haflinger x trekpaard past dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: haflinger x trekpaard past dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 02:08

Ik heb vroeger zo'n kruising gekend. :)
Was een erg leuk paardje, beetje supergroffe Haflinger idee, niet echt groot (ong 1,55m à 1,60m als ik me niet vergis), wel loeisterk en behoorlijk eigenwijs.
Qua uiterlijk iig een erg leuk paardje, qua karakter zou ik er zelf niet zo voor kiezen. ;)

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 02:16

bedankt voor de reacties! :) zeg niet dat ik een veulen er van wil maar vroeg me af of het kon als de moeder een haflinger is :)

Kellsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 06:38

Ik heb een kruising haflinger tinker, maar heeft gewoon de stokmaat van de moeder gekregen, haflinger. Ze is wel iets grover dan een haflinger.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 07:02

Ik heb een kruising IJslander x trekpaard, leuk ding maar geen simpele :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:41

Koper schreef:
We hebben het hier specifiek over de kruising haflinger x trekpaard. Vandaar mijn vraag: heb jij ooit al eens zo'n paard gezien?

En over lezen gesproken: het hoeft niet jouw smaak te zijn. Het zou fijn zijn als je dat in één keer snapte. Het gaat niet om jouw merrie of jouw veulen. Maar om dat van TS.

Ik hoef het niet gezien te hebben om te weten dat het heel verkeerd kan uitpakken.
Het gaat mij meer om de risico's van het fokken. Als ik op mijn Jack Russell teef een Amerikaanse Bulldog zet, verklaart iedeeen me voor gek.
Maar als iemand een trekpaard hengst op een haflinger merrie zet, is het opeens " een leuke kruising"

.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 25-10-13 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: persoonlijk stukje verwijderd

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:19

Moderatoropmerking:
Een klein stukje geknipt in het topic, het is wellicht een betwistbare kruising, maar laat de persoonlijke aanvallen naar elkaar aub achterwege, daar heeft niemand iets aan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:05

bij Jan van Loon stond er vroeger een trekpaard x haflinger,ik heb er wel ergens een foto nog van..

was wel een leuk beest :) ,grote van een haflinger in belg kleur....

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:09

Ik ken ook een haflinger trekpaard! Zal zo eens kijken of ik er misschien een foto van kan vinden

edit; foto's gevonden en stuur ze in een pb er zit op dat moment namelijk iemand op het paard en ik weet niet of die het fijn vind als ik de foto openbaar zet!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:05

Billy schreef:
Ik hoef het niet gezien te hebben om te weten dat het heel verkeerd kan uitpakken.
Het gaat mij meer om de risico's van het fokken. Als ik op mijn Jack Russell teef een Amerikaanse Bulldog zet, verklaart iedeeen me voor gek.
Maar als iemand een trekpaard hengst op een haflinger merrie zet, is het opeens " een leuke kruising"

Die haflinger kan niet onder een trekpaard door lopen. De verhoudingen zijn totaal anders dan in jouw hondenvoorbeeld.

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 15:11

Heel erg bedankt voor de foto's :) Leuk paardje!
Bedankt voor de reacties!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:56

Koper schreef:
Billy schreef:

Die haflinger kan niet onder een trekpaard door lopen. De verhoudingen zijn totaal anders dan in jouw hondenvoorbeeld.

Het gaat om gezond verstand, nadenken waar je mee bezig bent en zo.....

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:01

Is een comtois niet leuk voor je