ShamalArabs schreef:Ik meld me ook vast. Er zijn er nu 4 gedekt, eind van de maand gaan we scannen.
-1 en morgen zal ik vast nog een keer -1 zeggen... 2 van de 4 zijn volgens mij wel drachtig (xenah en shanaia). emira is vandaag opnieuw gedekt. Ze is pas 5 jaar jong, heeft vorig jaar in mei haar eerste veulen gehad, goed op de scans, maar waarschijnlijk klopt de zuurgraad in de baarmoeder niet waardoor ze niet aanpakt. Vorig jaar 3 of 4 cycli gedekt zonder resultaat, nu pakt ze ook niet op. De eerste keer dekken was wel gelijk raak in 2008. Shanaya komt ook terug denk ik, het was de veulenhengstigheid en ze lijkt nu achteraf toch wat vuil (witte vloed, dus valt mee), en ze murmelde naar de hengsten vandaag (hoewel ze met schouwen er niet van wilde weten). Normaal pakt ze altijd zonder problemen aan, dus wellicht houdt ze toch nog vast, morgen zullen we het weten, gok ik...
Xenah viel kuray vandaag aan, dus gaan we er vanuit dat die drachtig is, onder voorbehoud van de scan 29 maart. shanaia toont nog niets, maar die is gust gebleven vorig jaar en ik verwacht dus dat zij nu gelijk aanpakt, dus ook drachtig onder voorbehoud van scannen.
Dan hebben we volgend jaar dus
S.A. Djamal x Xenah rond 10 feb.
ZK Kuray x Shanaia rond 4 feb.
Emira is dan niet drachtig, maar was anders ook 4 feb. uitgerekent (Farada's Shamal) en Shanaya, indien ze niet hengstig wordt binnen enkele dagen, zou ook 4 feb. uitgerekent zijn (ZK Kuray). Was wel leuk geweest natuurlijk, 3 dames op dezelfde dag uitgerekent. Makkelijk met waken ook 4 dames dicht bij elkaar.