Regumate is officeel voor varkens. misschien dat de VA daarom niet heeft voorgesteld.
besita
Geplaatst: 18-05-11 12:08
die supplementen geven alleen plek in je geldbeugel ...want zelfs als ze helpen dan is het alleen om drachtig te worden ..en dat probleem heeft je merrie dus niet .. Er is maar één ding wat helpt ..de dag na insiminatie beginnen Regumate geven ..of vanaf dag 18 als ze dan drachtig is gescand ( deze optie lijkt me de beste daar je merrie bij de eerste scan wel drachtig is ) de eerste zou beter werken als je merrie eerder problemen heeft met innestelen van het embryo . gewoon een fles Regumate vragen aan je DA ..er zijn er altijd die "ja maar ..." of "liever niet" zeggen maar uiteindelijk is het niets anders dan een lichaamseigen hormoon toedienen die je merrie misschien zelf niet aanmaakt
Lante
Geplaatst: 18-05-11 12:10
Mijn merrie werd alleen drachtig als we haar spoelden voor het insemineren en dan nog een keer na het insemineren. Zeer ongebruikelijk, maar dan was ze wel altijd meteen dragend, terwijl als we maar één keer spoelden voor of na het insemineren, het nooit lukte. Was destijds een tip van een oud hengstenboertje hier uit de buurt toen ik de eerste keer aan het einde van het dekseizoen met mijn handen in het haar zat.
besita
Geplaatst: 18-05-11 12:16
maar haar merrie wordt wel drachtig dus dan is spoelen overbodig ..ze heeft alleen problemen met vruchtje vasthouden ..
besita
Geplaatst: 18-05-11 12:19
" Probleemmerries Niet alle merries worden onmiddellijk en even makkelijk drachtig. Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn, zoals een onregelmatige cyclus, een baarmoederontsteking en een slecht sluitende schede. Soms is het erg moeilijk om een oorzaak aan te wijzen en wordt de merrie het jaar daarop heel vlot drachtig.
Aanvullend progesteron hormoon Tijdens de eerste 120 dagen van de dracht wordt progesteron geproduceerd door het gele lichaam (corpus luteum) op de eierstok (ovarium). Dit hormoon is nodig om de dracht in stand te houden. Vanaf dag 50-70 van de dracht vindt er al een meetbare progesteronproduktie plaats door de moederkoek (placenta). In de tweede helft van de dracht is de placenta de enige bron van progesteron. Indien u aanvullende progesteron-toediening overweegt tijdens de dracht, kan dit het beste vanaf dag drie tot vier na de eisprong (ovulatie) worden gegeven. Na dag 100 kan het door de placenta geproduceerde progesteron de dracht prima in stand houden. Dus vanaf dat moment is extra toediening van progesteron zinloos. Vanaf dag 80 kan de toediening van progesteron per dag gehalveerd worden en twee weken later kunt u er helemaal mee stoppen. Het is belangrijk te beseffen dat bij tien procent van de paarden die progesteron krijgen bijgevoerd, het gele lichaam stopt met het vormen van progesteron. Deze paarden zijn dus voor de instandhouding van de dracht helemaal afhankelijk van het progesteron dat ze toegediend krijgen. Dat betekent dat tot dag 80 van de dracht geen dag mag worden overgeslagen met het verstrekken van progesteron. Voor paarden is alternogest (Regumate) het enige progestativum waarvan bewezen is dat het biologisch actief is. Dit produkt is officieel geregistreerd voor paarden.
Op de verpakkingen die ik heb gezien staat toch echt varkens. maar op stage gebruikte we het ook voor een paard en daar moest het tot 4 of 6 weken van de uitgerekende datum gevoerd worden. anders brak de merrie de dracht alsnog af.
Marloes_R
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-11 18:51
Allemaal weer bedankt voor de tips!
Ik heb maandag mijn da gebeld. Helaas is hij een erg druk bezet man, en de assistente zou hem laten terugbellen. Ik heb gezegd dat ik morgen vrij ben dus ik hoop dat hij dan komt. Anders bel ik morgen nog eens.
Ik ga zeker overleggen over regumate. En de baarmoeder nakijken wil ik ook erg graag laten doen.
Hopelijk weet ik morgen meer!
Marloes_R
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-11 17:00
De da is geweest en ik heb groen licht!
Ze is net hengstig geweest, dus het zal nog zo'n 2 weekjes duren. Maar dat maakt niet uit. En dan zo weinig mogelijk dekken en 2 dagen na de laatste dek krijgt ze antibiotica in de baarmoeder. Is ze met 3 weken drachtig, dan beginnen we met Regumate.