Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vjestagirl schreef:Ik zou niet snel een veulen kopen. Als ik een veulen wil dan komt het van mijn eigen merrie. Als ik een dier zou moeten kopen dan komt er niets jonger dan 5. Dan weet je hoe het karakter is, hoe groot ze zijn, hoe de inrij periode is gegaan.

Charaz schreef:Wil het niet dat dit mijn droompaard was en ik haar graag wil zien opgroeien. Deze afstamming, dit papier, uiterlijk... nee die vind ik als 4-jarige niet.
hotchocolat schreef:Ik denk dat je aan opfok toch wel rond de 100,00 per maand kwijt bent.
Je ben dan dus voor je driejarige fjord 3600,00 kwijt. Een driejarige bij de fokker zal niet duurder zijn dan 1500,00
) Ze heeft aan DA bijna het dubbele gekost van de aanschafprijs, zou het zo nog een keer neerleggen als het nodig zou zijn. 
Charaz schreef:Daar hebben ze enigzins wel gelijk in, als ik uitreken wat ik straks kwijt ben totdat ik erop kan rijden aan stalling, dierenarts, ontworming, hoefsmid, inrijden etc. Wie weet komt ze wel nooit onder het zadel vanwege medische problemen, valt ze opeens dood neer in de wei...
Dan had ik beter een 4-jarige kunnen kopen die al onder het zadel loopt en die zo mee naar wedstrijd kan.
Wil het niet dat dit mijn droompaard was en ik haar graag wil zien opgroeien. Deze afstamming, dit papier, uiterlijk... nee die vind ik als 4-jarige niet.

R0oszs schreef:Tja tuurlijk kost hij de zeker eerste paar jaar alleen maar geld, maar elk paard kost geld.
Maar ik vind het wel leuk hoor. Je kan hem zien opgroeien en hem naar eigen hand zetten. Nou vind ik het zelf leuker om een jong paardje zadelmak te maken en door te verkopen.
Binky_Zephyr schreef:R0oszs schreef:Tja tuurlijk kost hij de zeker eerste paar jaar alleen maar geld, maar elk paard kost geld.
Maar ik vind het wel leuk hoor. Je kan hem zien opgroeien en hem naar eigen hand zetten. Nou vind ik het zelf leuker om een jong paardje zadelmak te maken en door te verkopen.
dat zou ik zelf nooit kunnen.. ik raak heel snel gehecht aan een dier ..