mmmm, de dekdatum weet je natuurlijk niet precies omdat ze uit de opvang komt?
Suusje1972
Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-11 16:07
Klopt ja. Ze is maar 3 weken bij de opvang geweest (met hengst en laatste veulen die samen verder geplaatst zijn) en toen meteen doorgegaan naar mij toe.
We gaan/gingen uit van het volgende: 5 april vorig veulen geboren (weten we), de week erna veulenhengstigheid dus waarschijnlijk gedekt (rond 15e) en dan gemiddeld 12 maanden en 3 weken verder. Dan zit je dus op 1e week mei. Nou daar zijn we al voorbij...
marquez1
Geplaatst: 19-05-11 16:41
mja dan is het inderdaad koffiedik kijken, nouja het zal er vanzelf een keer uitkomen
Sorry mensen, even een paar daagjes weg geweest en bij terugkomst (gelukkig) nog geen veulentje. Ik heb haar vorige week wel oplaten voelen en er zit er zeker eentje in! Op den duur begin je toch te twijfelen... Helemaal na foto's van oudere ezels met uitgezakte buikspieren die er net zo drachtig uitzen als Colette, ha ha.
Tja, hét grote nadeel als je niet weet wanneer ze gedekt zijn hè. Nou ja, in ieder geval niet in de veulenhengstigheid, da's een ding dat zeker is nu... Hij/zij moet wel heeeeeeeeel knap worden!
Tjee, ik wist niet dat een ezel zo lang draagt, dan weet ik nu helemaal zeker dat het (overleden) veulen van de buren te vroeg was. Spannend hoor, bij die van jou nog niets...
Nou gemiddeld duurt een drachtigheid biij een ezel 1 jaar en 3 weken maar alles tussen 10 en 13 maanden komt voor.
Maar ja, wij weten niet wanneer ze gedekt is dus het blijft elke ochtend weer spannend als je bij de stal komt. En elke avond de camera aan op de Ipad naast de tv, al 2 maanden...