikke puntbuik die alle kanten opzwabbert

Mag je geven hoor... ik heb nog helemaal geen namen!!
Daar vanuit gaand zou het dan 20 juni komen.
marloes-joy schreef:dus yessy? jij rekent 11 maanden?
hebben trouwens al meer mensen het birth alarm gereserveerd?
de mijne komt 10 maart!
dat schijnt het gemiddelde te zijn dus...

. Het veulen van vorig jaar is drie weken te laat gekomen, misrekenen kon niet want ze was maar 1x gedekt. Ik heb de eerste week van mij vrij gevraagd en ik hoop maar dat ik er iets aan heb
.
.
ze werpt iele veulens met een rustig karakter, die eigenlijk allemaal uitgroeien tot mooie stevige dieren, waarbij een aantal bewezen showdieren.
we verwachten ook hier een merrieveulen, donkerbruin. Shanaya is nu ff voorbij de 5,5 maanden en haar veulen is minder bewegelijk dan haar laatste. Ze is nog wat te mager naar onze zin, maar ze trekt al aardig bij. Ook hier geen alarmen maar puur op de gok en aan de hand van melken, want shanaya slaapt volledig plat tot op het laatste moment.. Ze laat ook niets merken van te voren. Bij haar zullen we er waarschijnlijk (weer) niet bij zijn. Bij haar gaat het in 2 dagen, de uier zet op, begint wat te lekken, de volgende dag is het wit geworden en 's nachts is het raak... Ze was supersnel vorig jaar. De stalhouder ging om 2 uur bij haar kijken, toen lag ze te slapen, om 6 uur kwam hij terug en was alles al voorbij, hij had al gedronken, was al droog en stond al, moederkoek was al opgegeten.... en dat in krap 4 uurtjes.... Shanaya werpt grote, stevige, mooie veulens met veel type. Als je zo'n pasgeboren ding ziet van haar en dan kijk je naar shanaya en geloof me, je vraagt je echt af hoe dat veulen ooit in die merrie heeft gepast... Abu kwam al bijna tot de helft van shanaya toen hij net geboren was... ShamalArabs schreef:Wij verwachten er 2:
Njadien x Sha Lazio, omstreeks 22 mei, we verwachten een zweetvos merrie.
A.F. Shanaya x Biblion, omstreeks 30 mei, in tegenstelling tot njadien, die vaak op tijd of later is, verwachten we shanaya's veulen zo'n 10 dagen eerder. Met een beetje mazzel dus allebei tegelijkwe verwachten ook hier een merrieveulen, donkerbruin.