Kan ze bevallen in de wei? Update veulen geboren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeevtb

Re: Kan ze bevallen in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:25

nogmaals wat een super nare situatie..... ik vind het vooral gewoon echt zielig voor die merrie dat ze straks of met een heeeele dikke buik om met een heel jong kindje zo'n lange reis moet maken. (bedoel hier NIET mee dat ze daarom maar tot het wel kan bij jou zouden moeten blijven.)
vraag me wel af waarom dit soort mensen dieren willen hebben als ze er 0,0 rekening mee willen houden als een paardje hulp nodig heeft en dat er dingen af en toe niet kunnen.

maar goed.
heel veel succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:39

Nou ja ik hoop dat ze ze wél komen ophalen,heb tot nu toe nog niets gehoord.
En ze zouden a.s. vrijdag of zaterdag opgehaald worden.Dus dat is ook nog afwachten.
Onverantwoord om met deze 2 diertjes zo'n verre reis te maken,vooral voor de drachtige merrie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 12:14

OMG er ligt een veulentje in de wei! het lag in de sloot,mensen hebben het eruit gehaald.
Ik ga er nu als een speer heen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 13:05

Het is een zwart bont hengstje en hij is super klein.
Afbeelding
Afbeelding

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:07

Zo, dat is 1 zorg minder! Wat een ukkie, echt heel leuk!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 13:11

Nou ja voor mij een zorg erbij,het veulen kan zo weer in de sloot belanden!
Ik heb de eigenaar ook aan de tel. gehad en hij beloofde [let op] Ja voor Pinksteren kom ik ze halen!
Ik zeg NEE zeker niet,je zou ze vóór 31mei ophalen en dan moeten ze ook weg zijn.Per 31mei komt er hier een paardje bij.Hij zou zijn best doen zei die,vroeg niet eens hoe of wat het veulen is en of het met de merrie goed gaat.Niet eens of er nog een D.A. bij moet komen,belachelijk.Als hij ze niet ophaald vóór 31mei bel ik de DB dat ze beide hier gedumpt zijn,dan mag de DB ze komen ophalen.Ik wil niet dat er ongelukken gebeuren hier,mijn weiland is ongeschikt voor shetjes en veulens.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:13

Jemig zeg wat een verhaal.

Fijn dat mensen het veulen uit de sloot hebben gehaald. Staat er trouwens mooi droog en fit bij dus dat is een zorg minder iig. Staat zo te zien wel wat week achter maar goed dat is geen ramp.

Hoop voor jou dat ze de pony ophalen met veulen maar voor de pony hoop ik niet dat ze nu een rit moet maken met een veulen van een paar dagen helemaal naar Frankrijk. Het arme dier.

TS: nog ff een toevoeging. Heb je ook een nageboorte gevonden in de weide? Deze moet er namelijk wel helemaal af zijn anders moet de DA komen want dan heb je straks een zieke merrie met een baarmoederontsteking in de weide lopen.

Wat een drama zeg dat het zo moet. Hoop voor je dat het veulen veilig bij mama blijft en snel wordt opgehaald.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 13:25

Ik heb wel gekeken of de na geboorte ergens lag,maar niets gevonden.Ik zal straks eens in de sloot kijken of die daar miss. ligt.Ik vermoed dat ze vlak langs de sloot bevallen is en dat daarom het veulen in de sloot lag?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 13:42

Hier nog een foto.
Afbeelding

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:48

Jeetje zeg wat een verhaal.
Het is wel een heel mooi veulentje!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:52

nou dierenbescherming zet de moeder met veulen dan maar bij mij
dan beslist de db ermaar over wat een zieke vent zeg grr

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:58

Ik blijf dit even volgen, wat een raar verhaal zeg...ken je niemand waar ze tijdelijk naartoe kunnen? Of bel anders direct de DB, dan weten ze vast van het verhaal?

LEKKERGEK

Re: Kan ze bevallen in de wei? Update veulen geboren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:07

Nou, dit is zeker een raar verhaal.
Ik hoop dat moeder en veulen goed terrecht komen..
En inderdaad misschien alvast de DB bellen om ze het verhaal te vertellen, dat ze alvast op de hoogte zijn..

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:41

Jeetje wat een verhaal :oo

Arme pony's en veulentje.

Ook rot voor jou want je zomaar opgezadeld met iets waar je niet voor kiest :(:)
In plaats van dat je trots kunt zijn op een superleuk veulentje, heb je er in principe alleen maar last van.
Zielig voor de pony's.

