Babyfoon / camera voor in de stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 12:47

Bassenqua schreef:
Ik heb deze camera ook en de infrarood werkt perfect hoor, je kunt alles prima zien. Van andere fokkers weet ik ook dat ze deze camera hebben en we zijn er allemaal enthousiast over. ;)

Heb je er één camera of meerdere op aangesloten?

EstherBakker

Re: Babyfoon / camera voor in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 14:15

Ik heb het even nagevraagd en kan er nog 3 extra op aansluiten! Misschien is dat wat overdreven, maar een tweede zou wel mooi zijn :)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:19

Die camera heb ik ook. Helaas zijn onze schuren dusdanig geissoleerd, dat ik geen bereik heb.
Met kabel gaat het prima. De kabel is 100 meter. Volgens de experts is dan al vrij onmogelijk om beeld
te krijgen, maar het werkt! 120meter dmv 2 koppelstukken, niet meer trouwens :+

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 10:15

Oja, daarvoor is natuurlijk die kabel aansluiting. Ik kon hier vrijwel geen kabel trekken, maar deze draadloze camera werkt prima en de afstand is toch wel zo'n 100 meter. Kijk in ieder geval elke avond hoe het gaat :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:24

In wat voor stal zitten je paarden? Hout? Geïsoleerde muren?
Mijn Elro is een kat in de zak, de vorige kon het net af als ik de deur op een kiertje liet staan of ding aanzette en dan de deur helemaal dicht deed.
Mijn huidige doet het perfect als met schermpje in de schuur sta, maar zodra ik in huis ben, is het beeld weg of ik moet de deur open zetten.
Sta in dubio om de jouwe toch nog te bestellen, heb wel weer een BA gereserveerd.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 14:58

We hebben hier ook geïsoleerde muren.... Elro werkt inderdaad niet... Deze camera werkt perfect.. maar moet je een grote afstand overbruggen? Anders zou ik het bedrijf even bellen... Ze hebben mij toen goed geadviseerd en vertelde ook over een nog sterkere camera...

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:43

Een camera met een verdere reikwijdte is de horsecam/cowcam.
Je kan de onderdelen ook los kopen. Waar precies weet ik niet meer.
Ik ben er nog niet achter of je die antenneversterkers op de camera van Bascom kan aansluiten.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 15:46

In mijn zoektocht heb ik iemand over de horsecam gesproken en die was niet zo tevreden over het bereik... De camera die ik nu heb ik is er inderdaad een van Bascom en dat werkt perfect. Je kan de antenne's er los opzetten dus ik denk dat zo'n versterker er wel op kan... Ik heb deze camera http://www.bewakingscamera.nl/camera-voor-in-de-paardenstal nu zo'n 2 weken aanstaan en het werkt perfect!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:51

Die je nu hebt had ik ook, werkte super! Super scherp beeld, we zaten een week vantevoren meer op dat beeldscherm te kijken dan naar de tv :D

Mijn box was alleen erg groot (merriebox van 2 boxen gemaakt) dus op een bepaald punt was ze zo goed als buiten beeld. Als je niet de hele stal kunt overzien, dan raad ik je aan een tweede camera er op aan te sluiten, scheelt heel wat nerveuze momenten en runs naar de stal als je om de uitgerekende datum zit! :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:00

EstherBakker schreef:
We hebben hier ook geïsoleerde muren.... Elro werkt inderdaad niet... Deze camera werkt perfect.. maar moet je een grote afstand overbruggen? Anders zou ik het bedrijf even bellen... Ze hebben mij toen goed geadviseerd en vertelde ook over een nog sterkere camera...

Afstand is ongeveer krap 40 meter.
Die horse cam is me te duur, vooral omdat mijn eerste Elro eigenlijk perfect werkte, en dat voor 35 euro.
Ook al zou ik de horse cam voor groothandelsprijs kunnen verkrijgen via familie.
En we hebben de BA erbij.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 11:13

tienus63 schreef:
EstherBakker schreef:

Afstand is ongeveer krap 40 meter.
Die horse cam is me te duur, vooral omdat mijn eerste Elro eigenlijk perfect werkte, en dat voor 35 euro.
Ook al zou ik de horse cam voor groothandelsprijs kunnen verkrijgen via familie.
En we hebben de BA erbij.

