keona schreef:appaloosa is niet toegestaan bij de shetlanders.net zo als bont patronen niet toegestaan zijn bij de appaloosa's
ik heb demesen gesproken en een foto van haar gestuurt en ze vonden kaar goed
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nagano schreef:keona schreef:appaloosa is niet toegestaan bij de shetlanders.net zo als bont patronen niet toegestaan zijn bij de appaloosa's
ik heb demesen gesproken en een foto van haar gestuurt en ze vonden kaar goed
Neonlight schreef:Deze hengst is NMPRS goedgekeurd, en bij het NMPRS zijn alle kleuren toegestaan, dus dat maakt niet uit. Ook kruisingen met shetlanders zijn toegestaan .Bij de NAS overigens ook, maar daar is dan bont weer niet toegestaan, maar ook daar kun je in een bijregister ingeschreven worden, omdat de hengst een NAS papier heeft (let wel, hij is niet goedgekeurd voor de NAS).
En verder, antwoord op de echte vraag van de TS, ik denk dat het een kwestie is van aankijken als het zover is. Mijn merrie staat ook altijd bij een ruin, alleen de eerste week na bevallen niet. Dit gaat prima, hoewel in mijn geval de merrie dominant is over de ruin en de merrie 15 cm groter is.