Hoe knoop je de placenta op ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Re: Hoe knoop je de placenta op ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:00

ben ik blij dat de mijne naar een kliniek gaat om te veulenen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 01:37

Ik knoop dus niet op, mijn merrie gooit er de nageboorte razendsnel uit. Poepen doet ze langer over. :+

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:29

Neonlight schreef:
Ik knoop dus niet op, mijn merrie gooit er de nageboorte razendsnel uit. Poepen doet ze langer over. :+

das helemaal makkelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:00

Ja, voor mij wel, voor de merrie ook weer niet. Omdat de nageboorte zo snel eraf komt (binnen de 5 minuten nadat het veulen geboren is en die vliegt er dus uit) heeft ze erg veel last van naweeën.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:25

Ik had er wel eens van gehoord, maar aangezien mijn veulen 2 jaar terug werd "gehaald" door de veearts omdat het te vroeg was en er een ontsteking in de merrie zat.. Maja nu zijn we nog maar 7 weekjes ervan verwijderd dus wel goed om te lezen.. :)

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:29

Weer wat geleerd, ik heb de nageboorte aan zichzelf opgeknoopt (gewoon ervoor zorgen dat het niet over de grond sleept) maar dat was achteraf ook niet echt nodig, dat ding was er zo af. Ze had best veel last van naweeën en daar heb ik het wel even benauwd van gekregen (was ook de eerste voor haar en mij) dus uiteindelijk maar DA gevraagd langs te komen. Toen hij uiteindelijk kwam was het natuurlijk over :+ . Nooit bedacht dat dit met elkaar verband houdt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:33

Ik heb een merrie die de nageboorte er niet af krijgt. Zaak dus om er zeker snel na de geboorte bij te zijn.

De eerste keer scheurden de vliezen af omdat mevrouw (op stal) te snel na de geboorte opstond. Dan is er niets wat hangt. De tweede keer (op de wei, keurige bevalling) heb ik de boel opgeknoopt, maar kwam de nageboorte alsnog niet los.

Ahja, als dat alle complicaties zijn bij een geboorte, dan heb ik daar vrede mee!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:44

Toen mijn merrie voor het eerst moest bevallen,heb ik heel veel naar "marestare"gekeken.Daar kun je live bevallingen volgen en zie je al heel veel dingen,ook hoe mensen het doen,en wat bij jou past. is een hele goede voorbereiding op een bevalling .De bevalling van mijn merrie is live op bokt te volgen geweest,zijn ook heel veel screenshots van geweest:
[KS-ITP] Voor de nachtbrakers: webcam is online:22 maart uitgerekend

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:48

Als de placenta lang genoeg is, kun je er gewoon een knoop in leggen, zonder touwtje, dan doen wij hier ook alijd.. :D

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:38

catalyst1 schreef:
Toen mijn merrie voor het eerst moest bevallen,heb ik heel veel naar "marestare"gekeken.Daar kun je live bevallingen volgen en zie je al heel veel dingen,ook hoe mensen het doen,en wat bij jou past. is een hele goede voorbereiding op een bevalling .De bevalling van mijn merrie is live op bokt te volgen geweest,zijn ook heel veel screenshots van geweest:
[KS-ITP] Voor de nachtbrakers: webcam is online:22 maart uitgerekend

Waar kan je "Marestare" dan bekijken? Ik ken het niet...

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:19

www.marestare.com. Als je naar "barnalarm "gaat,zie je aktuele bevallingen of net geboren veulens..Het is nu nog rustig,maar zodra het veulenseizoen echt begint,zijn er wel 5-15/dag te volgen.

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:58

hey bedankt!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:48

Ik heb opgeknoopt met strotouw... makkelijk om weer los te maken als je de placenta wil controleren