Onze merrie veulent niet.. Wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nebron

Re: Onze merrie veulent niet.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 10:50

DA is geweest!! :) Ze ziet hem niet bewegen maar de placenta en vruchtwater is goed. Het kan zijn dat ze gewoon last heeft gehad van het veulen, vrijdag en gisteren ;)

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:01

Gelukkig maar! Succes..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:07

Met mijn vorige paard heb ik regelmatig 's nachts in mijn pyjama naast de box gestaan. Zag ik op de camera dat ze ook ging liggen en soort van persen, maar uiteindelijk heeft het nog een dag of vier geduurd voordat het veulen kwam. Het zijn waarschijnlijk voorweeen. Het veulen moet toch richting uitgang en zal zich aan het eind van de dracht misschien nog wel draaien, daar hebben ze last van.
Veel succes met de bevalling!

Overigens wel prettig dat je de va nog even voor de zekerheid hebt laten kijken, dan kun je de laatste loodjes ook gewoon rustig (in spanning ;-) ) afwachten.

loismalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:36

ik hoop dat alles goedkomt!
Succes ermee.

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 17:12

Diane65 schreef:
Met mijn vorige paard heb ik regelmatig 's nachts in mijn pyjama naast de box gestaan. Zag ik op de camera dat ze ook ging liggen en soort van persen, maar uiteindelijk heeft het nog een dag of vier geduurd voordat het veulen kwam. Het zijn waarschijnlijk voorweeen. Het veulen moet toch richting uitgang en zal zich aan het eind van de dracht misschien nog wel draaien, daar hebben ze last van.
Veel succes met de bevalling!

Overigens wel prettig dat je de va nog even voor de zekerheid hebt laten kijken, dan kun je de laatste loodjes ook gewoon rustig (in spanning ;-) ) afwachten.

Ooh super.. Nu vertrouw ik 't wat meer omdat 't bij jou dus ook was.. ;)

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 17:13

Ben net weer ff bij haar geweest. 2x duidelijk wat zien bewegen maar of het 't veulen was: I don't know! Ik ben later nog met m'n zus geweest, ze zag ook wat bewegen maar nu wat onduidelijker. We hopen op 't beste dus en ik houd jullie hier op de hoogte ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:19

Dit zijn gewoon voorweeén :) Zolang het water niet gebroken is, is er niets aan de hand.

Hou dr maar lekker in de gaten, zal dr wel aankomen binnekort!

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 07:47

Debbie schreef:
Ah leuk dankje! :D Heb zelf ook een highline maar die is zo compleet anders al alle andere highlines!
Mijne is een vos :o Moet zeggen dat ik wel overeenkomsten zie in het hoofd en de hals :j Leuk om te zien.

Oké! En het karakter?? Die van ons is namelijk niet de liefste.. :Y) Was op wedstrijd áltijd met afgroeten aan het stijgeren en dan net zolang tot je eraf viel.. Gezellig ding hea?! :P

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 07:48

Jolliegirl schreef:
Dit zijn gewoon voorweeén :) Zolang het water niet gebroken is, is er niets aan de hand.

Hou dr maar lekker in de gaten, zal dr wel aankomen binnekort!

Gelukkig!! Ben zoooo zenuwachtig omdat we het ook niet zien bewegen maarjaa,, als het al gedraait ligt kan het ook niet veel kanten meer op natuurlijk.. ;)

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:53

ik hoop dat het vlug komt, gezond en wel
waarschijnlijk zijn het inderdaad voorweeen, daar kunnen ze ook erg last van hebben
succes de komende dagen/ nachten met je meisje

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 08:29

Allemaal bedankt voor jullie reacties!! :) Ik zet het er zo snel mogelijk op als het er is.. En tuurlijk ook gezond is. Maar anders bellen we zeker de Moederloze Veulencentrale!! :)
Maar het beweegt ook niet.. Kan dat zijn omdat het gewoon klem ligt na het draaien?? ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:33

Ik begrijp nooit zo goed waarom er nog gezeult word met een paard dat al bijna aan het bevallen is.
Ze had dat veulen toch ook in de paddock kunnen krijgen.
Op stal voelt ze zich misschien niet prettig, vandaar dat het op zich laat wachten.

Maar hopen dat het veulen nu wel snel komt, wat het ook is.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:40

ik snap al niet hoe ze hebben kunnen zien dat de merrie volledige ontsluiting had?

En als vader al zo lang fokt dan had hij toch ook kunnen weten van voorweeën of het draaien van het veulen :o

Hoop dat het veulen er snel is, zal vast wel goedkomen :)) Succes met verder wachten in ieder geval (das altijd het erge van veulens krijgen hihihi)

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:45

Veel succes! :)
Hoop voor je dat het veulen snel komt, en dat alles goed gaat!

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 08:48

Biancaa schreef:
ik snap al niet hoe ze hebben kunnen zien dat de merrie volledige ontsluiting had?

