Zo ligt Arya op het moment ook als ze ligt. Bij haar komt het door de enorme druk op haar longen dat ze zwaar ademd en zucht. En wellicht wat voorweeen. Ze staat vaak ook vlot weer op, want liggen is gewoon niet meer fijn.
Het lijken mij voorweeen te zijn, zeker omdat ze zo rustig met haar benen onder haar lijf blijft liggen en niet plat gaat.
Ik zou zelf even de dierenarts bellen, gewoon voor je eigen gemoedsrust.
Leuke merrie heb je Mijn merrie doet hetzelfde aan het einde van haar dracht, kreunt hetzelfde en ook dat "persen". Dat laatste is volgens mij echt omdat ze dan liggen en alles wat verdrukt wordt (gister deed mijn 3 jarige niet drachtige het namelijk ook). Maar voor je eigen gemoedsrust kun je natuurlijk altijd de DA bellen.
Fotsy
Geplaatst: 08-05-13 21:16
Ik zie hier ook niks abnormaals, ik ben natuurlijk een leek(mijn eerste veulen), maar mijn merrie deed dit vanmorgen ook en zij zit ondertussen al op 363dagen dracht, ik dacht bijna dat het ging komen maar volgens de filmpjes op you tube zien de echte weeën er toch veel heviger uit. Misschien zijn dit een soort harde buiken wat je bij mensen ook hebt als er teveel beweging is in de buik.
Ik heb er ook een gehad die al twee weken van te voren begon met voorweeen. Platliggen kreunen en daarna was alles weer normaal. Ook de geboortemelder ging steeds af. Zag er ook echt uit of ze ging bevallen maar elke keer stopte dit weer. Moet zeggen dat dit een maidenmerrie was. Mijn andere merrie was altijd; geboortemelder ging en ik moest me haasten vaak lag het veulen er dan al achter.
johan_d
Geplaatst: 14-05-13 16:17
Hier hetzelfde probleem, de merrie is 7 dagen over, vorige week weeen en liggen , 's nachts het birthalarm constant afgaan en nu al 5 dagen niks meer, veulen leeft zekers want ik zie het regelmatig bewegen. Vorige keer was ze 4 weken over en lag het veulen onverwacht naast haar in de wie, toen was er niks aan te zien? Nu zijn de banden al meer dan een week pudding, de staart kan je er zo boven opleggen, de kling is wijder geworden. De uier stond gisteren op ontploffen en vandaag is hem leeg. Ik snap het niet meer. Zal waarschijnlijk weer heel onverwacht komen en kan niet gemist hebben want ze is maar 1 keer gedekt geweest en direct vol, de vorige keer was dat ook zo.
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-13 11:31
Ik wou even laten weten dat de merrie op 15 mei probleemloos is bevallen van een merrieveulen. Mocht dit topic in een zoekfunctie naar boven komen, weten jullie in ieder geval hoe het afgelopen is..