R.I.P. Roza, na haar bevalling.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:40

Waarom moet dit op youtube?

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:41

Hallo mensen !! :(
Karin houd harstikke veel van roza!
En ze heeft haar echt niet zomaar dood laten gaan hoor!
Ik wil geen ruzie en ik snap dat jullie dit misschien niet zo bedoelen,
Maar ik cind het echt heel erg hard overkomwn! ;(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:41

Jolliegirl schreef:
Als ik een dier zo zie lijden.. Had ik denk ik toch voor inslapen gekozen.

Dat bedoel ik met mijn post... Ik vind dit gewoon echt te ver gaan. Ze heeft daar gewoon liggen doodgaan dus....

TS: sorry dat ik mijn mening uit, en ik wens je echt onwijs veel sterkte met dit verlies, maar dit had ik anders aangepakt.

Ik sluit me hier bij aan...

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:42

Whoknows schreef:
Waarom moet dit op youtube?

Waarom..... dat is een vraag die dagelijks gesteld wordt.
Snap je redenatie erachter, maar voor veel mensen kan dit een leerzaam filmpje zijn, voor anderen afschuwelijk, voor weer anderen het gevoel voor verliesverwerking ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:42

Ik zie een paard wat aan het doodgaan is, wat aan het vechten is.
Wat niét geholpen word.....

Daar baseer ik(en andere met mij) onze mening op...

Ziet er niet naar uit dat dit dier paardwaardig een spuitje gekregen heeft...
Maar zelf door interne bloedingen doodgebloed is....

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:44

Ik vind het zo erg he. ;(
Ik ga haar echt verschrikkelijk missen...
En jij natuurlijk nog veel meer sterkte! ;(
Maar je kan wel super trots zijn op lieve Daisy. <3

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:45

Sterkte :(:)

En gefeliciteerd met Daisy, ga je haar houden?

In de OP staat dat ze een half uur naar de bevalling is overleden.... Dan is het snel gegaan, dan heb je ook niet veel tijd om actie te ondernemen, DA kan dan ook niet op tijd zijn geweest :o

piewie

XEMERx schreef:
Hallo mensen !! :(
Karin houd harstikke veel van roza!
En ze heeft haar echt niet zomaar dood laten gaan hoor!
Ik wil geen ruzie en ik snap dat jullie dit misschien niet zo bedoelen,
Maar ik cind het echt heel erg hard overkomwn! ;(

Tuurlijk dat begrijpen we heus wel meid.
Maar die laatste vrouw in het filmpje is toch een DA.
Wij vragen ons af waarom die niet heeft ingegrepen. Zodat Roza niet zo had hoeven te lijden.

Nu spreek ik even voor mijzelf. Ik zal niet zeggen dan Karin hier iets aan kon doen. Ook omdat de DA er zelf bij was, vind ik het de verantwoordelijkheid van de arts om op zo'n moment de beslissing te nemen. Dit omdat het voor de eigenaren al moeilijk genoeg is.

Maar dat neemt dus niet de vragen van andere mensen weg, waarom het op die manier gegaan is.

Sjors

Jeetje, echt zielig! Ik zit hier met tranen in me ogen. Zo ontzettend triest, en vooral voor het veulen ;(
Sterkte ermee hoor :(:)
Laatst bijgewerkt door Sjors op 25-05-12 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

karinxeowyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 17:46

Nordsvensk schreef:

In de OP staat dat ze een half uur naar de bevalling is overleden.... Dan is het snel gegaan, dan heb je ook niet veel tijd om actie te ondernemen, DA kan dan ook niet op tijd zijn geweest :o

dankje!
t gaat supegoed met haar!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:46

Heel veel sterkte!

Hoop dat je een beetje steun hebt aan je knappe veulen!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:46

Jolliegirl schreef:

Toch vind ik dat je wel ietsje minder hard mag zijn. TS is 15, DA was er bij, je weet ook niet hoe het precies gegaan is. TS heeft er waarschijnlijk heel veel verdriet van, en dan is het niet echt fijn om zulke dingen te horen. Zeker niet omdat ze zelf waarschijnlijk ook niks meer eraan hebben kunnen doen, OF de DA had eerder in moeten grijpen. Maar dat kun je TS imo niet aanrekenen op die leeftijd :n een beetje meer respect zou ik wel op zijn plaats vinden voor een meisje dat net haar pony is verloren.

TS heel veel sterkte :(:)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:47

Jolliegirl schreef:

Ze hebben binnen 10 minuten na de geboorte de DA al gebeld omdat de nageboorte niet kwam. Pony is een half uur na de geboorte van het veulen al overleden. Wat hadden ze in jouw ogen nog meer kunnen doen behalve een deken en de pony niet alleen laten?
Als de DA al op tijd was, hoe moet die dan de pony afspuiten als het bloed in de buikholte terecht komt? Dan houd je alleen de optie inslapen door rechtstreeks in hart te spuiten over en ik denk maar zo dat daar niet eens de tijd voor geweest is om die keuze te maken....

