WSW 5 merries die moeten bevallen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 10:19

Pinky 317 dagen & Sugar 315 dagen.

Eindelijk komt er verandering in Sugars uiertje. De tepels ontspannen en hangen nu meer, ook het gedeelte naar de melkklier is een beetje opgezet. Allemaal nog kleine veranderingen maar noodzakelijk voordat haar zucht kan beginnen!! *\o/*

Pinky's uier is hetzelfde maar ze was gister avond niet in haar goeie doen. Ze trapte zelfs naar haar buik en bumpte tegen de wand met haar achterwerk! Dit is een teken dat ze ongemak had van het veulen maar nog wel normaal voor Pinky, ze kan dit al weken voor de geboorte doen, zo nu en dan.
Pinky is al iets meer week.

Vandaag mogen de dames weer samen naar buiten, vanmiddag denk ik!

Diana :wave:

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 13:43

Pinky 320 dagen & Sugar 318 dagen
Pinky is SAFE! En Sugar begint eindelijk met een uiertje! Werd tijd!
Ik wilde ze graag naar buiten doen en ze zijn ook even buiten geweest, maar het regent en waait en de beide meiden stonden miserabel te wezen dus maarweer in de warme stal!

Afbeelding

Eerste zucht....(zucht)

tamara16

Re: WSW 5 merries die moeten bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:47

schiet op diana

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 10:38

Pinky 321 dagen & Sugar 319 dagen, Tammy 290 dagen!

Pinky en Sugar gaan nu netjes, maar om Tammy maak ik me zorgen! Haar uier heeft al behoorlijk zucht! De DA komt vandaag toch om een merrie te scannen en ik laat haar ook even naar Tammy kijken. Ze heeft nog 30 dagen nodig voordat ze veilig is om te bevallen en aangezien ik haar vorig jaar pas heb gekocht en de vorige eigenaar geen gegevens heeft over haar verloop in de dracht kan ik daar ook geen navraag doen.
Het is gewoon voor de zekerheid dat ik haar laat nakijken.
Afbeelding

Nu maar duimen dat alles goed gaat!
Diana

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:48

Hou je ons op de hoogte? Dat is een behoorlijke uier al.. :\

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 17:40

De DA is geweest maar aangezien ze geen andere tekens heeft vind zij het niet alarmerend al vond ze de uier inderdaad erg groot. Ik hou haar gewoon goed in de gaten en zolang ze niet kegelt en haar tepels niet vol raken kan dit nog goed gaan.
Sugar houd zich ondertussen ook al niet aan de regels en normen!! }> Ze heeft nog steeds nauwelijks uier ontwikkeling maar wel veel last van het veulen en is zeer geregeld ongemakkelijk. Ze houd pauzes tijdens het eten en doet de hele dag over haar hooi en biks! Haar vulva is slap en dik. Haar kruis nog zo stevig als maar kan!
Tja, wie zal het zeggen???
Pinky is in ieder geval rustig en ondanks dat zij een giga buik heeft gedraagt ze zich "luchtig" !!! :D

Prettige avond en tot de volgende "nieuws flash" !
Diana

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 10:10

Pinky dag 323 & Sugar dag 321 & Tammy dag 292

Pinky's uier is iets groter en Tammy's uier is iets kleiner!!
Sugars uier doet weer helemaal niets!! Ik geloof nu dat Sugar een eindsprint zal gaan maken! Dat ze ineens volschiet en gaat bevallen, wanneer???? Dat weet ik niet!!

Het is wel een super mooie dag vandaag!!!! LENTE!!!
De meiden gaan vanmiddag lekker naar buiten.

Diana

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:13

*\o/*

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 16:11

Nieuws-Flash!
Sugar is vandaag anders dan anders! Ze had een lichte vooruitgang vanmorgen op haar ieniemienie uiertje, maar ging vanmiddag ineens liggen, dat heeft ze nog niet gedaan, overdag liggen! Tijdens het liggen steeds afwisselend plat en rechtop!! Toen we haar daarna naar buiten gedaan hebben, samen met Pinky, hebben ze niet gerend, alleen wat voor het hek gehangen!!! Daarna naar binnen en haar uiertje was nog iets meer gezwollen dan vanmorgen!!! Allemaal zeer verdachte zaken!!! Sugar houd haar staart meer op en zwiept zo nu en dan ook heftig!!!
Ze is een maiden dus alles is mogelijk, maar komt er nog meer bij vanavond kan het wel eens heel spannend worden!!