Oke! Ja die horsecam is idd ook nog erg duur. Ik kan alleen maar zeggen dat de camera die ik hier nu heb perfect werkt en meer dan 40 meter haalt haha. Maar is er een veulen op komst?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:23

Veulen wordt rond 11-13 maart verwacht.
Heb jij de camera op een tv aangesloten of ander schermpje? Volgens mij is de basisset zonder beeldscherm(pje) of niet.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:05

De horsecam kan dan ook 800 meter hè, dat ga je met die bascom camera nooit redden...
Ik heb m'n camera op de tv zitten. Maar zo een draadloos ding lijkt me ook wel makkelijk.
Ik lag vaak om 9 uur al op bed, paarden kijken :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:10

Dan kan ik bij de buren gaan kijken ;)
Camera's zijn inderdaad goed voor je nachtrust :\

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 12:33

tienus63 schreef:
Veulen wordt rond 11-13 maart verwacht.
Heb jij de camera op een tv aangesloten of ander schermpje? Volgens mij is de basisset zonder beeldscherm(pje) of niet.

Oh dat is al snel! Ja inderdaad. Ik sluit hem op mijn televisie aan. Maar je kan er ook zo'n klein monitortje bij bestellen heb ik gezien.....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:12

Toch zojuist maar één besteld, mijn moeder had nog een TFT scherm over waarop ie kan worden aangesloten. Scheelt weer in de kosten.
En in de stress dat het beeld niet goed zichtbaar is.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 15:28

Haha toch blijf ik vol spanning naar de beelden kijken :P

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:41

EstherBakker schreef:
Ik hoop dat iemand mij helpen met het volgende: Mijn merrie verwacht een veulen en ik zou haar het liefst continu in de gaten willen houden op het moment dat het spannend wordt :) Ik zou daarom graag een camera willen gebruiken, en deze moet draadloos zijn.... De stal is zo'n 100 meter van mijn slaapkamer. Heeft iemand goede ervaringen met een camera / babyfoon voor zo'n toepassing? Alvast bedankt voor jullie hulp :j

Volgens mij zijn er speciale bevallingscameras, moet je even naar een ruitersportzaak gaan, die vlakbij ons verkoopt ze geloof ik wel.
Srry als ik wat warrig schrijf :P

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:02

Bij de Gamma hebben ze ipcamera's in de aanbieding voor 89,00. Er is ook een app voor om op je smartphone te kijken. Ik heb hem aangesloten, werkt goed.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:07

Ik heb beeld!!! Was even stressen omdat onze tv, nog met bult :) en tft scherm van mijn moeder niet de juiste aansluiting voor de ontvanger had.
Maar na even gestunteld en zelfs nagedacht te hebben over de aanschaf van een moderne tv, blijkt dat niet nodig te zijn. Simpel verloop van de RCA stekker naar scart aansluiting en we hebben beeld om een oud draagbaar tv'tje!
Ik vond het toch even een aanschaf, maar een dood veulen kost meer.
Ben er hartstikke blij mee!

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 15:09

tienus63 schreef:
Ik heb beeld!!! Was even stressen omdat onze tv, nog met bult :) en tft scherm van mijn moeder niet de juiste aansluiting voor de ontvanger had.
Maar na even gestunteld en zelfs nagedacht te hebben over de aanschaf van een moderne tv, blijkt dat niet nodig te zijn. Simpel verloop van de RCA stekker naar scart aansluiting en we hebben beeld om een oud draagbaar tv'tje!
Ik vond het toch even een aanschaf, maar een dood veulen kost meer.
Ben er hartstikke blij mee!

Haha, dat is goed nieuws! Bij mij zit die gewoon met die gele en rode stekkertjes in de tv, dat werkt perfect!

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 15:11

toptoys schreef:
Bij de Gamma hebben ze ipcamera's in de aanbieding voor 89,00. Er is ook een app voor om op je smartphone te kijken. Ik heb hem aangesloten, werkt goed.

Oja, dat lijkt me niet verkeerd! Ik kon helaas geen kabel trekken... opzich moet het met deze camera en een extra kastje ook mogelijk zijn. Zal het eens navragen...

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 02:05

Wij hebben een loods met stalen spanten, dat verstoort het signaal naar de router erg. Buiten kom ik wel veel verder qua bereik. Ik heb geen idee of er " routerversterkers" bestaan?

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 16:36

Ik heb ook stalen spanten... ik heb vaker gehoord dat zo'n camera die je op je router aansluit zwakker is... die van mij gaat gewoon op de tv en dat werkt perfect.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:42

Vandaag heb ik een switcher en een accespoint op stal gemaakt, dus nu gewoon draadloos internet op stal.
Het enige wat niet lukt is de camera via een app op mijn iPhone en iPad openen buiten mijn eigen netwerk. Op de een of andere manier pakt hij het ipadres niet......