Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
armanike schreef:Mijn merrie heeft zelf indd kwpn papieren.
Uhm als mijn merrie niet de hoogte meer in gaat maakt me niet zo heel veel uit xd ze is al 1.70m
Mijn veulen heeft nrps papier gekregen, drama met het kwpn! Duurde eeeeeeeuwen en ze zijn niet goedkoop! Uiteindelijk is het helemaal leuk hoor zo'n kleintje
mijn merrie heeft het 4mnd vol gehouden met dr veulen en was toen helemaal op en hebben het veulen er toen ook afgehaald (die was brutaal zat en liep zelfs zo bij mamma weg alleen de trailer op, daag mamma! haha) armanike schreef:hmmm das wel al vroeg toch? ja ik maak me een beetje zorgen dat ze te zwak en jong gaat zijn voor dat veulen de voeren :p^. En ik maak mij zorgen om mijn brutale arabier die erbij loopt
hanny_jelke schreef:klopt maar een fries is een koud bloed en een KWPNer een warmbloed.
en volgeens mij wil het KWPN geen koudbloed er in. (weet het niet zekker dan zal je naar het KWPN stamboek moeten bellen of even google)
pepsy schreef:hanny_jelke schreef:klopt maar een fries is een koud bloed en een KWPNer een warmbloed.
en volgeens mij wil het KWPN geen koudbloed er in. (weet het niet zekker dan zal je naar het KWPN stamboek moeten bellen of even google)
umm wil nie banketstaaf doen maar een fries is geen koudbloed gewoon een warmbloed paard!!! en aan ts niet de druk maken ik had een c pony als 1 jarige gedekt ook een ongelukje en op 5 mei lag er een mooi gezond hengst veulen is allemaal prima verlopen en ook is ze niet belemerd in de groei en ontwikkeling...
Citaat:Is het Friese paard een warmbloed of een koudbloed? Dit is een zeer vaak gestelde vraag waarbij bijna even dikwijls geen klaar antwoord op volgt, ofwel een nietszeggende ontwijking dat de Fries een warmbloed onder de koudbloeden is, wat de verwarring van de vraagsteller nog vergroot.
Om een duidelijke bepaling te kunnen geven moeten we noodgedwongen terug gaan in de geschiedenis van het paard.

en een kruizing kan wel zeker in geschreven worden bij het KWPN! vriendin van mij had ook een KWPNXFries en die heeft ook KWPN papieren!
Ze heeft alles aan haar veulen gegeven, ze werd op een gegeven moment down en lusteloos en bleef afvallen..ze snauwde haar veulen af en liep bij dr weg.