Duhelo schreef:ik zou opteren om ze anders de mogelijkheid te geven om binnen te komen maar de stal open te laten, zodat ze kan kiezen tussen binnen of buiten
of ze de mogelijkheid geven om op te warmen (ipv in een maal 6 uur buiten, ze sochtends een uurtje of 2-3 buiten gooien, over de middag effe binnen halen dat ze kan bijeten, mss wat warm voer geven, en daarna nog een uurtje of 2-3 naar buiten, bij voorkeur met een ander paard, dan stimuleren ze elkaar toch om een beetje te bewegen (al is het maar omdat de een het plukje hooi van de ander wil opeten) en ze kunnen bij elkaar staan om warmte te zoeken.
een deken zou ik ook niet direct doen, als het niet anders kan ze dan maar op stal en twee maal per dag een uurtje buiten ofzo
ja zou kunnen als ik thuis zat,ik heb een fulltime baan van smorgens 7 tot savonds half 5.
eerst had ik een meisje die ernaast woont die ze smorgen even hooi gaf en buiten zette.
helaas heeft die opeens besloten om te stoppen(overigens zonder het te melden).
@senna21; ze zit heel goed in der vlees ja,ze is zelfs eigenlijk iets te dik maar dat vind ik voor een opgroeiend veulen totaal geen probleem
@sonjim; hooi ligt zowel binnen als buiten,net zoals het water...heb buiten een bak staan en in de stal ook.
presca heeft eigenlijk helemaal geen slechte vacht,mooi dik en dicht,ze worden hier in de winter ook bijna niet gepoetst om de vetlaag te behouden.
@melanie5; bang om in de stal te komen is ze zeker niet,de merries zijn eerder bang voor haar haha
als ze iets wil dan zal het gebeuren ook.
en daarbij komen winoa en pepper ook helemaal niet in de stal,die vinden het prima buiten vandaar dat ze in de winter ook gewoon dag en nacht buiten staan.
@Lindy1982; ik let heeeel goed op voor longontsteking ja,heeft ze als 3 weken oud veulen al gehad en heeft ff geduurd tot ze er weer bovenop was.