[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paard89

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:37

Netto is gaaf! Alleen wel 1750 excl. btw dekgeld. Weet niet wat je budget is. Negro moet je wel een modern type merrie hebben, wil je niet te zwaar/ ouderwets fokken. Negro is goedkoper dan Netto. 1500 excl.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:50

Ja het dekgeld is geen beslissende factor. Merrie is best wel een modern type. Zeer bloed gebouwd. Maar zou graag veulen meer aan de maat hebben. Ik vind het altijd moeilijk bij een maiden. Sommige zeggen bewezen hengst, anderen eerder jonge / goedkopere hengst om te zien wat ze doorgeeft. Ik vind die Quasi Gold wel heel leuk en ook goed gebouwd (zou wel passen) maar als groot minpunt vind ik hem te weinig knie actie hebben. Anderzijds kan er misschien een mooi verkoopbaar veulen uitkomen.

Ah is zo moeilijk. Voor mijn andere merrie is het zoveel eenvoudiger, maar bij deze blijf ik twijfelen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:41

*strompelt het topic binnen*
*ploft neer in een stoel*
*veegt zweetdruppels van het hoofd*
*mompelt iets over onstuimige jonge hengsten en hun eerste dekking van het seizoen*

Mawiyah is gedekt door Tawfiq :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:52

Joehoe... SA :P

Mijn merries hebben hun bui weer hoor..Fewie blijft gewoon hengstig.. dit is al dag 11 of 12 uit mijn hoofd.. Denk dat ik er maar mee stop en wacht tot de volgende hengstigheid..

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:58

_/-\o_ :') Sa, maar het is gelukt dus

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:03

ja :') hopenlijk is ie overmorgen minder onstuimig en zij iets relaxter :j

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:09

Dat zou wel fijn zijn ja.
Whis was een goede leermerrie voor Ted, al was Ted voor de eerste keer dekken echt super mak rustig had ook meer heftigheid verwacht bij hem

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:24

vorig jaar heeft ie er 2 in 1 week gedekt, toen was ie ook nog rustig :') maar als ze het eenmaal kennen en dan de eerste keer in het seizoen... zijn vader is precies zo, die is dan ook erg ontstuimig :+

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:27

Oooh bedoel je het zo, dacht zijn aller eerste dekking

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:11

LOL, hier zijn de hengsten de eerste keren in het seizoen ook wel erg enthousiast.
Wordt wel minder als ze meerdere keren per dag aan de bak moeten of als de merries afslaan :P
Heb op dit moment 1 gefrustreerde hengst lopen, voor hem zijn nog geen merries hengstig terwijl de andere hengsten al volop aan het dekken zijn geweest. Probeer het wel zoveel mogelijk uit het zicht van elkaar te doen maar ze weten het zooo goed wat er gebeurt... :')
Zit nog op de hengstigheid van 1 merrie te wachten dus het is hier nu even wat rustiger qua dekken. Over een week of 2 de eerste groep maar eens laten scannen.
Binnenkort komen wel gastmerries dus dan zal het wel weer even druk worden op stal. Kan wel merken dat ik 1 van de volwassen hengsten verkocht heb. Heb nu nog 3 dekkende hengsten op stal en 2 kunnen prima met elkaar buiten lopen maar nummer 3 moet ik echt ver uit de buurt houden nu in het dekseizoen. Haantje is het :P
De andere 2 trouwens ook wel maar dat zijn vader en zoon en hebben al vanaf de geboorte van de zoon samen gelopen en het gaat nog steeds goed.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:14

Hier waren de resultaten van de check van Aziza een paar dagen geleden binnen, ze bleek toch wat bacteriën in haar baarmoeder te hebben, dus wordt nu behandeld met antibiotica.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:25

Al_Zawraa schreef:
Hier waren de resultaten van de check van Aziza een paar dagen geleden binnen, ze bleek toch wat bacteriën in haar baarmoeder te hebben, dus wordt nu behandeld met antibiotica.

fijn om te weten dat het ergens aan ligt en dat het behandeld kan worden :j dan wéét je tenminste wat!

