IP camera ipv waken/birthalarm??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 21:18

Hoeveel was je nou kwijt daarvoor?
Ik heb 50MB upload per dag, red ik dat met die cam?
Normaal gesproken stuurt deze alleen weg, maar denk dat je via UStream wel wat binnenhaalt.

jjessica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:18

Ik lees even mee, had precies hetzelfde idee! Kennis van mij was totaal niet te spreken over haar birthalarm, dus dit lijkt me een betere optie!

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:20

Als het alleen voor bij huis is, kan je ook nog zo'n babyfoon camera nemen, maar de afstand kan dan niet te groot zijn.
Die dongel kostte toen ( 2 jr geleden) 19,95 p/m. Geen idee hoeveel MB er door ging? Ik had die alleen s'avonds/ s'nachts aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: IP camera ipv waken/birthalarm??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:22

Toptoys, per maand, maar wel met een abonnement waar je minimaal een half jaar aan vast zit. Dus eigenlijk kun je wel stellen dat dat gewoon 120 euro kostte. Dat is ook de reden waarom ik het nooit eerder heb gedaan. Nu hebben ze op stal eindelijk fatsoenlijk internet, dus nu gaat er wel een cam komen.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:26

Ik had een jaar abonnement, maar die had ik toen al. Niet speciaal voor het waken ;) Dit kwam zo , omdat ik toen 2 merrie's te gelijk had uit gerekend.
Normaal heb ik gewoon die ip cam hangen :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:43

Dus als je die speciaal moet aanschaffen voor dit is het wel een dure oplossing.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:46

Tuurlijk!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:52

Ik heb een Elro bewakingscamera bij de Makro gekocht, het is een draadloze IpCamera.
Enige nadeel is dat je niet iedereen mee kan laten kijken want dan wordt hij erg traag maar ik heb hem gewoon voor eigen gebruik en soms geef ik de link aan vriendinnen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 21:57

Letsdunit schreef:
Ik heb een Elro bewakingscamera bij de Makro gekocht, het is een draadloze IpCamera.
Enige nadeel is dat je niet iedereen mee kan laten kijken want dan wordt hij erg traag maar ik heb hem gewoon voor eigen gebruik en soms geef ik de link aan vriendinnen.

Wat kostte die en welke model heb je?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 01:59

Neonlight schreef:
Ik heb het geluk dat ik nog een oud laptoppie heb, ideaal dus.

Op Marestare staat wel dat je laptop in ieder geval 1gb aan geheugen nodig heeft. Je gaat geen Marestare gebruiken, maar hun tip van het geheugen is wel goed bruikbaar ;)

Ik ga ook wel het halsteralarm gebruiken hoor, ook die is ingesteld en getest, en nu is het maar wachten tot madam zover is.

*ziet zichzelf al in bed liggen, wakker gebeld door halsteralarm en dan kijkend op Vent zijn laptop, naar Dikke Drachtige Dame 10km verder op, of ze me in het ootje neemt of niet*

De andere 2 jaar deed ik het dmv inbellen in de KPN Iriscamera. Katsjing 400 euro aan inbelkosten omdat het zo leuk was om te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:00

Neonlight schreef:
Ik woon zelf ook 10 km van stal af, en vriendje werd gisteren helemaal enthousiast toen hij het proefdraaien van KMD zag. Wij gaan voor die camera omdat deze 150m moet kunnen halen door muren heen. In de praktijk is het meestal wel minder, maar ruim genoeg marge.
Verder heeft deze camera ook heel goed night-vision, heel scherp beeld (als het goed is dan :+).

Je moet in ieder geval wel internet hebben. Anders moet je het met een dongel gaan doen, maar dat is best prijzig aangezien je dan een abonnement moet nemen.

welke camer a ga je voor precies.
Ik ben ook op zoek. Wil eigenlijk een camera die via wifi zelf direct contact heeft met het internet. Zodat ik alleen de camera op het draadloze netwerk van de stalhouder hoef te zetten.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:04

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:11

[edit] o ze heeft al camera gevonden :o naja onderstaande info is misschien toch nog interessant :)

