Naamkeuze... leuk systeem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Naamkeuze... leuk systeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 11:25

nieuw probleem haha
ik dacht aan volgend veulen een naam beginnend met de laatste letter van de naam vh vorige

en ik dacht van angel moet eerst bevallen
dus begin wel met een A
maar bv, bij Anastacia, eindig ik weer met een A
dus hopla, zelfde probleem
én ik heb een voorkeur voor namen eindigend op A of O
dus krijg ik op de duur alleen maar A'tjes en O'tjes :+

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:16

Of een plaats/gebied/bijzondere plek uit het gebied waar je paarden oorspronkelijk vandaan komen.
Ik weet niet om welk ras het gaat maar ik zag even gauw je ITP topic en daar zag ik Tinkers, die komen oorspronkelijk uit Engeland/Ierland, dat je een mooie plaatsnaam of natuurgebied oid uit die omgeving kiest. Ik roep maar wat :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:15

Wat als je gewoon namen van verre voorouders terug haalt?

welsh namen kan ook he,lastig uit te spreken valt ook wel mee want je moet maar net weten hoe je bepaalde letters uitspreekt.
De W midden in de naam spreek je geloof ik uit als OE

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 10:08

Ja daar dacht ik ook aan.
Welsh of gaelic
De stalnaam is ook gaelic
Maar wel uitspreekbaar ;)
Vaak zijn die namen toch echt moeilijk

Namen v voorouders zijn moeilijk want vaak weinig fantasieloos of gewoon niet bekend :(

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:18

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:25

Als je nu vanaf de A start, wat toch mooi is bij de start van een nieuwe stalnaam en je volgt dan zo het alfabet, dan kan je toch gewoon opnieuw beginnen eens het alfabet op is? Je bent dan wel al ruim 20 jaar verder ;)
Denk dat je zo de meeste keuzes qua namen gaat hebben.

Ik heb ooit een paard gekend van een fokker die al zijn paarden namen van James Bond films gaf, ik geloof dat het paard in kwestie Goldfinger heette. Ze werden dan ook nog eens BWP gefokt dus moesten én James Bond zijn én de juiste BWP letter krijgen.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:53

Balte schreef:
Als je nu vanaf de A start, wat toch mooi is bij de start van een nieuwe stalnaam en je volgt dan zo het alfabet, dan kan je toch gewoon opnieuw beginnen eens het alfabet op is? Je bent dan wel al ruim 20 jaar verder ;)
Denk dat je zo de meeste keuzes qua namen gaat hebben.

Ik heb ooit een paard gekend van een fokker die al zijn paarden namen van James Bond films gaf, ik geloof dat het paard in kwestie Goldfinger heette. Ze werden dan ook nog eens BWP gefokt dus moesten én James Bond zijn én de juiste BWP letter krijgen.

In de openingspost staat juist dat ze dat NIET meer wil :+ lezen is wel echt moeilijk soms hier op bokt :Y)

Zelf vind ik de grabbelton echt een leuk idee!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 11:13

Alfabet heb ik dus idd met vorige stalnaammet mn ex gedaan ;) zijn tot aan s geraakt en t is bij hem geboren. Hij gaat daar ook ggewoon mee verder ;)
Dus indien mogelijk liefst een ander systeem :) ondanks dat ik dat dus wel leuk vond
Overigens deed ik niet elk jaar 1 letter maar elk veulen volgende letter

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:17

Heb geen ideen voor je namen, maar vind het tof dat je zo verder gaat :j

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:22

@Lauran bedankt voor de tip ivm het lezen, heb nu mijn leesbril opgezet dus het zal dan wel beter gaan zeker? :7

Ik had mij op dit stukje gebaseerd
Citaat:
Ik dacht eerst aan:
- 2014: 14e letter van het alfabet
allemaal goed en wel maar wat doe ik dan in 2027? Er is immers geen 27e letter

en had op basis van die uitleg begrepen dat ze elk jaar een andere letter deed, anders schrijf je niet 27e letter, 2017.
Nu staat er dat er bij elk veulen een volgende letter gekozen werd, dat wist ik niet natuurlijk.
Het systeem met letters laat volgens mij de meest ruime keuze open en topicstarter schrijft ook dat ze dat het meest leuke vond, dus misschien best iets dat er zo dicht mogelijk bij aanleunt, zoals het voorstel van die grabbelton.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:26

Ik ben erg van het reizen, culturen en verschillende talen... Mn paard heet Eivissa (Ibiza op z'n Catalaans), zij moest wel met de letter E beginnen ivm Kwpn stamboek jaar 2009.
En mocht ik ooit later andere paardjes erbij krijgen (veulentje ofzo) dan dacht ik aan Cuba, la Habana, Dublin, Ushuaia, Athina, Venezia, Salvador, Cuzco, Surabaya...en ga zo maar door :P liefste niet in Nederlandse vertaling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:33

Bij 2027 begin je overnieuw dan toch?
Of vanaf 2027 overnieuw maar dan de 2e letter ook het alfabet af...

Dus 2027 Aa
2028 Ba
2029 Ca
2030 Da

Als je daar dan weer mee klaar bent dan ga je verder. :P

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:59

Bij ons op stal gebruiken ze gewoon de letters van het alfabet, ivm KWPN fok. En dan elke keer een drank, denk aan amstel, dommelsch, ginniz

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 15:00

ik denk dat ik erover uit ben :D

denk dat het het alfabet in omgekeerde volgorde wordt...zo komen die laatste letters alvast ook eens aan de beurt
en leuk meegenomen dat angel dr veulen dan met Z wordt
en Yentl dr veulen met Y, want daar had ik al een leuke merrienaam voor en als we dan mochten beslissen dit laatste veulen van Yentl te houden... :D