Ik hoop dat die man ze niet zomaar meeneemt naar Frankrijk. Of kan dat wel met zo'n jong veulentje?

Pff lastige situatie.

sterkte ermee Y;(

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:59

je zou ook de AID kunnen bellen, die doen vaak ook wel veel aan dit soort situaties.
gelukkig is het veulen gezond! en nu inderdaad hopen dat hij niet weer in de sloot beland. misschien rood wit geblokt lint aan de draad knopen, dat vinden ze vaak spannend(er) en blijven er dus een beetje bij uit de buurt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 15:03

Nou ik betwijfel óf hij ze wel komt ophalen voor 31 mei.Ik denk het niet hoor,nou dan is hij ze mooi kwijt.Dan overleg ik met de DB wel of ik ze kan herplaatsen tegen een vergoeding voor de stichting.
Hij is wel heel erg schattig,dat zeker wel,ik heb hem ook geaaid.De moeder is ook heel beschermend voor het veulentje.Ik ga er straks rond 4uur weer heen.Ga moeder extra voer geven zoals lekkere muesly,heeft ze wel verdiend.Ze heeft dit veulen in haar eentje op de wereld gezet!

Ik denk en hoop niet dat het veulen in de sloot beland,ik denk echt dat hij tijdens de bevalling erin is gevallen.Geboren in de sloot,zoiets.Hij heeft ook nog geen naam,dus ik noem hem effe NoName.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:18

pff wat een verhaal. Wel een leuk veulen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 15:52

Veulen is idd. best leuk en mooi.
Afbeelding
Maar normaal gesproken moet er toch een D.A. komen kijken?of alles wel goed is met moeder en kind?
Afbeelding

hetismij_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:59

jeetje wat een toestand zeg

petje af dat je dit doet !

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:06

Wat een raar verhaal zeg.. Ik denk dat voor deze dieren het beste is dat ze naar de DB gaan. Een merrie drachtig willen vervoeren naar Frankrijk en ze gewoon bij jou neerzetten en er niet naar omkijken.. Wat zijn er toch rare mensen op de wereld.
Succes ermee! Zolang de merrie geen verhoging krijgt zal het denk ik wel goed zijn. Persoonlijk zou ik een DA er naar laten kijken, maar jah, als die man de kosten niet betaald.. Dan is het natuurlijk erg lastig.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:08

Zal inderdaad wel even een DA bij moeten komen ook voor de veulenprik die ze nodig hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:09

Ik zou ook even een dierenarts laten komen.
Je kunt ze nou eenmaal niet zonder een goede checkup laten staan. Zoveel kost dat nou ook weer niet en misschien kun je hem de kosten in rekening brengen? De kleine heeft toch ook z'n veulenprikje nodig?

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:16

Hier hoeft geen DA bij te komen hoor. :)

Moeder en kind zien er prima uit en als de kleine goed drinkt hoef je je geen zorgen te maken.
Veulenprikje is ook allang achterhaald, is antibiotica en vitaminen ,maar hij krijgt het allerbelangrijkste van de merrie.......biest en melk.
Alleen als je niet zeker weet de nageboorte nog even zien te vinden zodat je weet dat die er uit is, zo niet dan zal de merrie in eerste instantie lusteloos worden en koorts krijgen.
Uiteraard is dan de DA wel nodig. Maar wat ik zo op de foto zie gaat het prima.

Leuk veulentje en mama hoor, jammer dat mensen zo met hun dieren omgaan.
Die man zou ze van mij niet eens meer meekrijgen, die is echt geen dieren waard.

In geval van echte uiterste nood heb ik eventueel wel plaats voor die 2 maar ik woon wel in Zeeland dus dat is ook nogal een eindje rijden voor hun he.

Succes er mee hoor . :)
Laatst bijgewerkt door Twinklestar op 25-05-11 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:18

pff net even je topic doorgelezen wat een raar vehaal van die man zeg, zoals ik het nu lees denk ik indd ook niet dat hij ze wel voor 31 mei komt ophalen pff wat raar.
wel een knap veulentje!

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:22

een raar verhaal hoor!
gelukkig zien moeder en zoon er gezond en blij uit.
In mijn ogen hoeft er geen DA bij te komen als de nageboorte er helemaal af is gekomen,
het veulen goed drinkt en moeder en kind geen koorts krijgen.
Geniet maar lekker van zo'n guppie, het is toch wel leuk om er zo één in de wei te hebben.