mag mijn ruin bij een pasgeboren veulen en moeder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 16:07

keona schreef:
appaloosa is niet toegestaan bij de shetlanders.net zo als bont patronen niet toegestaan zijn bij de appaloosa's

ik heb demesen gesproken en een foto van haar gestuurt en ze vonden kaar goed

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:13

Nagano schreef:
keona schreef:
appaloosa is niet toegestaan bij de shetlanders.net zo als bont patronen niet toegestaan zijn bij de appaloosa's

ik heb demesen gesproken en een foto van haar gestuurt en ze vonden kaar goed

ja die mensen maakt dat zeker niet uit.maar ga er van uit dat je het veulen ook wilt laten inschrijven bij een stamboek of niet.want bont patronen zijn niet toegestaan bij de appaloosa's en shetties heb je niet in appaloosa.mag ik vragen waarom je deze hengst gekozen hebt?puur uit intressen mag ook via pb

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:16

Deze hengst is NMPRS goedgekeurd, en bij het NMPRS zijn alle kleuren toegestaan, dus dat maakt niet uit. Ook kruisingen met shetlanders zijn toegestaan .Bij de NAS overigens ook, maar daar is dan bont weer niet toegestaan, maar ook daar kun je in een bijregister ingeschreven worden, omdat de hengst een NAS papier heeft (let wel, hij is niet goedgekeurd voor de NAS).

En verder, antwoord op de echte vraag van de TS, ik denk dat het een kwestie is van aankijken als het zover is. Mijn merrie staat ook altijd bij een ruin, alleen de eerste week na bevallen niet. Dit gaat prima, hoewel in mijn geval de merrie dominant is over de ruin en de merrie 15 cm groter is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:09

Neonlight schreef:
Deze hengst is NMPRS goedgekeurd, en bij het NMPRS zijn alle kleuren toegestaan, dus dat maakt niet uit. Ook kruisingen met shetlanders zijn toegestaan .Bij de NAS overigens ook, maar daar is dan bont weer niet toegestaan, maar ook daar kun je in een bijregister ingeschreven worden, omdat de hengst een NAS papier heeft (let wel, hij is niet goedgekeurd voor de NAS).

En verder, antwoord op de echte vraag van de TS, ik denk dat het een kwestie is van aankijken als het zover is. Mijn merrie staat ook altijd bij een ruin, alleen de eerste week na bevallen niet. Dit gaat prima, hoewel in mijn geval de merrie dominant is over de ruin en de merrie 15 cm groter is.

oke dan zou ik in iedergeval bij het nmprs in schrijven.maar kan dat als de merrie geen papier heeft maar de vader wel goedgekeurd is? ik weet dat dit bij het nas wel kan namelijk,maar als hij daar niet goedgekeurd is en het veulen dadelijk ook nog bv pintaloosa word lijkt me dit geen goede zet

en je moet het gewoon bekijken als het veulen er is of het wel /niet kan

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:28

Mijn KWPN'er en haar veulen van twee maand hadden we gisteren ook bij een paard lopen, was niks aan de hand ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: mag mijn ruin bij een pasgeboren veulen en moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:26

Ja, ook bij de NMPRS kun je dan inschrijven. Zijn zelfs voorheen hengsten daar goedgekeurd zonder volledige bekende afstamming.

Eilinora

Re: mag mijn ruin bij een pasgeboren veulen en moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:39

ik laat mijn merries gewoon in de groep bevallen,dan krijgen de andere paarden alles mee en het is veiliger ook.
veulens kunnen niet in het vlies blijven zitten omdat de merrie na het bevallen sneller geneigd is op te staan.