Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eefiepeefie schreef:Oh en nog even een toevoeging: super bedankt voor al je advies! We hebben de zelfde ideeën een kwalitatief goede lusitano fokken is het belagrijke
Eefiepeefie schreef:De keuze voor een lusitano staat voorop dus het wordt zeker geen ander ras. We hebben nu contact met manja strick van linschoten van de hengt Hanoi(75%) uit Frankrijk hij is een zoon van nilo uit firme en heeft super papieren en een 8 voor het hoofd waar onze merrie een 5 had! Hij heeft prix St. Georges gelopen en ook springwedstrijden. Ik hou jullie op de hoogte. Ultramar wilden we oorspronkelijk kiezen als hengst maar bento heeft ons juist geadviseerd om te kiezen voor een paard met springkwaliteiten omdat onze merrie uit een lijn komt met veel sprinpaarden. Maar de punten zijn voor ons dus wel heel belangrijk waardoor er dus inderdaad veel zijn afgevallen! Ik hou jullie op de hoogteik vindultramar een fantastisch paard en er is grote kans dat ze in de toekomst nog een een veulen van hem krijgt! Nu houden we ons nog even aan ons doel want bento zo benadrukte.
Groetjes,
Eva
Citaat:Moderatoropmerking:Quote verwijderd.
Eefiepeefie schreef:Inderdaad een erg mooie hengst maar voor ons wel iets aan de kleine kant.. We zijn nu druk bezig om alles met Hanoi voor elkaar te krijgen, Manja is erg enthousiast en is alles aan het regelen in Frankrijk. We willen Urtiga volgend jaar in ieder geval niet laten dekken dus misschien het jaar daarop weer. We hadden met Piton de plannen ook onze cruzado merrie te laten insemineren(we hadden 4x sperma besteld voor het geval dat) maar dat ging dus niet door. Zij krijgt volgend jaar dus geen veulen. Heel leuk om allerlei hengsten voorbij te zien komen, wat een geweldig ras is het toch ook!
Eefiepeefie schreef:We gaan vandaag voor de 4e keer naar Utrecht. Ze is vorige week vrijdag hengstig gespoten en woensdag geweest voor controle. Het follikel was toen 2,5 cm en we hopen dat die vandaag rond de 3,5cm is. Afhankelijk van hoe snel het sperma er moet zijn rijden mijn ouders of vandaag of morgen naar Compiègne, het sperma kan niet in het weekend (vrij/za/zo) verstuurd worden en natuurlijk is ze precies in het weekend hengstigBeetje balen maargoed. Ze blijft dus vannacht slapen in Utrecht. Heel spannend allemaal, het lukt vast niet gelijk in 1 keer maar dat zou wel heel leuk zijn