Dorien, 1 mei uitgeteld, nog geen uier........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bucephalus

Re: Dorien, 1 mei uitgeteld, nog geen uier........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:54

Hmm, ziet er al echt uit alsof het veulen niet lang meer op zich laat wachten. Go Dorrie, Go!

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:57

Hadden wij ook een merrie van ons had geen volle uier of hars e.d.
Mijn oma had bij alle paarden gekeken en er was niets aan de hand.
Ik kwam een halfuur later en ik zag de beentjes al!
Snel iedereen geroepen en kreeg een prachtig hengstveulen! :D

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 15:35

Haha, misschien helpt de aansporing Buc. maar de vorige keren kreeg ze toch echt heel veel meer uier! Toen was de scheiding tussen de rechter- en linkeruierhelft niet meer zichtbaar. Dus volgens mij duurt het nog even voordat we een snuitje gaan zien. Ik gok op dit weekend of begin volgende week.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:39

BusyMissy schreef:
Haha, misschien helpt de aansporing Buc. maar de vorige keren kreeg ze toch echt heel veel meer uier! Toen was de scheiding tussen de rechter- en linkeruierhelft niet meer zichtbaar. Dus volgens mij duurt het nog even voordat we een snuitje gaan zien. Ik gok op dit weekend of begin volgende week.

Ja, dat herinner ik me nog, maar het wordt nu een hengstje, dan is het vast anders :+

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 15:51

ja, maar die blijven ook langer zitten zeggen ze......... :j

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:03

Haahahahaha! :-)

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:19

Nou niet bij mijn merrie...

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 20:37

Tja, uitzonderingen bevestigen de regel??? Volgens mij vinden die merries het heerlijk om ons te foppen en te plagen. Als wij wat verwachten (of hopen) maken zij er gewoon hun eigen scenario van!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:06

ik wacht ook nog steeds :(

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 13:24

Vannacht 2 keer alarm gehad, dus om 3 uur uit bed en naar de wei en om half 5 weer. Pfff... dat voelde ik vanochtend wel even. De eerste keer lag madam heerlijk met de kudde te slapen en de tweede keer nam ze een uitgebreid zandbad. maar dus geen veulen... Toen ik thuis kwam waren de vogels al op, ben toch nog maar even lekker terug gekropen in bed. Heb het birth-alarm er nu voor het eerst overdag opgelaten.
Alles begint nu toch echt op haar vorige bevallingen te lijken. Toen ging ze in de laatste week van de dracht ook steeds even plat liggen met (vals) alarm tot gevolg.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:33

Ik ben heel erg benieuwd :) Ik volg je topic eventjes. Mams is vast nog niet klaar met de afwerking,zul je straks zien wat voor mooi veulen het is :D

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:36

jeetje wat spannend nog steeds niks! Hoop dat snel mag gebeuren nu!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 16:05

Vannacht was het lekker rustig, geen alarmbellen dus weer lekker geslapen. Kunnen we er weer even tegenaan. Merrie zondert zich sinds gistermiddag af van de rest van de kudde en wordt steeds weggejaagd
door de alpha-merrie (die normaal haar beste maatje is, dan grazen ze neus aan neus) dus er is weer iets aan het veranderen......

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 23:48

Tot nu toe alleen alarm omdat ze heerlijk ligt te rollen in het zand (ongelooflijk dat dat nog lekker voelt met die buik). Verder geen enkele verandering zichtbaar. We wachten gewoon weer verder!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 15:36

Vannacht geholpen bij de bevalling van de merrie van mijn vriendin. Deze was 5 mei uitgeteld.
Prachtig groot appaloosa merrie veulen. Ze belde mij om 12.34 dat het BA afging en ze al pootjes zag.
Ik was er 4 minuten later, hoofdje en 1 been waren al geboren, tweede pootje lag een stuk terug.
Even een handje geholpen en een paar tellen later floepte het veulen eruit. Het stond binnen een half uur, dronk een kwartier later al zelf en rende daarna al vrolijk de loopstal in en uit. Placenta volgde ook direct.
Darmpek kwam mooi af, echt een modelbevalling! Ik teken ervoor dat wij ook zoiets moois krijgen!
Maar vanochtend nog steeds geen veranderingen, alles is al ongeveer een hele week hetzelfde.
We zijn nog steeds geduldig, moet wel een heel mooi veulen worden nu er zoveel aandacht wordt besteed
aan de afronding........... :9

