Hier een merrie die flink was voor de bevalling, na de bevalling met heftige koliek heeft gestaan een week lang haast niets gegeten. Dat hakte er flink in bij haar, bij ons krijgt ze onbeperkt hooi/voordroog gras en kreeg daarbij ook nog krachtvoer bijgevoerd. Ze was weer een beetje bij aan het komen.... Tot ze naar de kliniek moest ivm veulen die een ellenboogbreuk had. Daar hebben ze 7/8 weken gestaan en dat heeft bij de merrie geen goed gedaan. Veulen ziet er super uit!
Besloten om langzaam af te spenen. Dit hebben we opgebouwd, en op den duur niet meer bij elkaar gezet. Dit ging zowel bij de merrie als bij het veulen prima. Veulen loopt samen met papa( als vanaf dat hij een week was liep hij met papa en mama in de wei)
Ze konden elkaar gewoon zien en horen, gelukkig gaf dit geen problemen bij moeder en veulen. Veulen is nu inmiddels 6 maanden. Moeder staat nu sinds 2 weken op een andere wei en gaat ook prima. Heeft ze meer gras en dat doet haar goed. Aankomen gaat helaas niet zo snel als het afvallen maar ze komt langzaam wat bij.
Mijn gedachte was om het afspenen vanzelf te laten verlopen, maar ik persoonlijk vind de gezondheid van de merrie ook belangrijk. Hopelijk is ze voor de strenge winter begint weer een beetje op gewicht.
Succes met je merrie en veulen!
xxieslady
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-13 14:08
bedankt voor alle reacties ik heb het veulen sins gister apart gezet en dit gaat goed, hoelang moet ik nu wachten zodat ze weer bij elkaar kunnen staan zonder dat het veulen nog kan drinken bij de merrie?