vanaf welke leeftijd kan het veulen enkele uurtjes zonder ..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 23:52

ponyparadijs schreef:
Rust roest hoor!
Zwangere vrouwen zijn toch ook niet ziek?

.

Ik weet niet of jij kinderen hebt, maar sommige vrouwen hebben geen fijne zwangerschap hoor. Niet iedere vrouw rolt zo makkelijk en zonder blijvende gevolgen door een zwangerschap en aansluitende bevalling...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 08:08

nou, de bevalling is zeer goed gegaan ,alleen erna dachten we dat het even niet goed was maar dat was du niks(na weeen heel normaal).ik heb ook besloten omdat het veulen later is geboren dan we verwachten zo wie zo de merrie niet mee te nemen,zo gou het veulen er af is ga ik met haar aan deslag weer dus ze heeft een mnd of 5 zeker rust,zo heb ik het de vorige keer ook gedaan.enkel wat gewandeld met die 2.brdankt voor e reacties.en ik ben zeker niet iemanddie de merrie meteen weer wilt belasten,ze hebben hier zo wiezo een vrij rustig en relax leven.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:52

ponyparadijs schreef:
Ik vindt de reacties van het niet kunnen rijden op een drachtige dan wel zogende merrie nogal kort door de bocht.
Mijn merrie heeft tot 3 dagen voor de bevalling 'gewoon' gereden. En na de bevalling zijn we ook weer op dag 2 begonnen. Veulen toen ook heel klein moment al gescheiden van zijn moeder.
Eerst alleen om te zadelen. Daarna ook met poetsen (wat we dan allemaal voor de box deden) en na 2 maand ook met rijden al op stal gelaten. Met 4 maanden gingen we weer voor het eerst op wedstrijd. Dus toen ook pas meerdere uurtjes weg. Maar geen 6-7 uurtjes hoor! Dat is wel erg lang.

Nou moet ik zeggen dat ze bij een paardenmelkerij ook 6-8 uur bij de moeder weg zijn. Die veulens worden er ook niet slechter van!

Maar dat is pas vanaf 6 weken én ze staan met een hele club veulens. Zoals zij dat zelf noemde 'de veulencreche'.

TS
mocht eerder spenen in het belang van de merrie zijn, dan is de keuze natuurlijk vlug gemaakt. Maar zolang merrie en veulen het samen goed hebben, vind ik het niet nodig om ze al op zeer jonge leeftijd uit elkaar te halen.