We dekken ook gewoon aan het stalhalster, dus op zich hebben ze ook de ruimte om flink omstuimig te zijn :+

Eigenlijk moet shanaya ook gedekt worden. Die is al een paar dagen hengstig, dus morgen moest dat toch eens gebeuren... eigenlijk...
Maar ja, ik ben wel een held, maar didi niet zo, en ze heeft ook wel gelijk stiekem... Dream heeft een verleden, hij is getraumatiseerd en kan agressief zijn. hij heeft nooit sociaal contact gehad... Dus het risico dat ie eerst de merrie aanvliegt is groot, dat ie ons aanvliegt wellicht nog groter... Ik denk dat het allemaal wel meevalt, maar helemaal zeker ben ik daar niet van :n Dan mis je wel eens een kerel met wat lef en ervaring die van aanpakken weet :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:12

Ben benieuwd marije! Heb jij daar nu ook last van dat de merries zolang hengstig zijn? Ik snap niet dat ik dat echt altijd heb en nooit een normale hengstigheid van 5 t/m 7 dagen ofzo..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:20

1 merrie was lang hengstig (ruim 2 weken) maar die was vorig jaar de hele zomer constant hengstig dus dat verbaasde mij niets. De rest is tussen de 3 en 7 dagen hengstig geweest.
Was wel blij dat die merrie eindelijk af sloeg :+

AZ, hopelijk werkt de AB!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:53

Whisper was vorig jaar ook lang hengstig, nu met de veulenhengstigheid heb ik het idee van niet.
Ze toont ook niet echt hengstigheid normaal, nu denk ik dat ze een dag of 4-5 hengstig is geweest.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:17

ShamalArabs schreef:
Al_Zawraa schreef:

fijn om te weten dat het ergens aan ligt en dat het behandeld kan worden :j dan wéét je tenminste wat!

Daarom heb ik haar ook weggebracht! ;)
Mijn DA wilde niet eens een test doen, en daarnaast wilde hij hoe dan ook gaan spoelen, of er nu iets verkeerd was of niet..
En hij vertikte het om met antibiotica te gaan behandelen.. Na meerdere discussies hierover, was het voor mij duidelijk dat het waarschijnlijk heel wat geld, tijd en energie ging schelen om haar gewoon weg te brengen. En aangezien ze toch geen veulen aan de voet had dit jaar, was die keuze snel gemaakt.

Lijkt me wel lastig idd met Dream, je weet natuurlijk niet echt wat je van hem kunt verwachten..
Doe in ieder geval voorzichtig als je wel gaat dekken! :(:)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:59

Leuk al die dekverhalen..
*ziet SA neerploffen* _/-\o_

Ik ben vaak getuige van het springen van de hengsten op het fantoom, ze willen wel graag maar zijn gelukkig fijn te hanteren.
Maar fantoom zal echt anders zijn dan live.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:21

Fantoom haalt kuray hem niet eens zn broek voor uit :') dan moet er een échte hengstige merrie naast staan, zelfs de behandelde lokmerrie's trapt ie niet in :n Daarom doen we hier thuis afnemen op een echte merrie :j Heb eens een merrie die dichtgezet was willen insemineren dus met merrie en kuray naar de hengstenboer zodat het gelijk vers in de merrie kon (toen insemineerden we nog niet zelf). Kuray van de wagen gehaald, lokmerrie naast de bok gezet... helemaal nada, hij bleef roepen naar buiten naar de vrachtwagen :') Dus onze merrie eraf gehaald, die ernaast en toen wilde ie nog niet op de bok, wel op haar, dus tijdens het springen hem om moeten trekken zodat ie op de bok landde :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 01:15

HAHA SA :P

Dankje Marije.. Ja ik ben ook blij als ze afslaat.. hopelijk morgen...

Ik ga misschien de meest vreemde combi ever maken voor mezelf, maar weet niet of ik hem hier neer durf te zetten :') O:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 01:42

nou Dustinlover, ik denk dat iedereen nu juist extra nieuwsgierig is he :))

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 01:49

Het gaat om een klein x groot kruising :o O:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 01:50

nou ben ik benieuwd :D ik heb op bokt al wel de hackney kruising met klein gezien, maar wat ben jij van plan!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 01:53

Afbeelding

X

Afbeelding

:D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 01:55

Ik ben heel benieuwd! Is het je eigen merrie? en heeft meneer een trappetje nodig of wordt het inseminatie :Y)
Voor mij wordt het dit jaar ook een ongebruikelijke kruising, namelijk Rocky Mountain x Arabier :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 01:59

Ja mijn eigen kwpn merrie van 1.62 groot en mijn champagne mini welsh x amha hengst van 96cm.
Kwam eergisteren in de supermarkt mensen tegen van de ruitersportzaak en new forest fokkerij van om de hoek welke zelf kunnen en mogen insemineren en opvangen en die vertelde mij dat het mogelijk was en nog niet eens duur omdat ik met de merrie en hengst daar gewoon heen kan lopen :)
Maar ik denk er nog even goed overna omdat het natuurlijk wel een ongebruikelijke combi is en je de hoogte niet kan schatten wat het uiteindelijk gaat worden..