Bokt merrieveulen 2013! Geef hier je veulen op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:48

Ik wil graag mijn dame Dilys opgeven!
Dilys is geboren op 10 mei van dit jaar. Ze is een dochter van Shamrock florence nightingale en Happy.
Haar Opa is de prachtige Revel paul jones en dit maakt haar een bonte welsh partbred merrie. ;
Het leuke aan haar is dat ze een volledig blauw oogje heeft en in haar bruine oogje heeft ze ook blauwtinten zitten, heel erg speciaal dus
Ze is een echte dame en zal dit altijd laten merken. Het liefste staat ze uren te knuffelen en laat ze vlechtjes maken in haar manen, zelfs een meisje van 3 jaar kan dit!

Heel erg moeilijk om een foto te kiezen maar heb toch gekozen voor een foto van waar ze 2 weken oud was en al een heuse dame
Afbeelding

Joowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:55

*\o/* *\o/* Oke, daar is ze dan! Zoals belooft. Op de merrie veulen verkiezing! *\o/* *\o/*

Diva de l’Amour
08-04-2013
Moeder Dynamite
Vader Round table dragonfly

Na dat mijn nieuwe baasje mijn mama vorig jaar juli had gekocht zat ik al in de buik. Ik was al flink aan het stampen. M’n baasjes waren niet op zoek naar een drachtige merrie maar ze vonden mijn mama zoo mooi dat ze haar toch gekocht hebben. 8 april werd ik geboren. Ik was een hele snelle. Lag er al na 5 minuten naast. Na 2 minuten stond ik al op mijn beentjes. ik ben heel lief maar af en toe een echte draak zijn. ik speel graag met mn vriendje die nogmaals zo groot is dan mij maar zelfs die ben ik de baas }:)

Afbeelding

toedeledoki!! en binnenkort een nieuw topic. ik beloof het!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:01

Tja, als ik mijn hengstveulen opgeef, kan mijn merrieveulen natuurlijk ook niet achterblijven :n Anders heb ik straks ruzie in de stal :(:)

Hier is ze dan Oostdijk's Dancing Desire (Nilantshoeve Zippo x Stougjeshoeve Dancing Queen)

Afbeelding

Ze is een heel lief en aanhankelijk en gelukkig veulen en ze blijft bij ons als toekomstige show- en fokmerrie, ze is geboren op 01.05.2013 en heeft een 1e premie behaald tijdens de Regionale Keuring in Houten. Haar moeder is ondertussen verkocht naar een nieuw (t)huis en wordt nu als speel/sport/knuffelpony gebruikt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:26

Mijn droppie kan niet ontbreken! Moeders op het laatste moment gedekt aan het einde van het seizoen, ei was al weg, gauw naar van Uytert geraced, weer terug.. en 11 maanden later was daar mijn ontzettend knappe verrassing!

Ibiza! <3 (United x Damiro)

Afbeelding

Ze is zo leuk, lekker eigenwijs diva gedrag.. maar ze wil altijd kriebelen.. <3

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:48

Freedom (NL) Pumpkin
Merrie
Geboren: 17-05-2013
Welsh Mountain Pony sectie A

Afstamming:
Vader: Eppynt Valmet
Moeder: Freedom (NL) Pum

Mijn ouders fokken al 40 jaar Welsh ponies, onder de naam Freedom.
Pumpkin is voor ons een erg speciaal veulen.
Ze heeft namelijk 7 keer Freedom in haar afstamming zitten en 4 ponies die van ons zijn of zijn geweest.
En hier zijn wij uiteraard erg trots op!

Afbeelding
Foto: AvW Fotografie

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:09

Finyx

Dit is mijn kleine Black Beauty; Finyx!
Het was liefde op het eerste gezicht tussen ons!
Fientje is echt een heerlijk aanhankelijk dier, maar een echte merrie met de bijbehorende arrogantie!
Papa is Uno Don Diëgo, mama is een ster merrie van Lancelot.
Ze is geboren op 14 juni.

Afbeelding

[KS-ITP] Black Beauty Inyx (Uno Don Diëgo x Lancelot x Nabuur)

Capgke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:26

Hoikes iedereen,

Ik wil hierbij mijn eerste zelfgefokte PRE-veulentje voorstellen. Haar naam is "Princesa de Capg", genoemd naar mijn eerste eigen paard "Prince de Souplesse" die op dezelfde dag is geboren als zij, maar dan wel 21 jaar voor haar ... (Ikzelf was zelfs bij zijn geboorte wat hem echt een deel van mijn leven maakt ...) 2 juni is bij Capg-Horses een echt speciale dag! *\o/*

Naam: Princesa de Capg
Geboren: 02/06/2013
Ras: Pura Raza Española
Afstamming:
v. Libio V, zwarte 100% Cartujano dekhengst
m. Dido II
vm. Albaicin II

Hieronder de grappigste foto die ik van haar heb, gemaakt door fotograaf Freya Linden ... ik hoop dat jullie haar ook leuk vinden :D

Afbeelding

Groetjes Caroline
-Capg-Horses-
http://www.facebook.com/CapgHorses

PS: Sorry ik ben niet zo handig met het hele bokt-gebeuren, daarom dat ik de link van mijn facebookpagina erbij heb geplaatst ... :o
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 21-10-13 12:41, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto zichtbaar gemaakt

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:35

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:30

Hierbij geef ik mijn lieverdje op: MDR Selu's So Special Entertainment, kortweg Special genaamd.