Yuri

Ik vind het ook een moielijk filmpje om te zien. Topicstarter veel sterkte met het verlies van je dier.
Ik vind wel dat hier snel conclusies getrokken worden, ik begrijp dat het in een tijdsbestek van nog geen half uur was? Eer de da er is, kan kijken en een spuit klaar heeft is het dier er zelf al bij neergelegd.
Kan me voorstellen dat daar wellicht geen tijd meer voor was, of dat het even paniek was. Niemand laat een paard onnodig pijn lijden en zolang je niet precies weet wat het is zou ik een merrie die net moeder geworden is ook niet direct in laten slapen. Was er duidelijk wat er aan de hand was en heeft het paardje vervolgens nog een half uur liggen creperen vind ik het wat anders..

Maar nogmaals sterkte, dit wens je niemand toe.

orkaan

ik ben meer verbaasd dat op het moment dat je paard zo slecht staat dat je dan uberhaupt de fut/nut ziet om dit te gaan filmen dan komt het niet in mijn hoofd op laten we dit eens leuk gaan filmen.

Dan probeer ik iig alles om het mijn paard zo aangenaam mogelijk te maken door haar bv te kalmeren over het kopje te aaien..of iig te zorgen dat ze zelf niet nog meer stress krijgt... (en ondertussen spuitje erin...)...

K_im

Ik respecteer ieders mening, maar de TS is net haar pony verloren. Iedereen zou het misschien op een andere manier oplossen, maar de DA was erbij.. Ik hoop dat ik er vanuit mag gaan dat deze naar behoren heeft gehandeld..

Het is gebeurd en de TS kan hier niets meer aan veranderen. Ze heeft misschien iets geleerd voor de volgende keer, al hoop ik van harte dat dit haar niet meer overkomt.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:48

Heftige reacties hier, op het moment dat het veulen geboren is en er is iets mis duurt het meestal even voordat de dierenarts komt. In die tijd kun je vaak niks doen als wachten. Dat er gefilmt is snap ik best, je bent trots op je veulen en verwacht niet dat de moeder even later zal overlijden. Ik persoonlijk had het niet op internet gezet maar snap best dat je je verdriet wilt delen.

Jolliegirl

Re: R.I.P. Roza, na haar bevalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:49

Volgens mij staat de dierenarts erbij op het filmpje?
Het veulen eruit te sjorren?

Of is dit niet de dierenarts...?

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:49

Sterkte wat vreselijk om dit mee te maken ;( :(:)

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:50

Sterkte meid met het verlies van roza, en gefeliciteert met het veulen ze is prachtig!

orkaan

DA kunnen ook verkeerde inschattingen maken (of niet goed zijn in knopen doorhakken...)

Escada

Ik vind dat iedereen wel heftig reageerd hoor! Jeetje, het is nu gebeurd. Dit meisje wilt wat steun, ze is haar merrie verloren die al haar hele leven bij der was :(:) En ze hebben gedaan wat ze konden, het is nu eenmaal gebeurd. Vind niet dat hier verder over gespeculeerd hoeft te worden hoe Roza nou overleden is. Dit is een topic die vraagt om wat liefde en steun, niet om kritiek ;)

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:51

Nordsvensk schreef:

Gelukkig tenminsye een iemand die ook wat veder denkt... (:

SUSANNEx

studiemiep schreef:
ik ben meer verbaasd dat op het moment dat je paard zo slecht staat dat je dan uberhaupt de fut/nut ziet om dit te gaan filmen dan komt het niet in mijn hoofd op laten we dit eens leuk gaan filmen.

Dan probeer ik iig alles om het mijn paard zo aangenaam mogelijk te maken door haar bv te kalmeren over het kopje te aaien..of iig te zorgen dat ze zelf niet nog meer stress krijgt... (en ondertussen spuitje erin...)...

Ze heeft dit niet zelf gefilmd. Dit ís gefilmd. Zelf staat ze er de hele tijd bij...

Belle_Siem

Ik geloof niet dat ze Roza bewust hebben laten lijden, maar eerst wilden weten wat er aan de hand was.
Je stopt toch niet meteen een spuit in een pony als je ziet dat het niet goed gaat.

Voordat men in de gaten had dat het echt mis was, was het al over. Tenminste dat is wat ik denk.

Sneu zo'n mooi hummeltje zonder moeder. Gelukkig heeft ze een pleegmoeder gevonden. Paarden denken daar verder niet meer over na hoor.