Jaarling zelfde als veulen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:35

Naranga schreef:
Hoe lang heb je hem dan al? Een jaarling groeit nog flink, dat valt wel op.

Aan de tanden is heel simpel te zien of het nog een jong paard is, met 1-2 jaar heeft ie nog een melkgebit, dat zie je zo (en de da dus ook). Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit diertje al eventjes geen melkgebit meer heeft. Maar goed, ik kan me vergissen, alle foto's zijn maar half of ver weg of een rare hoek, dus is niet goed te beoordelen, zeker met zo'n piekerige vacht

http://img21.imageshack.us/img21/4352/dsc0387i.jpg

Hier zie je wel zijn tanden.. Geen idee of de foto duidelijk genoeg is? (aangezien ik ook het verschil niet ken tussen een melkgebit bij een paard en een normaal gebit)

Zazoe_

Re: Jaarling zelfde als veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 20:44

Grotere versie;
Afbeelding

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:47

Van een afstandje kan ik niets concreets over de leeftijd zeggen, maar dit zijn nog wel tanden van een jong paard, maar 1 jaar is ie niet meer denk ik, maar eigenlijk is dat zo erg lastig te zien, kan de hoektanden en de ondertanden niet goed zien.
Vraag gewoon je DA eens te kijken :)

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 20:50

Ja, zal idd beter zijn om gewoon de DA te raadplegen.. :)

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:42

is duidelijk nog een melkgebit!
zie ook geen tekenen van wisselen.
Ik kan zijn kiezen niet zien maar ik zou hem zo een jaar of 1,5
geven en zeker geen 2,5! :)

Leuk dier! ben benieuwd hoe hij er over 2 jaar uitziet!

veel plezier met je pony

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:48

Het is in ieder geval niet hetzelfde paard als op de foto. De bles is overduidelijk. Een bles of kol bij een veulen krimpt juist in verhouding als hij groeit. Bij die van jou zou hij gegroeid zijn. Tevens is het veulen bruin en de 2 jarige op jouw foto's een vos.

devil2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:53

De foto's komen absoluut niet overeen, een bles is namelijk onveranderlijk. De foto's van het veulen lijken op een kwpn'er/nrps'er. Kan dat niet van je enter zeggen, zou best kunnen dat het een kruising is met een haf.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:53

Dit is een ander paardje dan het veulentje op de foto. Ook is het volgens mij geen jaarling ik denk eerder een 2-jarige.
Het type is erg moeilijk te zien; ik denk wel wat zwaarder, maar het paardje is op de foto erg mager met ook nog eens een dikke berenvacht zodat het allemaal erg vertekend.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:58

Dit is natuurlijk niet hetzelfde paard dat ziet iedereen. Waarom is hij (ontzettend) mager? Op de foto van een paar maanden geleden ziet hij er nog goed uit maar nu? Ben ik nu de enige die er van schrikt? -O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:02

Amalarab schreef:
Dit is natuurlijk niet hetzelfde paard dat ziet iedereen. Waarom is hij (ontzettend) mager? Op de foto van een paar maanden geleden ziet hij er nog goed uit maar nu? Ben ik nu de enige die er van schrikt? -O-

niet de enigste.. ik vind hem er ook slechter uitzien, hele dikke vacht maar je ziet dat hij niet dik is.

overduidelijk niet het zelfde dier.

alleen die sokken al.. de ene links achter de andere rechts achter wit.. voorbenen klopt ook niet
bles ook niet. en type ect ook niet bepaald.

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:05

Ik dacht ook meteen das echt niet hetzelfde paard.
Zowiezo is het een heel ander type dan dat veulen op die foto en ook die bles is anders.
Normaal lijkt zo'n bles juist kleiner naarmate ze wat ouder worden maar bij die van jou zal die alleen maar groter worden. Nee dat het niet dezelfde is al op de foto kan je zeker van zijn.
Vind trouwens idd ook dat ie er niet zo goed uitziet maar als hij van die dikke vacht af zal zijn zal dat ook een ander zicht zijn.

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 22:11

Hij staat er idd mager bij! Stond ook op een wei met amper gras én kreeg niet de voedingsstoffen die hij nodig heeft! :n Nu staat hij sinds vandaag eindelijk op een grotere wei en krijgt hij de voedingstoffen die hij nodig heeft

edit: denk trouwens dat het ook wel aan de hoek waaruit de foto genomen is ligt, want in het echt heeft hij toch wel iets meer een 'buikje'

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 22:20

Even foto bijvoegen;
Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:44

het is dus niet hetzelfde beestje als van de veulen foto's
maar nu ik hem zo op de laatste foto zie schat ik hem ongeveer 2 a bijna 3.
volgens de tanden, tsja dat moet ik toch echt in levende lijven zien om er wat van te kunnen zeggen.

hetz is misschien wel verstandig om zn mest te laten onderzoeken.
zn vacht doet me nl aan een wormbesmetting denken!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:29

mag ik vragen waarom er zo'n lang stuk touw aan zn halster zit?
Ik kan me vorostellen dat je een stukje touw eraan doet om hem makkelijker te kunnen pakken, maar dit touw vind ik erg aan de lange kant ;)