Maartje1990 schreef:ja en in de 'paardenwereld' van de 21e eeuw doen we wel meer dingen die niet goed zijn. Ik ben vrij natural minded, om het zo maar te zeggen en daar ben ik ook eerlijk in. Geen hoefijzers, geen bitten, geen boomzadels en geen dekens, de uitzondering daargelaten. En dus inderdaad een veulen er al voor z'n eerste jaar (of oke, bijna 1 jaar) er af halen, nee daar ben ik nou niet bepaald een voorstander van, integendeel. Wij zijn het gewoon simpelweg niet met elkaar eens, dat kan. Ik bedoelde je verder ook niet aan te vallen, excuses als dit zo over kwam.
Wat ik wel wil zeggen is dat als je veulenlief er gewoon wat langer bij laat, dat het dan wél vanzelf wel zal gaan. Misschien gewoon een oplossing vinden om te zorgen dat ze niet 'vel over been' is, geef bijv. bietenpulp bij. Dan is het toch ook opgelost?
edit: en om je vraag over dat gehinnik te beantwoorden. De fokker had haar al in een stal 's ochtends gezet toen ik er kwam. Ik hoorde niemand hinniken, geen idee of ze dat eerder heeft gedaan toen ze van wei naar stal ging, ook op de trailer geen gehinnik, hier bij mij thuis, ook geen gehinnik.
Lieve maartje1990, ik leef helaas niet op de manier zoals jij doet. Ik rij namelijk wel met zadels, mijn paard heeft wel een bit in, is geschoren en staat onder dekens. Elke zomer word hij beslagen en já. Ik haal mijn veulen er met 7 maand af...
Maar dat heeft allemaal niets te maken met de vraag in mijn openingspost!