Ben in mijn vorige bericht nog iets vergeten te schrijven, die mensen hadden al enige jaren te kampen met de abortusvorm van rhino. Hun dieren werden daarom ook ge-ent, maar dat mocht dus niets baten.
Goed om te lezen dat de moeder opgeknapt is! Hopenlijk komt er wat uit het bloed waar ze wat aan kunnen doen. Sterkte met de zenuwe en succes met de uitslag!
Sorry voor de hele late update! Mijn gedachten waren even elders
Veulen kan sinds vrijdag zelfstandig recht staan en ook alleen drinken (daar waren we natuurlijk super blij mee)! Sinds zaterdag was haar gelige tandvlees ook terug mooi roze. Waarschijnlijk werkte haar niertjes en of/lever toch niet 100% omdat ze in het begin zoveel gelegen heeft. Dat is volgens de universitaire kliniek in Gent absoluut mogelijk. Ze plaste ook altijd goed en de plas opzich zag er ook altijd normaal uit.
Nu bleek dat de antistoffen toch onder het gemiddelde zaten. Ze heeft dus wel antistoffen maar niet genoeg. Vandaag krijgt ze dus plasma bij. Ik hoop echt dat de kleine uk er goed op gaat reageren. Ik heb er persoonlijk wel schrik voor. De DA wist mij te vertellen dat het veulen een tijdje in shock gaat omdat het plasma lichaamsvreemd is. De kans op diarree is ook vrij groot. Toch allemaal erg gevaarlijk dus.
Inderdaad weer erg spannend. Gelukkig is ze in goede handen. Ik duim met je mee! Sterkte.
WendyBZ
Geplaatst: 02-04-12 08:57
Fok je elk jaar een veulen? Dan zou ik volgend jaar goed oppassen... Mocht het toch een rhesusveulen zijn; wij hebben dit het voorgaande jaar ook niet herkend. Veulen bleef dun en slap, met bijvoeren van kunstmelk is dit toen opgelost. Maar het wordt dus elk jaar erger...