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 13:54

Vannacht weer een veulen geboren maar nu bij de buren, deze was 3 mei uitgeteld en ik lees net dat vrouwke intussen ook een hengstveulen heeft. Gefeliciteerd! Nu wij nog..........

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:59

Woow schiet dus niet op zeg, jeetje ze laat lang wachten!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 08:40

Uier was gisteravond weer minimaal vergeleken bij de rest van de week. Ik ga haar morgenavond op een apart stukje wei zetten met een andere merrie uit de groep. wellicht heeft ze toch meer rust nodig.
Ach ja, ik ga van alles verzinnen nu, maar in de natuur bevallen ze ook in de kudde dus eigenlijk zou het niet uit moeten maken. Twee jaar terug is ze ook in de groep bevallen, alleen liepen er toen alleen maar merries rond. Nu lopen er ook 2 ruinen bij.

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:56

Ik hoop voor je dat je niet lang meer hoeft te wachten, maar het komt vanzelf een keer :j Mijn Valdezje was destijds dik 3 weken te laat. Nog even geduld en succes. Ik ben erg benieuwd.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:59

wat is het toch met die veulentjes ze willen allemaal niet kommen op tijd :) :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 13:37

Er is nu in ieder geval verandering al wordt ik er niet blij van. Dorrie was vanochtend erg down, wilde niet naar de wei, bleef gewoon op het zandgedeelte staan. Toen ze uiteindelijk ging lopen kreeg ze met moeite
haar achterbenen mee, alles zit zo los, ze loopt echt onregelmatig nu. Aan haar koppie is te zien dat ze het echt helemaal zat is, ze ziet er gewoon zielig uit. Hoop voor haar dat het een beetje op gaat schieten.
Uier was weer voller vanochtend, maar volgens mij heeft ze heel de nacht stil gestaan en dan vult het altijd wat meer. Ze toont echt lusteloos. Ze heeft echter geen koorts en net tussen de middag stond ze toch maar wat gras te knabbelen dus misschien heeft ze nu toch weeën (daar zie je bij haar verder niks van), we zullen het vanzelf merken de komende dagen. Ze gaat nooit kegelen dus dat seintje krijgen we ook niet. Ben benieuwd, begint een klein beetje spannend te worden hier.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:32

Hopelijk komt het dan nu toch eindelijk. Ben een stille meelezer in dit topic, maar wil nu toch even reageren :P.
Mijn merrie liep de laatste dagen ook echt onregelmatig, maakte me al zorgen over bekkeninstabiliteit etc. Gelukkig is dat na de geboorte snel weg getrokken. Echt kreupelen deed ze een dag voor de geboorte. Toen zakte ze ook constant door haar heupen heen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 23:07

Nou ben benieuwd, als het gelijk is als bij jouw merrie weten we morgen dus meer.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 14:25

Vannacht ging het alarm af. Ik had haar met een andere merrie apart gezet uit de groep. Dit gaf haar zoveel rust dat ze heerlijk lag te slapen. Hopelijk geeft deze rust de laatste prikkel dat het veulen mag komen. Ze was vanochtend (door de goed nachtrust??) ook weer een stukje fitter dan gisteren.
Dus nog geen veulen, maar wel weer een positieve ontwikkeling.
Vanavond komt mijn dochter thuis (het is haar Valdezje) dus het zou heel leuk zijn als ze de geboorte van haar veulen mee kan maken. Misschien heeft Dorrie daar wel op gewacht?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:28

Hopelijk komt het snel een keer, zo lang overdragen is toch ook wat

Wie weet heeft ze wel gewacht op je dochter..Zou wel heel bijzonder zijn :)