Wie nog meer veulen in juni?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:04

Van mij 28 juni !
echt een latertje dus. Vind het alleen een beetje jammer dat ik dan ook zo laat ben met afspenen, dan moet ik voor hem/haar nog een opfok vinden die er in december nog eentje bij wil voegen. (al denk ik dat de opfok waar mijn vorige veulen heeft gestaan niet zo moeilijk doet)
Merrie bevalt als het goed is gewoon op stal. Ben alleen wel bezig me te orienteren op een IP-camera

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:42

Urielle schreef:
Zie je dat nog niet dan? De mijne was echt al tonnetjerond in december dus ik denk dat ik haar nu helemaal kan rollen!

Heel erg veel zwaarder is ze nog niet geworden, wel veel gespierder geworden en dus wat strakker al heeft ze wel een punt aan haar buik gekregen

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4BG8SPLJ.jpg

Helaas een grote foto, heb geduld met mij, ben niet handig met de pc, met paarden wel.......
Coco de alleskunner, echt een talentje, een belofte voor het veulen.....

Spritz

Re: Wie nog meer veulen in juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:57

Ik denk dat [***] met haar bevalling op stal zal staan. :)
Wel zo snel mogelijk op de wei met veulentje.

Dit is [***] 4 dagen geleden:
http://nl.tinypic.com/r/27y8vtd/6
Ze krijgt al een lekker buikje!

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:53

We kunnen met elkaar een lijstje op stellen. Wie wanneer een veulen krijgt.

Silinka Haflinger 17 jaar, In ieder geval haar 6e veulen 24 juni 2010

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:46

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:47

Volgens mij maken we er nu een dikke buiken topc van en dat mag geloof ik niet. Kwam er te laat achter... excuus

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:34

Nee klopt daar was ik ook al voor gewaarschuwd haha...fotos waren daarom in mijn begin topic ook nit toegestaan maar we kunnen hier wel lekker kletsen over hoe het de merries vergaat ed en alle kwaaltjes whahah

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:36

Ps de mijne gaat wel op stal om te bevallen en daarna gaan ze de eerste week snachts op stal en daarna gewoon 24/7 de wei op of het weer moet te slecht zijn

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:41

die van mij bevallen gewoon op de weide en blijven er ook op staan is de planning

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:54

verwacht mijn fries veulen 20 juni,dat duurt nog even,anderen zijn eerder.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:59

Ik verwacht er ook eentje eind juni :)
Echt een buikje heeft ze nog niet vind ik... Maar goed dat komt vast nog wel!
Waar ze bevalt weet ik nog niet. Ligt aan het weer en of ze het snachts of overdag doet :7

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:14

oh mensjes....duim met mij mee.....
mijn lieve merrie staat met een verbrijzelde oogkas in de kliniek in Wolvega, ze heeft dr hoofd heel hard gestoten toen ze los in de bak was.

Prioriteit 1 is de gezondheid van de merrie, gevolgd door het behouden van dr oog. Maar omdat ze allerhande vieze medicijnen krijgt en behoorlijk koorts heeft (39.8) vind ik het toch ook wel heel ingrijpend voor haar ongeboren kleintje. Ik hoop zo dat ze volgende week weer gezond thuis is....met een dikke buik als het even kan.

Ik vind het doodeng allemaal.....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:26

mijn drachtige pony die begin mei uitgeteld is stond laatst met 40 graden koorts en longontsteking,kreeg ze ook medicijnen voor maar alles gaat goed nu hoor.

veulen groeit ook weer lekker dus niks aan de hand daarmee,ze kunnen best wel wat hebben

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:09

@inowa..... bedankt voor deze info! Dat geeft toch wel weer wat vertrouwen. Nou nog even hopen op goed nieuws uit de kliniek dinsdag of woensdag (dan kunnen ze op zn vroegst het oog van de merrie op beschadigingen checken)

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:15

zazaza schreef:
oh mensjes....duim met mij mee.....
mijn lieve merrie staat met een verbrijzelde oogkas in de kliniek in Wolvega, ze heeft dr hoofd heel hard gestoten toen ze los in de bak was.

Prioriteit 1 is de gezondheid van de merrie, gevolgd door het behouden van dr oog. Maar omdat ze allerhande vieze medicijnen krijgt en behoorlijk koorts heeft (39.8) vind ik het toch ook wel heel ingrijpend voor haar ongeboren kleintje. Ik hoop zo dat ze volgende week weer gezond thuis is....met een dikke buik als het even kan.