We zullen zien..... :wow:

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:28

spannend diana, afwachten maar

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:50

Wauw, verrassende update Diaan! +:)+

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 19:29

Het word steeds spannender!!!! Sugar ging liggen rollen en weer omhoog!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:50

Kij Diana, deze updates willen we hebben !! ;-)....

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 10:53

Pinky 325 dagen, Sugar 323 dagen & Tammy 296 dagen.

Sugar heeft ons op het puntje van de stoel gehouden tussen 15 en 20 uur! Het leek er echt op, maar alles werd weer rustig en nu denk ik dat het veulen gedraait is. Haar uier begint nu ook te groeien en daar ben ik heel blij om. Ik heb toch liever een volle uier vóór de geboorte!
Pinky haar uier begint ook een mooie afmeting te krijgen maar moet nog meer!
Tammy is stabiel en daar ben ik ook heel blij om.
Kortom een blije dag tot nu toe!
:j Diana

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 09:11

Pinky 326 dagen, Sugar 324 dagen & Tammy 297 dagen:

Gister avond kreeg Sugar na het opstaan, verkramping van haar banden waardoor haar buik helemaal strak trok (bij mensen heet dat harde buik krijgen) Ik ben naar haar toegegaan omdat het er nogal heftig uitzag. Dat was ook zo, toen ik bij haar kwam stond ze te hijgen en het zweet drupte van haar af. Ze stond te stampen en wist niet waar ze het zoeken moest. Heel zielig! Gelukkig ging het met een paar minuten heel lpotseling weg! Haar buik ontspande weer en direct was ook haar ademhaling weer normaal!
Sugar weet ons wel bezig en alert te houden! Gelukkig is ze vannacht rustig geweest en heeft ze twee keer lekker geslapen en het opstaan ging ook weer goed.
Afbeelding
Deze morgen is Sugar haar uier weer iets gegroeit en haar vulva ziet er zo uit:
Afbeelding

Wordt al slap dus!

Pinky haar uier is een stuk groter geworden maar ze kan nog veel meer.

Afbeelding

Al met al dus mooie vooruitgang!
Ik hoop dat Sugar niet steeds dit soort krampen krijgt want ik schrik me rot en het is niet tof voor haar natuurlijk!

Fijne zaterdag gewenst!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:00

Agos, arme merrie... Ik hoop voor haar dat het vanaf nu mee gaat vallen en het veulen opschiet.
Ben benieuwd wat ze geknutseld heeft. :D

Pinky heeft al een flinke uier!

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 17:18

Sugar heeft vandaag vaak en lang gelegen! Heel ander gedrag dan we van haar gewend zijn. Maar het meest opvallend is wel dat haar tepelhoven beginnen te zwellen en dat betekend dat de tepels zullen volgen, terwijl Sugar nog steeds een ieniemienie uiertje heeft vergeleken met de andere merries (en wat ik gewend ben)!!
Afbeelding

Mooi hé????
Ik ben heel benieuwd hoe zich dit verder ontwikkelt! Sugar is een maiden dus alles kan! :D

Diana

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:29

Ik heb haar idd lang zien liggen, en dat midden op de dag :z

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 13:19

Sugar haar uier blijft nu gestaag groeien en beide tepelhoven vullen nu, dat is weer vreemd omdat dit meestal later gebeurd wanneer de uier al op z'n volste raakt! Vreemde merrie! Haar gedrag is ook zo anders, nu ligt ze dus overdag meer en meer en snachts blijft ze op!! Ik kan niet anders dan haar maar goed in de gaten houden.Dit kan nog heel lang duren of ieder moment omslaan en heel snel gaan! Tja, het is geen duidelijkheid, dat weet ik.

Pinky gaat mooi, zij is ook ervaren dus van haar weet ik dat we er nog niet zijn.

Tammy blijft mooi stabiel, ook een gerustelling!