Kijk eens op foscam.nl daar staat best veel info :) ik heb deze http://www.foscam.nl/index.php?page=sho ... t&Itemid=4

en die dus via draadloos op stal aangesloten :j en daar dan dus geen laptop voor verbinding nodig 8-) dat vond ik een groot voordeel!!
Het aansluiten vd camera ging heel makkelijk :) alleen om het via internet op ander IP adres ook te kunnen zien moest ik wel nog ff wat instellingen in router veranderen en het "online" adres vd router opsporen/ instellen en wat instellen in camera, maar na ff googlen heb ik daar een mooie handleiding voor gevonden :)
Mocht je interesse hebben in die info dan kan ik je die wel sturen (zit alleen nu op andere pc)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:04

Ah die van jou is nog een beetje betaalbaar. Ik heb met googlen een goede gevonden bij Conrad, maar die is 269 euro ( wel vanaf afstand te draaien ...) Dat was ik bijna van plan te gaan doen , tot ik jouw link kreeg. Dit is precies wat ik zoek Dank !!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 12:20

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:22

@annastasia ik heb dus wel voor buitenmodel gekozen omdat die tegen vorst en vocht kunnen :) een stal is toch niet echt zo vochtvrij als binnen en dan heb je kans op condensvorming ;) en moet je dus met vorst ook binnenhalen.

Ja dat had ik dus ook een beetje :o kwam meteen uit bij allerlei uitgebreide bewakingsmogelijkheden enzo en dat hoefde ik allemaal niet, maar wilde wel IP omdat ik geen extra laptop heb voor op stal en toen vond ik dus dit en ben er zeer tevreden over :j

Hier heb je nog een voorbeeld van de verschillen tussen modellen :)

Hoger nr is groter afstand = meer inzoom, dus voor op stal is de 8903 prima ;)
De nachtvisie vind ik trouwens niet representief vergeleken met op stal want hier is zonder lamp paard, voerbak en drinkbak enzo gewoon goed zichtbaar :)
o ik heb trouwens wel voor de brede kijkhoek gekozen, zodat ik zeker alles goed in beeld had :)

en vrijdagmiddag besteld en via Ideal betaald en zaterdag dus al binnen 8-)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 12:54

Heb je m al geïnstalleerd? Ben benieuwd naar het beeld.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:02

hij hangt nu niet op plek :o van het weekend bezig geweest met instellingen en toen ff naar beneden gehaald vanavond of morgen hangt ie weer dan zal ik wel ff linkje pb-en :)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:05

ik ga even een hele domme vraag stellen.
Die camera's, kunnen zeker alleen als je draadloos internet hebt of niet? dat hebben wij niet op stal namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:16

Ik heb em besteld, en ook met de brede kijkhoek.

Ze zijn er ook bedraad hoor, maar soms is het lastig een kabel van stal naar het huis telaten lopen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 13:22

Die kost maar €5,- extra.
Wat is het verschil dan?
Want de lens is wel bijna de helft kleiner.

Ik ga denk ik ook maar de 8903 silver bestellen.
Laptop is al geregeld.
Dan ook maar ff een dongel bestellen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:31

Dat ie 67 graden breed kijkt ipv 42 graden dus hij ziet meer naar links en rechts :)

Internet heb je nodig maar hij kan evt ook met draad :j je moet hem ook ff met draad aan je router koppelen om de 1ste instellingen te doen (om oa het draadloos in te stellen) ;)
Laatst bijgewerkt door grid op 14-03-11 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 13:35

Dus thuis ff instellen op m'n gewone computer/laptop.
En als ik 'm meeneem naar stal dan weet ik hoe het werkt en kan ik 'm daar op de laptop+dongel zetten.

Heb net de betaling afgerond dus hopelijk morgen in huis.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:36

ja een draad lukt voor nu wel even, en in de nieuwe stal (we zijn een nieuwe stal aan het bouwen) komt ook internet verbinding.
maar alleen met een kabel. dus je hoeft de camera alleen aan te sluiten op stroom en internet? of moet je dan nog een kabel trekken?
en is dit het zelfde idee;
http://www.vespez.com/17-ip-camera-recorder-ptz.html

Die is iets goedkoper want hij is maar voor eenmalig.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 13:38

Ik vertrouw die site niet.
Kan namelijk verder ook geen info vinden.

Anders had ik die ook wel besteld.
Maar vind het ruiken naar oplichting.