Ik vind het doodeng allemaal.....

Mijn merrie kwam te vallen toen ze 8 maanden drachtig was en brak haar neus Geheel mismaakt gezicht van de merrie( bot stak naar buiten) en heel veel bloed in haar longen. Ze heeft 3 maanden aan de zware antibiotica gestaan . Tot voor kort voor de geboorte. Veulen ( Topic ITP Trots bezit- Sara, onze bonte) mankeerde niets.... Sara (veulen) is inmiddels 18..... heeft gedurende vele jaren op zeer hoog niveau in de sport meegedraaid en nog nooit ziek geweest....

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:33

@ gaellehtc : Hier krijg ik vertrouwen van.....echt fijn dat je dit even post. Hoe is het toendertijd met de moeder van Sara afgelopen? Bij mijn merrie blijft het vrees ik ook wel zichtbaar, ik kan nu nog niet zo goed inschatten hoe het er straks uitziet.....

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:15

Ik hoop rond 2 juni een veulen van Vivaldi te verwelkomen.

DarkAngelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:04

Ik verwacht een tinkerveulentje eind Juni, met als vader Bloc van Tinkerstal Foubert... Tot nu toe nog niet veel verandering bij de merrie, beetje uitgezette buik, maar niet overdreven (is wel maiden). Wordt momenteel ook nog steeds bereden

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:09

Hier nog 1, 1 van onze merries verwacht haar veulen van Arizona op 1 juni ;)

Nesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 08:42

Laarski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:19

Hallootjes!!
Terra is ook laat, eind Juni wordt haar eerste veulen verwacht. (ook voor mij de 1e keer)
Ben nog lekker dagelijks aan het rijden, maar merk soms dat ze de galop niet zo fijn meer vind.. dus kijken hoelang we het gaan volhouden.
Ben van plan om straks gewoon lekker buiteritjes te blijven maken, hoop dat ze dat volhoudt, naar strand enz.
En longeren :)

Ze is ondertussen al even begonnen met kleine boobjob haha..
Hier een foto van gister, met een foto van normale stand van zaken :+
Ga straks nog even een standfoto maken.

Afbeelding Afbeelding

Ben ook begonnen met merriebrok,nu ongeveer een week, ik heb nu van Pavo, ze eet het goed, ben met 1/4 begonnen om de darmen te laten wennen. Strakjes rustig aan ophogen.

Oh en voelen jullie je ook net een moeder/oma :D :+ ?
Hiehie, ik wel, kan er wel hele dag over praten!!

Groetjesss ;)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:46

zazaza; schrikken zeg! Hopelijk komt alles goed :(:)

Inowa; daar ook schrikken, gelukkig alles oke!

Ik twijfelde vreselijk of mijn merrie nog wel drachtig was; ze toonde namelijk helemaal niet, echt 0,0 buik.., vorige week is de VA daarom lang geweest om op te voelen, en beeb schopte terug! :D Dus alife and kicking!! :Y)
Verder ben ik echt gebroken.. heb hier nog een merrie staan, geimporteerd uit Engeland, drachtig maar niemand weet wanneer ze uitgerekend is en wie de vader is :+ Geeft verder helemaal niks, maar ze loopt nu al een tijdje met birth alarm om en camera erop, en ik slaap zooo slecht :( ben echt helemaal op.. en voor hetzelfde geld duurt het nog weken.... ze uiert wel aardig maar kan nog net wat meer, maarja, zul je net zien dat als je het BA eraf haalt, dat het komt...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:49

Laatst bijgewerkt door Eponastable op 18-03-10 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:53

inowa schreef:
mijn welsh mountain pony winoa is nu drachtig en uitgeteld op 4 juni

Mijn merrie is ook op 4 juni uitgerekend ;)

Voor foto's zie profiel, mogen hier niet geplaatst worden er is al een DBT ;)

Tot nu toe gaat alles prima met Lady, ze wordt lekker rond, heerlijk knuffelig en rijden gaat ook nog steeds prima.
Af en toe beetje nukkig maar dat hoort erbij ;)

Laarski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:25

@ Eponastable, ooh dat is al een mooi buikje aan het worden joh :D

@ Dwyne.. oeps moet ik dan ook m'n foto's verwijderen?

Gaat allemaal z'n gangetje dus hier?! :) groetjess