Welke merriebrok of merriemuesli??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeA

Re: Welke merriebrok of merriemuesli??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 21:38

Die van mij eet dan rustiger, kauwt beter en gooit het niet de hele stal rond..

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:42

Hier krijgen ze ook subli, ik ga een maand of twee voor het veulenen over op de merriebrok. Ze doen het hier al jaren op de Subli, hoor vaak gez**k over Subli brok, maar ik ben een tevreden gebruiker. Paarden zien er super uit en (minstens zo belangrijk...) Goede prijs/kwaliteit verhouding.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:46

hier krijgen de dames basis brok en breeding (m&f) muslie beide van van gorp ik heb hier ook andere muslie van bevalt mij erg goed.!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:03

De mijne krijgt merrie brok van Pavo en het veulen krijgt veulen brokjes van Pavo.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:10

Ik ben een Cavalor fan, de drachtige zogende merries krijgen Probreed en de opgroeiende paardjes Juniorix. Ik heb verder geen ervaring met andere merken voeders! Wel geef ik de dragende merries een maand voordat ze uitgerekend zijn frambozenblad om de melkproductie op gang te krijgen. ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:33

ik heb gister 2 zakken brok van Subli opgehaald...ben benieuwd,, wou eerst van pavo hebben maar die hadden ze niet

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:38

ik ben ook erg fan van de cavalor probreed mijn merrie kreeg het ook laatste maanden van de dracht en met zogend veulen als ik wer en veulen ga fokken, dan kies ik weer voor dit voer.

nu voer ik ook cavalor maar ze is niet drachtig ofzo nu voer ik strucomix, ben een echte cavalor fan.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:12

Ik heb een merrie die eigenlijk niet zoveel brok mag hebben (teveel eiwitten), nu krijgt ze naast haar dagelijkse brok (sportbrok, gevoerd op stal) elke dag 1kg merrie muesli bijgevoerd. Ik wilde eerst op de fokkerij muesli van Marstall overgaan maar ze krijgt nu van horsefood de Grow-mix, deze is speciaal voor dragende en zogende merries en het veulen kan/mag dit ook gewoon eten tot zijn 1,5.

Ben er heel tevreden over dus voor mij geen merriebrok of andere muesli! Vroeger (bij de moeder van deze merrie) heb ik de FertoLac3 van Havens gevoerd en daar was ik ook tevreden over....

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:10

ik heb mijn merrie vandaag op de merrie brok van havens gezet.
ze krijgt nu halve schep merrie brok en halve schep basis brok.
ze kwam iets tekort in haar voeding waardoor ze een liksteen van een hallve kilo in een maand heeft opgegeten normaal doet ze daar z'n 6 maanden over.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 11:30

We geven merriebrok van Masters (van Cooten). En zijn daar supertevreden over.
Dit geven we al jaren...

Step en Ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:27

Kijk ook eens even naar equifyt is een kruidenmuesli, die elk seizoen verandert van samenstelling. Equi breed is er voor de dragende merries en veulens tot 1 jaar, lekker handig dat ze dus beide hetzelfde krijgen.
Hier geeft het resultaten en het smaakt hun nog ook ;-).

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:33

Wij voeren Marstall fokkerijmuesli, merrie eet brokken zeer slecht en andere merrie wordt veeel te dik van brok... Hierop doen ze het super en ze eten het graag.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:56

wij voeren onbeperkt voordroog(voor paarden bijna net zo droog als hooi)in de winter in de zomer natuurlijk 24/7 gras.
in de winter voer ik de merrie gewoon net als de andere paarden een normale muslie/of basis brok.maar zelf geef ik liever muslie in verband de tanden.onze veulens zien er goed en gezond uit,als het veulen geboren is en van de moeder afgaat eet deze ook het normale voer,veulen brok gaan ze vaak te snel van groeien(voor al bij veulens die erg groot worden is dit een probleem).succes

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:15

Mijn drachtige merrie(7.5 maand) krijgt nu sinds een halve maand een halve kilo merriebrok van pavo per dag + een halve kilo basisbrok.
Wou eerst marstall fokkerij muesli maar kon het nergens krijgen/bestellen.
Mijn haf wordt snel dik maar ziet er nu gewoon super goed uit.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:18

mijn merrie werd ook vet van merriebrok... Uiteindelijk kreeg ik het advies om basis brok in combinatie met supplementen (voedingswaarde wat in merrie brok zit).... Merrie bleef goed in conditie en een hele gezonde veulen er uit gekomen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:44

Welke supplementen heb je erbij gegeven?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:42

En waar is die Cavalor Probreed te koop?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:40

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:46

Cynthia82 schreef:
Welke supplementen heb je erbij gegeven?

alles wat in merrie brok zit, alleen in poedervorm... Maar ik kan niets met zekerheid zeggen, want ik heb het overgelaten aan stal eigenaar. ik kan het wel navragen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:15

EvelienH schreef:

Thanks!! Van Rijs in Zevenhuizen is maar een klein stukje rijden voor me!

Geven jullie hiernaast nog iets?
Op dit moment (ze is 7 maanden drachtig) krijgt ze een halve schep basisbrok en een halve schep kruidenmuesli.
Zal ik dat dan vervangen door 1 schep Cavalor Probreed? Of kan ik beter wat anders doen?

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:47

Zal heel eerlijk bekennen, we zijn gek op het voeren van ruwvoer aan de paarden, hebben een zoutblok en krijgen maar weinig brok. Zelfs op de dikke wintervacht heeft ze een prachtige glans.
Altijd gezonde veulens gehad en een merrie die ruim melk gaf. [praten we over twee verschillende merries. Veulens ook niet apart veulenbrok en groeien als kool en knabbelen al zeer gauw mee met moeders.[

Wel in de eerste week na de geboorte krijgt het veulen een vitamine shot, wat eigenlijk aansluit bij het vtamine verhaal van [***]. de zogeheten veulenspuit.

Verder altijd subli bij welkoop vandaan, gaat prima, ze eten het graag. Van lezen ga je doen en heb dit jaar voor het eerst meriebrok in de ton. Kijken of er een verschil te bespuren valt.

Ja en verhaal ruwvoer versus brok heb ik zo mijn eigen mening over maar dat is hier de vraag niet.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 20:50

Ik heb Jorina inmiddels op de Cavalor Probreed staan en dat bevalt goed. Ze vervet niet en heeft genoeg energie. Ben er tot nog toe tevreden over. Ze krijgt 2 x per dag 3/4 schep.
En uiteraard behoorlijke bergen hooi.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:58

Mijn huidige muesli is zo goed als op, dus ik moet nieuwe kopen. Ik doe 2 maanden met 1 zak en ze is nu 7 maanden drachtig.
Kan ik nu al beginnen met Cavalor Probreed? Op de site staat dat het voor de laatste 3 maanden is.
Als ik nu zou beginnen, is het de laatste 4 maanden. Als ik eerst nog een zak 'gewone' muesli koop, doe ik daar weer 2 maanden mee en dan kan ik pas de laatste 2 maanden Probreed geven.
Wat is handiger?

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:25

Kunnen jullie misschien ook even de prijs per zak erbij vermelden, toch ook niet onbelangrijk :o

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:59

Cynthia, ik zou meteen Probreed kopen. Wij zijn ook vanaf de 7e maand Probreed gaan voeren.
Ons veulen doet het nou ook erg goed op de Probreed, hij is nu 5 maanden oud en ziet er super uit, net als moeders. :)