Special is een eigen gefokt minipaardje uit mijn droommeisje JS Let Me Entertain You (Sandy) en mijn kanjer SKS Em Pacs Selu. Selu kan enkel buckskin of palomino door geven en mama Sandy is homozygoot zwart, dus ik wist op voorhand al dat dit een buckskin of silverbuckskin zou worden, en het werd dus silverbuckskin meisje. Mama is trouwens een splash-paardje en Special werd daarop ook getest en blijkt dus eveneens splashdrager te zijn, ook al heeft ze geen blauwe ogen. Special is AMHA/AMHR/NMPRS en BMP ingeschreven en werd op 1 juni geboren.
Deze foto werd gemaakt op de NMPRS merriekeuring waar mijn schatje een mooie 1b premie kreeg en een wildcart voor het kampioenschap! Ze werd een van de bewegingstoppers van de keuring genoemd. Tja, dan zwelt je hart wel van trots natuurlijk. Na al mijn tegenslagen van de afgelopen tijd, was dit meisje een prachtig geschenk voor mij en ik ben super blij dat ik me de trotse eigenaresse van dit mini-arabiertje mag noemen <3 Ik vind zelf dat ik het grote lot heb gewonnen :D !!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mdr op 21-10-13 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

kim_rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:56

Onze Finny wil ook wel een kans wagen!

Geboren op 27 juni 2013 onze Infinity.
Vorig jaar kwamen we de perfecte hengst tegen voor onze merrie en de keus was snel gemaakt!
Mijn droom kwam uit een bont paard dat we zelf gefokt hadden *\o/*
Finny komt uit een democraat moeder. Haar papa is Apollo van stal Gerrits.
We zijn echt super blij met ons bonte cadeautje! <3

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Album=JF8VCAGO

ZiekieLove

Re: Bokt merrieveulen 2013! Geef hier je veulen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:24

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:00

Ook Ivi wil zich graaag opgeven :D
Ivi werd geboren als super zwart mini monster, maaaar helaas werd ze na het scheren toch echt wit :P
Ivi is ondertussen alweer 2 weekjes van mama af.

Afbeelding

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:13

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:44

Ook één van mijn meisjes wil ik op geven namelijk Isabella van 't Gotten. Dit kleine meisje lag 6 Juni gezond en wel bij mama in de wei. Ze heeft een papier van het nmprs en kan erg goed bewegen. Het is dan ook een genot om naar haar te kijken.
Wie is hier nou niet verliefd op! <3

Afbeelding

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:44

hallo allemaal,

ik wil mijn mooie meisje Bella Donna opgeven, ze is op 27 mei 2013 geboren. Vader is een fries en moeder een hele lieve haflinger. Ze was een bangepoepert dat ik er voor het eerst zag, en is nu een heuse knuffelkont met een iets arrogant karakter hihi :P
Op de foto is ze een maand oud, de dag dat ik haar uitgezocht had.
Afbeelding

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:27

Ik weet niet of het toegestaan is, maar ik wil graag mijn ezelveulentje Jip opgeven.
Geboren op 10 augustus 2013.
Vader: Woezel
Moeder: Pip

Volgens mij zegt de foto wel genoeg.
Mijn dochtertje van 4,5 jaar en het veulen zijn onafscheidelijk.
Op de foto is het veulen net 2 dagen oud.

Afbeelding

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:28

Er zijn al aardig wat schattige veulentjes ingeschreven , maar

IENIMIENI of ESBI verdient toch ook een plekje.

Afbeelding

Een onwijs lief KWPN merrieveulen van Bretton Woods & Mieni.

2e plaats op de Centrale keuring

7e op de Nationale merriekeuring.

Gewoon een topper in wording.

*\o/* *\o/* *\o/*

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:25

Mijn make-up dametje Corvette van 't Heideveld geboren op 14-3-2013
Moeder Mella
Vader Nuadhu Nuage

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 23-10-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg aangepast

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:58

Ik geef hierbij op:
mijn amerikaanse Quarter Horse merrie.
Amy (volledige naam nog niet bekend).
vader is: Bronzen medaille winner Reining. Pearls little Dun It
moeder is: Le Ann Blair, Allround, Grand and Reserve Champion Winner.
Afbeelding

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:11

Ik wil graag ons mini vlindermeisje SKS Wynns Legacy Kimani opgeven.

Kimani betekent vlinder en is vernoemd uit liefde en diep respect naar ons vorig jaar overleden neefje Boy die nu als een vlinder om ons heen fladdert.
Boy was en is liefde!

Kimani is na een ontzettend zware bevalling geboren en heeft het met al het geluk overleefd.