En als vader al zo lang fokt dan had hij toch ook kunnen weten van voorweeën of het draaien van het veulen :o

Hoop dat het veulen er snel is, zal vast wel goedkomen :)) Succes met verder wachten in ieder geval (das altijd het erge van veulens krijgen hihihi)

De DA zei zelf ook dat ze volledig ontsluiting had.. :o :o En die heeft er vast verstand van! :Y) Hij heeft zoiets nog niet meegemaakt, alles ging toen vanzelf ... Maarja .. M'n vader en zus geloven niet dat het goedkomt maar als ik de reactie's hier zo bekijk gaat 't goedkomen hoor! :D

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 08:50

jesito schreef:
Ik begrijp nooit zo goed waarom er nog gezeult word met een paard dat al bijna aan het bevallen is.
Ze had dat veulen toch ook in de paddock kunnen krijgen.
Op stal voelt ze zich misschien niet prettig, vandaar dat het op zich laat wachten.

Maar hopen dat het veulen nu wel snel komt, wat het ook is.

Zou kunnen maar vorig jaar deed ze het ook gewoon in de stal, dus waarom nu niet?? ;) 't Kunnen toen ook best voorweeën zijn geweest, weet ik veel hihi maar ik hoop idd ook dat het snel komt :D

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:56

ohhh ik wist niet dat de DA er toen ook al bij was, sorry :o Had de DA dan niet gelijk het veulen gevoeld? Dat voelen ze gelijk na, of het hoofdje goed voor de uitgang ligt enzo. Zo voelen ze of ze volledige ontsluiting heeft (dat kan ze niet vanaf de buitenkant zien)

En komt inderdaad vast goed joh, het is gewoon het wachten dat het spannend maakt en dan ga je ook heel erg twijfelen. Flinke voorweeën zijn ook heel erg vervelend voor de merrie, dan schoppen ze de hele tijd tegen hun eigen buik aan en draaien heel veel.

Nogmaals succes!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:04

Spannend,ik duim voor je mee dat alles goed gaat.Maar ook ik heb bij ons het veulen de laatste week niet meer zien bewegen.De ruimte is dan zo beperkt,dus dat wil niets zeggen.Inderdaad goed in de gaten houden of de vliezen niet gebroken zijn.Succes!!

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:46

Biancaa schreef:
ohhh ik wist niet dat de DA er toen ook al bij was, sorry :o Had de DA dan niet gelijk het veulen gevoeld? Dat voelen ze gelijk na, of het hoofdje goed voor de uitgang ligt enzo. Zo voelen ze of ze volledige ontsluiting heeft (dat kan ze niet vanaf de buitenkant zien)

En komt inderdaad vast goed joh, het is gewoon het wachten dat het spannend maakt en dan ga je ook heel erg twijfelen. Flinke voorweeën zijn ook heel erg vervelend voor de merrie, dan schoppen ze de hele tijd tegen hun eigen buik aan en draaien heel veel.

Nogmaals succes!

Haha, maakt niet uit!! Ja 't lag iig goed ;) Heb 't aan een kennis gevraagt en die zegt ook van dat als het dood zou zijn dan was het er binnen 24u uit :+ Dus dood is het niet en maak me al veel minder zorgen! Ze draait idd heel veel en schopt ook tegen de buik. 't Veulen ligt rechts en ze slaat ook duidelijk met de staart alleen maar naar rechts.
't Komt vast goed!
Dankjewel!!! *D

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:47

catalyst1 schreef:
Spannend,ik duim voor je mee dat alles goed gaat.Maar ook ik heb bij ons het veulen de laatste week niet meer zien bewegen.De ruimte is dan zo beperkt,dus dat wil niets zeggen.Inderdaad goed in de gaten houden of de vliezen niet gebroken zijn.Succes!!

Oké, is 't er al ofniet??? :D :D :D :D
Idd, het zal wel echt klem liggen.. ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:52

Je merrie laat je wel lang in spanning zitten.... Wachten kan iig lang duren ;)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:53

Nebron schreef:
Debbie schreef:
Ah leuk dankje! :D Heb zelf ook een highline maar die is zo compleet anders al alle andere highlines!
Mijne is een vos :o Moet zeggen dat ik wel overeenkomsten zie in het hoofd en de hals :j Leuk om te zien.

Oké! En het karakter?? Die van ons is namelijk niet de liefste.. :Y) Was op wedstrijd áltijd met afgroeten aan het stijgeren en dan net zolang tot je eraf viel.. Gezellig ding hea?! :P

Nee die van mij is ook nogal een trut :P Ze is wel betrouwbaar maar af en toe heeft ze haar
dingetjes. Maar ach.. dat hoort er bij! Tis gewoon geen knuffel paard.. maar wel heel mooi :+:

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:54

pubelia schreef:
Je merrie laat je wel lang in spanning zitten.... Wachten kan iig lang duren ;)

duurt zeker lang,, vooral als je er zoveel zin in hebT!! :D :D :+

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:56

Nee die van mij is ook nogal een trut :P Ze is wel betrouwbaar maar af en toe heeft ze haar
dingetjes. Maar ach.. dat hoort er bij! Tis gewoon geen knuffel paard.. maar wel heel mooi :+:[/quote]

Hahaha, ze heeft 't dus van dr vader :P 't Zelfde dus als ons paard maar is ze nu wel 'n knuffelpaard.. En beetje Xtra aandacht kan ze nu ook wel gebruiken!! ;) Wij dachten vorig jaar dat ze zou trappen als we bij dr veulen kwamen maar nee hoor! Je mocht er alles mee doen hihi en toch 'n goeie moeder!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:30

en?????????