Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
chocobroodje schreef:ik vind 10x10 wel erg klein.
Citaat:Wat zou ik doen
. Overigens is een bui regen met gemiddelde nachttemperaturen niet heel erg. gem schreef:chocobroodje schreef:ik vind 10x10 wel erg klein.
Ff denken.... gemiddelde grootte van kraamstal is ca 6 x 4.... afgezette wei is 10 x 10 ...![]()
TS:BA is gemiddeld 7 euro per dag, met een borg.Citaat:Wat zal ik doen
aan jou de keus. Overigens is een bui regen met gemiddelde nachttemperaturen niet heel erg.
chocobroodje schreef:
. Overigens is een bui regen met gemiddelde nachttemperaturen niet heel erg.[/quote]
) _Hedwig_ schreef:Dat is niet altijd waar, onze merrie vertikt het om te bevallen met mensen erbij.
Wij hebben ook geen birth alarm, wij hebben wel een beveiligingscamera hangen, aangesloten op een tv binnen zodat we niet altijd fysiek hoeven te gaan kijken.
Edit: wij hebben ook niet de tijd om 24 uur per dag binnen 5 min. van stal te blijven.
fokfanaat schreef:_Hedwig_ schreef:Dat is niet altijd waar, onze merrie vertikt het om te bevallen met mensen erbij.
Wij hebben ook geen birth alarm, wij hebben wel een beveiligingscamera hangen, aangesloten op een tv binnen zodat we niet altijd fysiek hoeven te gaan kijken.
Edit: wij hebben ook niet de tijd om 24 uur per dag binnen 5 min. van stal te blijven.
das ook een instelling, maar dan kun je wel incalculeren dat er af en toe een het niet redt.
_Hedwig_ schreef:Dat kan altijd gebeuren, maar dat is een hele andere discussie, in de natuur staat er ook niet altijd een mens bij, ok, die staan niet op stal, maar nogmaals dat is een andere discussie..
En als het binnen wordt in de stal naast die van haar een luchtbed neer te leggen
renske_13 schreef:Ik denk dat we gewoon gaan kijken naar de omstandigheden op het moment van de bevalling. We blijven haar nu gewoon overdag in de wei laten lopen en 's nachts op stal. Als de bevalling dan echt dichtbij komt, en het is slecht weer buiten, dan word het binnen in de stal. En als het lekker warm en droog is buiten wordt het buiten.
En we zijn wel van plan om als het buiten is een tentje in de wei te zettenEn als het binnen wordt in de stal naast die van haar een luchtbed neer te leggen