Mijn merrie moet nog precies 4 weken voor ze uitgerekend is. (12 mei) Nu 312 dagen drachtig... Ze heeft net iets meer uier dan normaal, maar verder lijkt er nog niets aan de hand te zijn. Ik denk dat het nog wel een poosje gaat duren!
Mijne is maandag 300 dagen drachtig, eind mei uitgerekend. De dikke buik begint nu pas goed te komen en uier heeft ze nog helemaal niet. Rondrennen gaat ook nog steeds heel goed, dus hier nog helemaal niks aan de hand .
Nou die van mij heeft al een flink uier en die moet 22 mei dit wordt haar 4e veulen
inge176
Geplaatst: 15-04-10 11:56
Wat leuk Galupy, een Armani! Mijne is drachtig van United, de papa van Armani dus. Maar dat had je misschien al gezien . Bij jou al tekenen van een naderende geboorte?
Mijne is maiden dus is het wel vrij normaal dat ze nog geen uier heeft.
db1
Geplaatst: 15-04-10 11:58
Hier wordt 23 mei een veulen verwacht van Alexandro P (gelders) uit een JazzxSaross ster/sportmerrie, ben benieuwd....
bij ons op stal staat ook een maiden en kitzbi heeft al meer uier en zei is vandaag uitgerekend
kainda
Geplaatst: 15-04-10 13:53
Loesje wordt al mooi dik Ze stond gisteren te flemen en met haar beentjes gestrekt. Ze staat dag en nacht buiten, maar vanaf gisteren komt ze 's nachts op stal.
Indy_safari nog geen 10 maanden en heeft het veulen dat overleefd? Vanaf 320 dagen is het veilig ofwel levensvatbaar; alles ervoor is risicovol volgens onze dierenarts. Ik ben benieuwd naar je antwoord!??
@gitje65 , nee die kleine heeft het niet overleefd , vandaar dat mijn merrie binnenkort opnieuw een kleine verwacht ! Ik rijdt haar normaal gesproken ook en dan zou ik 2 jaar achter elkaar vol , zogen en werken te veel vinden .. Ik hoop ook echt dat ze nu minimaal 320 dagen gaat dragen , nog 15 te gaan vanaf nu dan ..
Yak, dat is nou precies waar ik altijd bang voor ben met een velentje fokken! Zo sneu, dan heb je al zolang gewacht! En ook voor de merrie! Ik ben ook blij als ze 320 dagen is! Nog 25 dagen te gaan voor Roquera. Aftellen dus!
mijnes is vandaag 314 dagen drachtig en heb vandaag de DA er even bijgehad. was er toch voor een enting dus zodoende. merrie vertoont alle tekenen van een bevalling al. hoop dat ze er nog even een weekje mee wacht. maar de DA zei dat ik haar maar alvast streng in de gaten moet houden.
PeeltjE
Geplaatst: 17-04-10 14:42
Mijn mini merrie is 3 mei uitgeteld. Hoewel ik denk dat ze dat niet meer gaat halen Ze vertoond ook al tekenen namelijk. Ik hou haar heel goed in de gaten, en dan zien we wel
Special_D
Geplaatst: 17-04-10 20:31
Las ergens hier op bokt.nl van een merrie die op 316 dagen dracht geveulend heeft en na wat kleine opstartprobleempjes is het verder wel goed gegaan , ook minimerrie's veulenen vaak wat eerder , zie draagtijden van 305 dagen voorbij komen .
Mijn kwpn'er van 1.74 heeft haar eerste veulen ook op 317 dagen gekregen. Veulen was kerngezond en vreselijk bijdehand, geen hulp bij nodig geweest. Dus het kan allemaal wel hoor.
Mijn merries schieten mooi op! die op 3 mei moet gaat echt wel eerder.. Die heeft haast dus mei red ze denk ik niet. Maar ja niets is veranderlijker dan merries dus zeg noooit nooit!
De andere merrie gaat ook gestaag door. Maar ik denk niet dat ze weer zo'n vroeg veulen geeft.
Mijn merrie (Rhodium x Hamlet) drachtig van Vivaldi op 9 mei uitgerekend. Is tonnetjerond en heeft 's-morgens al best wat uier, het is haar tweede veulen. Vorige veulen kwam 4 dagen later dan de uitgerekende datum. We hebben nu nog 3 weken te gaan, ga het nu alweer spannend vinden.
Galupy, mijn merrie vandaag ook 300 dagen! Haha goh. Ik zag gister dat haar uier iets dikker is geworden, de eerste verandering! En haar buik is mooi rond maar niet overdreven dik.