We hebben Kwal gisteren weggebracht en ze zocht wel contact met de schouwhengst, maar ze was er nog niet klaar voor dus mountry schouwt haar elke dag tot ze wil, dan ga ik er heen en wordt ze voor het eerst in haar leven gedekt!
Ik kreeg net een mailtje van mountry, Kwal liep direct naar de dichtsbijzijnde hengst vanochtend Ze is zo hengstig als wat, dus we gaan zo de eerste dekking plannen
Ik ben echt superblij! Ze worden hier gek van mij, ik stuiter het hele huis door (en dan is er nog niet eens echt iets gebeurt, ik ben eigenlijk als een kind zo blij om een hengstige merrie )
17 juli moet ze weer hengstig worden, dus dan zullen we het weten
We hebben ervoor gekozen om niet te laten scannen, dat brengt extra stress mee en het lijkt mij ook geen fijn gevoel
Cassidy
Geplaatst: 09-07-10 16:37
Als de volgende hengstigheid uitblijft, kan dat een teken zijn dat ze drachtig is, maar zal niet uitsluiten of er niet misschien een tweeling zit.
De ongemakken van het scannen wegen in mijn ogen niet op tegen het verdriet en het trauma van het verliezen van een of beide veulens in het geval van een tweelingdracht. Voor jullie en voor de merrie. Als je merrie er al zonder kleerscheuren uitrolt.
IK zou in jullie geval toch laten scannen om iig een tweeling uit te sluiten...
Wat een leuke combo! En wat een duffe kop heeft die merrie van jou bij het dekken zeg hihi, ze kijkt erbij alsof het niks is. Maargoed, heel veel plezier, ben heel benieuwd wat hier uit komt!
uniekhorse
Geplaatst: 09-07-10 16:51
Ik zou persoonlijk ook laten scannen, dan weet je meteen waar je aan toe bent, en idd met kans op tweelingdracht. De stress en dergelijke zal wel wat mee vallen.
xSwanHeart
Geplaatst: 09-07-10 16:52
Hoop dat het allemaal goed gaat komen, Don! (Maar misschien is scannen idd wel verstandig... Misschien toch nog even overwegen?) Yesper ziet er zo naast Kwal inderdaad wat volgroeider uit dan ik had verwacht. Ben benieuwd wat eruit komt!
Ik zal het nog eens in overweging nemen, je weet inderdaad waar je aantoebent en idd tweelingdracht is ook zo wat...
Barvrouwke
Geplaatst: 09-07-10 17:07
xDonja schreef:
Jullie maken me toch aan het twijfelen...
Ik zal het nog eens in overweging nemen, je weet inderdaad waar je aantoebent en idd tweelingdracht is ook zo wat...
Zal gewoon scannen. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat er een tweeling op de scan tezien was. Ennuh... zo stressvol is het niet. Kan gewoon aan huis in haar eigen vertrouwde box.