Info over goede opfokstallen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Info over goede opfokstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:45

Kijk ook even hoe ze in de wintermaanden opgehokt worden...van eentje ben ik niet zo gecharmeerd...in zo een geval in de zomer wel daar en lekker buiten, maar in de winter naar huis..ken meer mensen die hun jonkies in de winter naar huis halen..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:47

ja daarom wil ik het ook graag weten, ik wil m n beesten gewoon in de winter buiten en dan niet in een klein modderig paddockje maar gewoon op de wei :o (of idd een grooote schone, droge paddock maar liever wei)
eiffel opfok lijkt me nogsteeds het beste maar ja.. ook eeerrrgggg ver en wil toch graag wel vaker gaan kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:50

Ga nu kijken en beoordeel, kijk met hoeveel ze in 1 hok staan, beoordeel het kuilgras, kijk hoe ze opgestrooid worden, kijk of ze naar buiten mogen en gaan in de winter bij goede dagen...kijk of er paarden tussen zitten die niet met het kuil overweg kunnen en of daar wat voor wordt geregeld. Allemaal dingen die belangrijk zijn..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:52

ja dat weet ik... weet wel waar ik op moet letten :Y)
heb m n hengsten in de ideale opfok staan, zoiets zoek ik ook evt. voor een merrie, anders blijft die aan huis staan.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:59

In de winter staan ze als het even toelaat heel de dag buiten en 's nachts binnen. Ze hebben een heel groot stuk, dit was wei, maar nu na de enorme regen staat er geen gras meer, zodra de wei het toelaat gaan ze de wei op. Nu de bodem hard en ongelijk is, komen ze niet van stal. Ik lees dat jullie hier moeite mee hebben, maar heb zelf al 2 x een paard kunnen in laten inslapen wegens gebroken hoefbenen, dus ik vind het prima dat ze op stal blijven. Ik vind het echt een top opfok, en mijn dierenarts brengt zijn eigen veulens er ook naartoe, waarschijnlijk is dit ook jou dierenarts essiesilly.....

Yvonne1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:12

Onze hengst staat ook bij Muilwijkhorses, zeer vriendelijke mensen met het hart op de goede plek. Veulens zien er allemaal top uit (ok vies van de modder en beatle vacht) en ruimte om naar buiten te gaan is er ook.
En als je vragen hebt staan ze altijd voor je klaar.
Wij hopen dat onze G-Jazz daar flink groeit en wij gaan gewoon lekker elke 2 weken even kijken ;-)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:17

Mijn merrie staat in de Eiffel en ik kom er 1x per maand. Altijd keurig droge en schone inloop stal, kwalitatief goed ruwvoer en grote stukken weiland. Om de hooibakken etc. is het wel wat blubberig, maar de rest van het land ziet er netjes uit.
Ook ontvang ik regelmatig foto's.