Deze foto heb ik bewust gekozen,van mijn schoonzusje,de mama van Boy tijdens haar eerste kennismaking met Kimani en als je dan als vlindermeisje deze glimlach kan ontlokken na zo veel verdriet, sta je ook voor liefde <3
Alleen daarom verdient Kimani al een plekje hier _/-\o_

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-34ELSVXH.jpg

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:50

Graag wil ik hierbij mijn nieuwste aanwinst opgeven
Ons AMHR/NMPRS meisje

SKS WYNNS LEGACY NIABI

Geboren op 14-05-2013

Vader:MH LEGACYS WYNN
Moeder: SSF EM PACS KAYLEE
Afbeelding

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:01

Onze Gelderse parel gaat ook een poging doen :j

Graag wil ik opgeven :

Idunn WFTM

Geboren : 18 juni 2013

Vader : Vitens
Moeder : Daisy (voorl. keur v. Elegant)

Idunn is afgeleid van de naam Idun/Iðunn, Iðunn is in de Noordse mythologie de bewaarster van de appels der jeugd, die de goden de eeuwige jeugd gaven.
Ik heb voor deze naam gekozen omdat ze een 'bewaarster' is van mijn jeugddroom, de droom om een gezond merrieveulen te fokken uit mijn eigen gelderse merrie, waarbij ik zelf de keuze had van hengst en het hele proces.
De hele weg van het uitzoeken van een hengst was voor mij al een droom op zich. Ik heb er dan ook ontzettend veel plezier in gehad alle hengsten na te trekken, mensen om advies te vragen, nieuwe inzichten te krijgen. Een heel leerproces ook, want je kunt zomaar eens bij een andere hengst terechtkomen dan je eerst in je eigenwijze hoofd hebt besloten :')

Idunn is na een zeer vlotte bevalling kerngezond geboren en stond al voor mama in de benen was. Het is een heerlijke dame die met haar mooie karakter en temperamentvolle mening iedereen inpakt. Ik ben enorm blij en trots dat ze in mijn leven is, en hoop nog ontzettend lang van haar te mogen genieten :j

Het was moeilijk kiezen uit de duizenden foto's, maar dan toch voor deze gekozen, gewoon puur omdat het alles uitstraalt wat ze is, een mooie krachtige maar temperamentvolle dame in wording :

Afbeelding
4 maand oud, in het speelkwartier in de grote zandbak :+

Eerdere topics :
[KS-ITP] Ons lang verwachte gelderse pareltje zegt ook hallo !
[KS-ITP] Idunn (v. Vitens) op de gevoelige plaat

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:18

Ik wil graag mijn mini-meisje 'DS Lady Galadriël' opgeven. Ze is dochter van de knappe hengst 'Golden Oak Tomahawk'.
Afbeelding

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:52

Ik wil hierbij Fay opgeven, Fay is geboren op 29 april 2013
Vader: Diorado of Diamonds Z
Moeder: Jalta ter Linden

Ons kleine meisje , het vechtertje die met een zeer zeldzame aandoening geboren is.
Fay haar rechterneusgat had geen opening naar de luchtpijp en haar linkerneusgat een vernauwing door een schotje.
Ze leefde dus eigenlijk maar met zo'n 10 tot 15 % lucht.

Fay is bij ons gekomen op een krappe 3 maanden, we wilden haar een kans geven.
We hebben met de handen in het haar gezeten, getwijfeld, zelfs al de Rendac gebeld gehad om voor informatie als we haar in lieten slapen.
Maar dit kleine meisje had zoveel levenslust, zoveel kracht dat we haar die kans moesten geven.
En die kans heeft Dr Vlaminck voor ons mogelijk gemaakt, Fay is in Merelbeke 3 keer geopereerd door middel van een laserbehandeling.
Het moment dat de laser een gat maakte in haar neus naar de luchtpijp was zo emotioneel, we zagen haar geboren worden.
De avond na de operatie was ze heerlijk hooi aan het eten, gewoon zonder het al te benauwd te hebben.
Nu 3 operaties verder zit ze op 80 % lucht, dit is meer dan we ooit durven dromen hebben.

Toen ze thuiskwam na de opname zagen we haar rennen , bokken, baby murmelen, zo gewoon voor een normaal veulen, maar zo speciaal voor ons, dat ons zorgenkindje eindelijk normaal kan ademen.

Nu moet ze nog herstellen en over 3 weken terug op controle, waarschijnlijk is er zelfs nog kans dat we het 100 % kunnen laten worden.

Faytje heeft een eigen topic met heel veel lieve bokkers die haar en ons gesteund hebben:
[MD] 'knorrend' veulen.

Het filmpje waar Faytje haar eerste bokkensprongetjes maakte na de operatie :
http://m.youtube.com/watch?v=t2JbV80NPmE

En dan natuurlijk haar lieve hoofdje , hier na de operatie , heerlijk aan het baby murmelen :
Afbeelding

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:33

Bij deze wil ik ook mijn merrie veulen aanmelden als trotse fokker
LCS Dandy's Lucky Shot :=

Ze is een AMHA/NMPRS veulen
Vader D & D's Painted Dandy of CB
Moeder Lucky Four Spotz Twice as Shiney

Het is deze foto geworden :D lastig om 1 foto te kiezen

Afbeelding