Mooi weer vandaag en we zijn maar even aan dewandel gegaan met Sugar en Pinky, buiten is alles veel te nat na al die regen van vannacht maar een wandeling is ook net genoeg voor Sugar ze heeft duidelijk niet zoveel behoefte aan lopen.

We wachten rustig af hoe het verder gaat.
Prettige dag!
Diana

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 11:48

Pinky is 330 dagen!! Sugar is 328 dagen en Tammy 301 dagen.

Pinky haar uier begint de juiste afmeting te krijgen en heel licht zie je haar tepels nu ook wat uitvullen, maar we zijn er nog niet!

Afbeelding

Sugar haar uier is een "gedrochtje" :D

Afbeelding

Sugar houd ons meer en meer in spanning, ze werkt dagelijks haar lijst met voortekenen af: Staart zwiepen, buik trappen, wiebelen, omkijken en buik happen! Haar veulen kun je alleen zien bewegen vlak voor haar uier dus helemaal onderin en achterin!!

Vannacht heeft Sugar 2x anderhalf uur gelegen en 1x een uur,dat is ook mooi!
Ik laat beide dames er vanmiddag uit na hun hooi eten.

Mooi weer vandaag!!! :j

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:35

Erg leuk hoe je ons bijpraat met alle updates. Ze maken het wel spannend die dames van jou. We wachten maar rustig af, meer kunnen we ook niet doen.... Ga je er 's nachts ook uit om te kijken bij de dames of doe je dat ook via de camera?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:33

Zie dat Diana uierfoto's maakt, ben benieuwd :j .

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 10:15

Pinky is 331 dagen & Sugar is 329 dagen

sheela schreef:
Erg leuk hoe je ons bijpraat met alle updates. Ze maken het wel spannend die dames van jou. We wachten maar rustig af, meer kunnen we ook niet doen.... Ga je er 's nachts ook uit om te kijken bij de dames of doe je dat ook via de camera?

Nu blijf ik nog in mijn bed en kijk een aantal keren per nacht op de cameras. Zodra ik denk dat ze spannend worden dan wil ik er nog wel uit om ze persoonlijk te checken. Zodra ik weet dat ze echt kunnen bevallen blijf ik liever gewoon op en blijf dan in de kantine bij de stal daar heb ik de twee tv's staan met geluid dat werkt nog iets beter.

gem schreef:
Zie dat Diana uierfoto's maakt, ben benieuwd :j .

JAAA, nieuwe foto's!!!!
Pinky groeit nu heel hard en tepels vullen ook al!
Vergelijk maar met gisteren:
Afbeelding Afbeelding
Mooi hé?

Sugar heeft ook een beetje meer en het "gedrochtje" begint weer op een uier te lijken.
Afbeelding

Beide damens vechten nu om de eindstreep!! Maar nu lijkt het alsof Pinky het gaat winnen van Sugar.
Pinky heeft al twee veulens gehad en vorig jaar nog, dus haar uier is een "pro". Pinky heeft ons vorig jaar wel verrast, want ze had een volle uier voor vier dagen en twee weken lang al ge-waxed maar de avond voor de bevalling alleen een volle uier. Pas een uur voor de bevalling begon Pinky te druppen.
Ze is dus een "sneaky" en het enige wat haar verraade was dat ze de hele nacht is blijven staan. Dus als ze niet meer gaat liggen snachts wordt het spannend!

Sugar blijft mij verbazen! Ze heeft alle voortekenen van een merrie die ieder moment moet bevallen behalve de uier! Maar een "Maiden" kan in zeer korte tijd de uier vullen dus is dit geen duidelijke houvast nu.

Het is hier nog mooi weer dus ik gooi de damens straks nog naar buiten. Het schijnt dat we regen gaan krijgen!
Bedankt voor jullie interesse!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:18

Hartstikke leuke update Diaan, ik ben heel benieuwd!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:34

Pinky heeft idd al een mooi balonnetje tussen haar achterbenen ;) . En Sugar.... tja, afwachten dan he?
Ze staan hier aan; hoop dat ik ze niet mis.
We hebben een belboom voor degenen die de bevallingen niet willen missen, wist je daar al van?