Een ongeboren veulen "kopen"?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kkiara

Re: Een ongeboren veulen "kopen"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:19

ik zou het zelf erg tricky vinden. zowiezo alles goed op paier vast latem zetten!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:23

Mijn merrie is in opdracht gedekt, we hebben alles duidelijk afgesproken en de eigenaar van het veulen heeft alle kosten betaald zoals dekgeld scannen en de kosten van het vervoer.
Het veulen wordt bij ons geboren en zodra het veulen 4 weken oud is gaat merrie met veulen naar de nieuwe eigenaar en met afspenen komt de merrie weer terug.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:49

Bedankt voor de reacties iedereen! Genoeg om over na te denken :)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:21

Niet zelf gekocht, maar wel verkocht.
Alles goed op papier zetten, heb eventueel misschien nog wel een blanco contract wat wij hebben gebruikt. Heb al meerdere veulens gefokt en net bij deze twee waren er wat problemen, maar dat is allemaal opgelost, dankzij zo'n contract weet je waar je aan toe bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:26

Nee, doe ik niet aan mee :) Ik heb hier weer een merrie drachtig, maar zou er gek van komen moest ik iemand constant op de hoogte houden.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:26

Wij hebben ooit een ongeboren veulen verkocht, prijs gemaakt die gunstig was, het zou niet doorgaan als het veulen niet gezond was, bij al het andere wel.

Het is een risico maar als het een leuk veulen is heb je een veulen voor een mooie prijs.
Bij ons is het erg goed uitgevallen!!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:29

Ik heb me paard ongeboren gekocht, hoopte op merrieveulen maar werd hengst, nog geen moment spijt van gehad en ook niet teleurgesteld toen hij hengst was, helemaal happy met hem en sinds klein half jaar heb ik zijn moeder ook kunnen kopen die ik helemaal geweldig vind, dus geen spijt van die acties

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:35

Ik had dit in principe gedaan. Ons hengstje
had gedekt en ik had met de eigenaar afgesproken dat als het een hengstje zou worden ik hem over wilde nemen. Eigenaar vd merrie ging daar mee akkoord, want hij kon toch geen hengsten houden. We werden netjes op de hoogte gehouden hoe het met de merrie ging en van de geboorte kregen we foto's en een filmpje te zien (een hengstveulentje). Daarna heb ik er echter nooit meer wat van gehoord. Ik krijg geen enkele reactie van hem. Het enige wat ik weet is dat hij verhuisd is... veulen wordt dit jaar alweer 3. Ben benieuwd of ik er ooit nog wat van te horen krijg. Domme was ook dat ik niks officieel vast heb laten leggen op papier. Dacht dat het wel goed zat en dat het voor een shet wel prima zat. Hoeveel shetlanderhengstjes belanden immers niet bij de slacht? Hij kon blij zijn dat hij iemand had. Maar stom... achteraf gezien hadden we het toch moeten doen....... en waarom per se dat veulentje terwijl er genoeg shetlanders te koop staan? Het is een nakomeling van mijn favorietje, Eelco. Dit is zijn eerste en enige veulen. Hij wordt al een oude pony en zijn gezondheid is ook niet meer je vsn het. Het veulentje leek sprekend op hem.en op die manier zou hij toch altijd nog een beetje blijven bestaan als hij er straks (hopelijk duurt dat nog jaaaaaaaaaaren) niet meer is.